Stiften i startkransen är ivägen liggande minarelli

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 21 januari 2011, 22:07
Ort: Umeå

Stiften i startkransen är ivägen liggande minarelli

Inlägg av AllabiN »

Hejsan alla jag har ett problem med min nyinköpta startdrev från twostroke http://www.twostroke.se/product.asp?product=13223. Problemet är att när jag ska sätta fast startdrevet runt startkransen är stiften ivägen. Jag har testat att plocka isär drevet så att alla stift och fjädrar for iväg (ingen bra ide). Har försökat att peta in dom små cylinderformade (eller kolv som man kanske ska säga) metall sakerna med en skruvmejsel men inget verkar fungera så hur ska jag bära mig åt?

Har dessutom haft tillgång till fyra händer.

En sprängskiss som borde hjälpa http://www.easyparts.nl/showdrawing/182 ... arter.html
Det är 1 och fyran jag pratar om.

Tack på förhand
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Fjädrarna flög inte ur, ellerhur? De borde nämligen inte kunna fluga ur.
De små cylindrarna ska ligga med sidan nedåt, en i varje fjäderhål. Ta sedan startkransen och lägg den på en bänk med utsidan nedåt. Tryck i de 3 små cylindrarna (de ska ligga med sidan nedåt) försiktigt, alla 3 måste i. Ta sen loss kuggdrevet från variatorn (Drevet till startmotorn måste då lossas) också och placera det på sin plats i kransen. Att försöka montera kransen på drevet när drevet redan är monterat är i stort sätt omöjligt då de små cylindrarna då faller ur. Du ska som sista steg alltså hålla ihop drevet och kransen med händerna när du monterar dem. Det kan förstås vara lite klurigt, men ta din tid så går det. Skruva sen på startmotordrevet igen och testa.

Testet kan du göra genom att du tar tag i kransen med ena handen (dra inte denna utåt då den separerar från drevet och du får börja om från början) och testa rotera den åt de båda hållen. Motsols borde motorn rotera tillsammans med kransen, och medsols skall kransen rotera fritt. :)

Var nånting oklart, säg till så får jag fixa bilder åt dig.

/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Skriv svar