Let´s go!
hade tyvärr ingen bild på moppen hur den såg ut när jag fick den :/ men aja inte snygg för 5öre iaf! men här kommer lite info och bilder!

Setup iaf snart!: Sportluffilter, tyngrevikter, dragen v-ring , kapadblindtarm och annan tryckfjäder (stage6)
ska göras: EV effektrör! styling skriver inget för det blir alltid ändrat

kapade blindtarmen och bytte munstycke:

sen har jag bytt bensin slangar osv

även börjat polera!

bytte gasvajer och bromsvajer:

även broms handtagen:

Nu har jag gjort en beställning och även köpt färg då jag bara provlackat och nu ska det göras riktigt! kommer mer bilder imorn på lack och får se om paketet kommer imorn eller fredag. update snart!

Beställningen:

UPDATE!
blir bara lite skriftligt nu, men kommer en till imorgon med MASSA bilder!

UPDATE!!!!
NU så hare hänt lite

FILM! http://www.youtube.com/watch?v=H7jyuyA1 ... e=youtu.be
Bilder:

UPDATE! (OVÄNTAD)
dåså var man ute och åkte EN BRA STUND med P3KKL

iaf hade tur som fick igång moppen men åkte så här hem:

Iaf kolla här också och försök hjälpa mej http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36218
UPDATE!!
NU är hela moppen ned plockad! äckel variator styling skruvarna gick sönder så kicka är inte ett alternativ då skruvarna fortf sitter i men går ej att komma åt så pappa tar med det till jobbet och fixar

UPDATE!
Så där då tar pappa med sig motorn till jobbet och borrar ur och gängar till variator kåpan, jag har lekt lite med lite färg som var över så lackade bara lite snabbt ej seriöst men som sagt detta är en bös moppe!

Har även EV fixat el starten , bytte säkring och då försvann klick ljudet men var en kabel på jord som ej skulle vara där ev det som var felet för när jag vred på tändningen så small säkringen direkt.. men ska köpa ny imorn och kolla

Update!! El-starten funkade inte så har beställt en ny

här är en liten extra bild på min hjälm

Update!
Tja sorry för sen och endast skriftlig update igen, men som sagt nu kommer startmotorn på fredag, på fredag börjar jag även att bygga en undertail av ngn plåt av ngt slag, kommer även sätta rött neon under moppen, på fredag byggs det även en 12:a och fäster den naturligtvis på fredag också. så på lördag kommer en rejäl update med mycket kort!

UPDATE!!!
Tja nu hare varit slarvigt med update, men iaf. håller på som fan! nu har nya startmotorn satts på men ett nytt problem har kommit! får stöm i tändhatten men stiftet ger ingen gnista, kolla här: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=
men nu blire ner och kolla tändålattan osv, har tänkt mej att beställa, ny cdi (ostrypt) spänningsregulator elle vad det heter OSV!! men här är ngra få bilder

Ska även bygga 12:a

målade med permanent penna

OJ!!! märkte efter jag la upp att det blev fel bild, men aja låter den ligga kvar och bjuder på en bild på min arm ;d

UPDATE!!!
Ursäkta riktigt jävla sen update men nu har det fan hänt grejer!
kapat denna kroken:
satt på under tail, 12:a , bytt kick drev,cdi (ostrypt) racing tändspole, spännings regulator öppet filter fast gjort så inte skit kommer in, tog bort luffiltret på sport luffultret så har bara en gummi böj så inte smutts kommer in, nu blir börja stunta och sätta på effektrör snart. sen blire nog hård styling till vintern men blir små saker hela tiden. (har inte kvar silver tejpen det var provosorikst.

UPDATE 2012-06-29
nu har moppen liggat ute i en skog gömd i ca 1mån. därför har jag inte uppdaterat.. tappat ork, men nu när jag kollade igenom detta börjar jag få kraft igen