Sida 1 av 1

Derbi Senda cdi vs membran?

Postat: 6 april 2012, 13:50
av johanberg15
tjenare har en Derbi Senda som är omdrevad och har trimkrök gör ca 75-80:)
nu funderar jag på om jag ska köpa en ostrypt cdi box eller ett membran.
nu till frågan vilken borde jag köpa för att den ska gå bärs och göra skillnad eller borde jag sätta på någonting annat?
MVH

Postat: 6 april 2012, 13:53
av Roxxen96
Cdi helt klart, membran är inte värt föräns du kommer upp till 70 cc osv. Iallafall enligt mig...

Postat: 6 april 2012, 13:54
av johanberg15
okej tack!:)

Postat: 6 april 2012, 14:59
av johanberg15
sorry för dubbelposten nu men bör jag byta till ett högre munstycke?

Postat: 6 april 2012, 15:04
av ThePowerDerbi
johanberg15 skrev:sorry för dubbelposten nu men bör jag byta till ett högre munstycke?

Inte om du byter cdi! :wink:

Postat: 6 april 2012, 15:07
av johanberg15
okej tack blev lite orolig nu när jag redan hade bästellt. men hur mycket skillnad kommer det göra ungefär?
och kommer det inte bli påfrästningar på veven,kolv och cylindern?
tack!:)

Postat: 6 april 2012, 15:12
av Ekman
johanberg15 skrev:okej tack blev lite orolig nu när jag redan hade bästellt. men hur mycket skillnad kommer det göra ungefär?
och kommer det inte bli påfrästningar på veven,kolv och cylindern?
tack!:)
Nej dom kommer klara de fint ;)

Postat: 6 april 2012, 15:15
av johanberg15
okej återigen stort tack!:O)

Postat: 6 april 2012, 15:42
av CaToXXo
Vad har du för effektrör då?
Och jag antar att du har bytt munstycke när du bytte till det röret?

Det kommer inte göra nån speciellt stor skillnad, du får lite extra långt register bara, på dom högsta varven.

Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl

Postat: 6 april 2012, 15:47
av p4ck
CaToXXo skrev: Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
Men sen är ju ett Thrower rör gjort för acc och inte toppfart? :P

Postat: 6 april 2012, 15:51
av CaToXXo
p4ck skrev:
CaToXXo skrev: Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
Men sen är ju ett Thrower rör gjort för acc och inte toppfart? :P
Det vet jag, ville bara visa lite vad han kan förvänta sig på ett ungefär. :)

Postat: 6 april 2012, 16:10
av johanberg15
okej, själva röret är inte bytt bara kröken som går från cylindern och sen är resten orginal.. har precis köpt moppen så det är inte jag som har gjort någe med den..men hoppas för guds skull att han har gjort det;D
men jag försöker ta reda på nu vad det är för orginal förgasare,munstycke och så.. är det ingen som vet det nu?_D

Postat: 6 april 2012, 16:17
av Roxxen96
johanberg15 skrev:okej, själva röret är inte bytt bara kröken som går från cylindern och sen är resten orginal.. har precis köpt moppen så det är inte jag som har gjort någe med den..men hoppas för guds skull att han har gjort det;D
men jag försöker ta reda på nu vad det är för orginal förgasare,munstycke och så.. är det ingen som vet det nu?_D
Original förgasare Dellorto phva 14 mm, original munstycke 64 om jag inte minns fel (iallafall de med D50BO motorn) Dvs från 05 och framåt (?) Inte helt hundra, men 14 mm fögg är det iallafall om det är en Senda som du angiver i överskriften. Dock vet jag inte vilken årsmodell du har?

Postat: 6 april 2012, 16:31
av johanberg15
okej tack, jo det är en hedlig 02;)

Postat: 6 april 2012, 16:47
av Ztraand
Du kommer inte märka särskilt stor skillnad, förrutom att du kan dra något längre på växlarna, och i nerförsbackar, där börjar de roliga. Ligga fullgas tills de känns som att hela moppen ska falla isär, inte särskilt smart. Men som sagt, du kommer märka skillnad på de högsta växlarna och i backar :)

Postat: 6 april 2012, 17:23
av johanberg15
okej men på plan mark kommer den gå snabbare då eller?...:D