Hej, jag bytte idag till ett leovince zx handmade system på min kina moppe som har liggandes minarelli. men efter bytet gick moppen skit.
inte det resultat jag hade hoppats på.
med skit menar jag att den blev orkeslös, varvar sämre.
med orginal gjorde den ca 55 km/h. med detta 45 km/h men det tar längre tid att komma dit med effektröret.
ställer jg upp den på stödet och kör så går den som man önskar men med motstånd dåligt.
måste jag byte vikter med ? eller ändra luftblandning osv ?
Myllers skrev:Hej, jag bytte idag till ett leovince zx handmade system på min kina moppe som har liggandes minarelli. men efter bytet gick moppen skit.
inte det resultat jag hade hoppats på.
med skit menar jag att den blev orkeslös, varvar sämre.
med orginal gjorde den ca 55 km/h. med detta 45 km/h men det tar längre tid att komma dit med effektröret.
ställer jg upp den på stödet och kör så går den som man önskar men med motstånd dåligt.
måste jag byte vikter med ? eller ändra luftblandning osv ?
Myllers skrev:Nä det är 2takt.
och det är en kopia på liggande minarelli så allt som passar till dom passar denna. förutom vissa saker i motron som skiljer sig.
[quote="potog"][quote="Myllers"]Nä det är 2takt.
och det är en kopia på liggande minarelli så allt som passar till dom passar denna. förutom vissa saker i motron som skiljer sig.
testade ett laser x-pro på min minarellikopia (g-sport cityhopper/maxx gt50) och den gick inte bra pga för tunga vikter, testa i en riktigt lång nerförsbacke o se om den går bättre
[quote="k-skåpet"]testade ett laser x-pro på min minarellikopia (g-sport cityhopper/maxx gt50) och den gick inte bra pga för tunga vikter, testa i en riktigt lång nerförsbacke o se om den går bättre :)[/quote]
om den går bättre i nedförsbacke så är det för tunga vikter eller ?
k-skåpet skrev:testade ett laser x-pro på min minarellikopia (g-sport cityhopper/maxx gt50) och den gick inte bra pga för tunga vikter, testa i en riktigt lång nerförsbacke o se om den går bättre
om den går bättre i nedförsbacke så är det för tunga vikter eller ?
lite bättre går ju alla men om den går mycket bättre så är det för tunga vikter