Jag skulle till skolan i måndags så dog dracen ca 1 mil från mitt hus.
Den startade inte på kicken men väntade någon minut och den startade när jag rulla igång den. Fick göra det några gånger sen starta den inte alls så jag ställde den hos en kompis.
När jag kickar nu så är den stendöd och när jag försöker rulla igång den så startar den nästan men går inte ändå...
Jag har förmodligen hittat felet nu. Glömde kolla gnista innan jag la upp tråden här.. Den är nog tändhatten som är sönder för den lossnar så lätt och har ingen gnista...
Edit: det var inte tändhatten... Den får fortfarande ingen gnista... Stiftet är nästan helt nytt och ser ut som det ska göra.
DEA!! skrev:Hur lät den när den dog, varvade den upp helt plötsligt sedan dog? Isåfall nöp den ju.
Har du komp?
Den varvade inte upp innan den dog.
Är säker på att den inte nöp... Den har bra komp.
Den lät typ som att den fick bensin stopp när den dog, men vet ju att den får bränsle...
Läste på garagego om en som hade samma problem. Den startade några gånger när man rullade igång den sen var den sten död och då var cdin sönder.... Precis som min...
kan det inte vara toppackningen som har 'hoppat ur'?
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
naxx90 skrev:kan det inte vara toppackningen som har 'hoppat ur'?
Hur ska den ha kunnat hoppa ur?
När du nämnde det med toppen så kom jag på att förut kom det några droppar ur ena muttern till topplocket asså på pinnbulten. Hur fan kan det göra det?
När du nämnde det med toppen så kom jag på att förut kom det några droppar ur ena muttern till topplocket asså på pinnbulten. Hur fan kan det göra det?
Och muttern sitter ju lagom hårt fast...
faktiskt ingen anning , men öppna kylarlocket och kolla om det pyser pyser det så har den hoppat ur
4.sätt på toppen igen
faktiskt ingen anning , men öppna kylarlocket och kolla om det pyser pyser det så har den hoppat ur
Öppnade kylarlocket förut. Hörde inget pysande
Okey då är det nog inte det
4.sätt på toppen igen
jag tror fan det är cdin nu också men kan fortfarande vara tändplattan, byt cdi (låna andreas och prova i helgen) och kolla efter glapp som folk säger och se vad som händer får la se inte helt omöjligt att jag kommer i helgen och hjälper dej/ är med dej om du vill
draceN96 skrev:jag tror fan det är cdin nu också men kan fortfarande vara tändplattan, byt cdi (låna andreas och prova i helgen) och kolla efter glapp som folk säger och se vad som händer får la se inte helt omöjligt att jag kommer i helgen och hjälper dej/ är med dej om du vill