[spoiler]Tja Bryshan, Ne men här kommer ett litet epic projekt till sommaren för att jag inte hadde nåt bättre för mig.
Historia
Jag hittade en wagn som ståt ett jävla tag och tänkte, helt ifrån ingenstans, fan, jag sätter en motor på´n. presis som jag gjort tidigare men på en trampbil.
Material
*Ram: k-vagn+fyrkantsprofilrör
*Motor: klipparmotor
*Bakaxel: atv (stel)
*Framaxel/styrning: atv hjul med coustom ratt+rattaxel
*Hjul: atv och sedan sätta pvc plast ovanpå gummit
Lista inte komplett!
Sponsor? Sökes
Döljer hela projektet förutom sista updaten.
1:a April
(jag trollar inte nåt idag)
Vettefan vartifrån vagnen kom ifrån men alla vet väll hur en kundvagn serut?
Iaf* det första jag gjorde var att sänka den (kapa av underdelen) och satte dit lite hjul o så provosoriskt.
Lite bildz ska ni förstås ochså få!

Imorgon, tisdag eller onsdag ska jag ochså hämta:
ny bakaxel (Diffad)
framvagnen
vxllåda
motor
smågrejjs
Kommentera gärna så jag vet om det finns intresse för att uppdateringar!
2:a April
Idag har jag tvingat slav-mamma att hämta mig och lite grejjor så nu har jag lite mer material
*206cc motor
*3fram+fri+back vxllåda
*Diffad bakaxel
*framvagnen
*fyrkants profil rör
Det jag har fixat och så är:
*fäst framvagnen provosoriskt
*börjat kolla över nya motorn
*funderar över att turbokonvertera motorn. men då behöver jag ochså serriösa sponsorer inom området.
Bilder Iaf:
Har lite axlar att välja mellan en tror att jag kör på den gröna stela atv axeln, den passar direkt på fälgen och inom drifting behövs intte nån diffad axel i och med att hjulen spinner helatiden.

sätter troligtvis på andra axeln imorn.

Här sitter man skönt kan jag lova

Ännu bättre

om ni kommenterar lika bra som innan kommer det ochså mer updates.
<3
20:e April
Tja grabbs osv, inte så jätte mycket har hänt men lite iaf.
lite nya ideér och delar fixade.
Innan var styrningen seg som f*n så nu har jag fixat material till att fixa det,
Reservdelsmotor inskaffad eftersom den gammla blev utsatt för tattiga 7:e klassare som hadde av förgasaren osv...
Så nu söker jag någon som kan något om förgasardelarna på en briggs and stattion 206cc :are
den nya förgasaren är från en motor som var på ca 350cc som jag hoppas blir lite bättre, men vi får se.
som jag ser det så finns det inte jätte mycket kvar att göra på den, näst intill allt material finns, jag vet hur allt ska sitta, så det som är kvar innan prov tur är:
sätta fast bakaxel
motor
vxl låda
dreva så att den inte går som mormors rullator
fast det är bara lite av grovjobbet som är kvar att göra jag har inget planerat inför helgen så vi ska se om vi kan få liv i motorn imorn

Nu har jag jobbat ihop mottorn så att den startar, vrålar och smäller.
Jag har planat förgasaren bytt tank, bytt slang, tätat förgasaren
Imorn ska det svettsas som fan man jag behöver fortfarande köpa massa delar.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jfDBQYNL ... e=youtu.be[/youtube]
27:e maj
Tjenare mannen inatt har man rullat runt på stan med kundwagnen dock utan motor då jag inte kan fåtag på passande rem till motor-vxl låda.
så jag ska prata med en kompis som har en 90cc 4takts halvautomatare
som man kan slänga på sålänge.
Och nu OM jag får köpa den för en femhundring så ska jag ge mig på TURBO konvertering när kundvagnen går som den ska d.v.s utan några problem, allt sitter fast, motor går bra, bromsar fungerar
Om inte nån annan på forumet har en billig fyrtaktare över 100cc?
GhethoBonnar drar till stan

16:e juni
*ny motor
*motorn sitte på plats behöver dock förstärkningar
Nya motor fick bli en 120cc 4-taktare.
Med den motorn slipper jag hela växellåds delen som tog sån jävla tid.
Motorn nåt random kinaskit.

Fästena (röda)

jag vet, svetsarna ser ut som skit, gasen tog slut igår

4 sånahärna är det ända som håller upp motorn nu

NYSTART
Som de flesta vet så blev kundvagnen skrot, men några delar räddades och den kommer att byggas på nytt! Bara denna gång kommer jag att lägga ner mer pengar, tid, och delar på den.
"Nya" delen kommer att bli 3 kommentarer ner.