Fjädrarna flög inte ur, ellerhur? De borde nämligen inte kunna fluga ur.
De små cylindrarna ska ligga med sidan nedåt, en i varje fjäderhål. Ta sedan startkransen och lägg den på en bänk med utsidan nedåt. Tryck i de 3 små cylindrarna (de ska ligga med sidan nedåt) försiktigt, alla 3 måste i. Ta sen loss kuggdrevet från variatorn (Drevet till startmotorn måste då lossas) också och placera det på sin plats i kransen. Att försöka montera kransen på drevet när drevet redan är monterat är i stort sätt omöjligt då de små cylindrarna då faller ur. Du ska som sista steg alltså hålla ihop drevet och kransen med händerna när du monterar dem. Det kan förstås vara lite klurigt, men ta din tid så går det. Skruva sen på startmotordrevet igen och testa.
Testet kan du göra genom att du tar tag i kransen med ena handen (dra inte denna utåt då den separerar från drevet och du får börja om från början) och testa rotera den åt de båda hållen. Motsols borde motorn rotera tillsammans med kransen, och medsols skall kransen rotera fritt.
Var nånting oklart, säg till så får jag fixa bilder åt dig.
/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.
Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477