Sida 1 av 1

mrx power up

Postat: 14 april 2012, 14:17
av :)
tjena!

Om jag bara ska trimma mopped med ett turbokit, sportluft och ett nytt munstyke. måste jag då byta ecu:N (cdi:N) för att klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och orginal förgasaren tillräckligt stark och klarar av det. det är en AM6 motor.

Re: mrx power up

Postat: 14 april 2012, 14:23
av naxx90
:) skrev:tjena!

Om jag bara ska trimma mopped med ett turbokit, sportluft och ett nytt munstyke. måste jag då byta ecu:N (cdi:N) för att klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och orginal förgasaren tillräckligt stark och klarar av det. det är en AM6 motor.
ecu på AM6? :P inte AM7 då?

Postat: 14 april 2012, 14:24
av anton96
sluta att göra massa trådar..

Sluta gå Off topic //AxxxeL

Postat: 14 april 2012, 14:41
av CaToXXo
anton96 skrev:sluta att göra massa trådar..
Sluta skriva så onödiga svar...


TS: TK är ju väldigt högvarvigt så jag tvivlar starkt på att den kommer gå något vidare med den strypta ECU-boxen, det vore bättre om du strypte av den. cylinder, förgasare o liknande räcker till för TK't.

Postat: 14 april 2012, 15:24
av stunt 4 life
på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.

Postat: 14 april 2012, 15:27
av ET.sm
stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
Vart är de ett O i ECU?:)

Sen är det inte så att ECU är ostrypt redan? från början? Kan ha fel:)

Postat: 14 april 2012, 15:37
av stunt 4 life
ET.sm skrev:
stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
Vart är de ett O i ECU?:)

Sen är det inte så att ECU är ostrypt redan? från början? Kan ha fel:)
det ska stå nå fabriksnamn av nå slag har jag för mej? och i O:et ska man borra med 5mm borr :) tror inte att den redan är avstrypt, men kan ha fel. annnars är de väll CDI som ska införskaffas :)

Postat: 14 april 2012, 15:51
av yamaha2pwn
på yamaha dt efter 06 ska man borra i o:et i boxen, det står moric. jag vet inte hur det ser ut på mrx, dock är de sista man ska göra att borra sönder org delar.

Postat: 14 april 2012, 15:53
av ET.sm
yamaha2pwn skrev:på yamaha dt efter 06 ska man borra i o:et i boxen, det står moric. jag vet inte hur det ser ut på mrx, dock är de sista man ska göra att borra sönder org delar.
Det har du verkligen rätt i måste jag säga!, Eftersom en CDI kostar lite(GANSKA) mycke pengar om man inte har väldigt bra med cash!, Sen bättre och billigare att köpa en ny ostrypt:)

Postat: 14 april 2012, 16:02
av NO-name
ET.sm skrev:
stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
Vart är de ett O i ECU?:)

Sen är det inte så att ECU är ostrypt redan? från början? Kan ha fel:)
Märket på ECU boxen heter dellorto har jag för mig. och det är i nåt av O:en som man ska borra i. Tyvärr så finns det inte ostrypta att köpa heller och en ny ECU box kostar runt 4000 så det kanske är värt att tänka efter innan man borrar :P

Postat: 14 april 2012, 16:03
av :)
men går det att sätta dit en ostrypt cdi om det är en ecu orginal?

Postat: 14 april 2012, 16:07
av NO-name
:) skrev:men går det att sätta dit en ostrypt cdi om det är en ecu orginal?
Nej då måste du nästan byta hela el systemet :wink:

Postat: 14 april 2012, 16:07
av :)
ok och vet du vad det går på ungefär?

Postat: 14 april 2012, 16:08
av :)
ok men vet du vad det kostar ungefär?

Postat: 14 april 2012, 16:14
av NO-name
kommer inte riktigt ihåg allt som ska bytas men det läre väll kosta runt 1000 eller nåt sånt :roll:

Postat: 14 april 2012, 16:16
av :)
okej tack för hjälpen då vet jag hur det ligger till 8)

Postat: 14 april 2012, 16:16
av CaToXXo
5mm borr i Oet på Moric-texten, om det är rakt igenom hela boxen vet jag inte. Svarade på ditt pm med.

Postat: 14 april 2012, 16:26
av stunt 4 life
CaToXXo skrev:5mm borr i Oet på Moric-texten, om det är rakt igenom hela boxen vet jag inte. Svarade på ditt pm med.
rakt igen skiten :) sen är de bara att dra eltejp runt så det inte kommer in nå vatten 8)

Postat: 15 april 2012, 17:12
av DEA!!
Som dom har sagt här innan så finns det inte ostrypta ECU-boxar att köpa.
En ny kostar 4000:-
De ska vara av märket Dellorto (iaf på 08-orna.)
Ecu boxarna stryper vid 8000 rpm och ett TK (högvarvigt) vill varva på högre än varvtal än det, så det är inte lönt utan att strypa av den.
Annars om du inte vill borra kan du ta ett äldre tändsystem från till exempel en drac med AM6. Eller en RRX utan power up motorn och sätta dit istället för tänsystemet med ECU.