Derbi drd pro mätare på Senda?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Senda_Stoffe
Avstängd

Derbi drd pro mätare på Senda?

Inlägg av Senda_Stoffe »

Tjena, funkar det att koppla en drd pro mätare på en Senda istället för att ha original?
Jag vet att på sendan så finns det ingen varvmätare (äldre modeller) men det borde ju inte vara så svårt att koppla in då man kan koppla in andra varvmätare?
Det jag undrar är om den passar med ström/blinkerslampa/bensinlampa osv...

Senda mätare:

[spoiler]Bild[/spoiler]

Drd pro mätare:

[spoiler]Bild[/spoiler]
When I was in China on the All-American Ping Pong team, I just loved playing ping-pong with my Flexolite ping pong paddle.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Pro är ju också en Senda, så jag vet inte riktigt vad du hade tänkt sätta mätaren på annars, men antar att du menar en xtreme...

Mätaren går ju att sätta dit, men den digitala mätaren har elektrisk hastighetsmätare så du måste byta framfälg och sätta dit impulsgivare

Varvmätaren är nog inget problem, men jag vet inte hur pass avancerat det är på originalmätaren. Eftermarknads är ju väldigt simpla att få dit
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Eftermarknads varvmätare ska la bara va att linda kabeln runt tändkabeln om jag fattat rätt. Men som bensinskalle säger så äre lite pyssel.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Senda_Stoffe
Avstängd

Inlägg av Senda_Stoffe »

Senda_Stoffe skrev:
bensinskalle skrev:Pro är ju också en Senda, så jag vet inte riktigt vad du hade tänkt sätta mätaren på annars, men antar att du menar en xtreme...

Mätaren går ju att sätta dit, men den digitala mätaren har elektrisk hastighetsmätare så du måste byta framfälg och sätta dit impulsgivare

Varvmätaren är nog inget problem, men jag vet inte hur pass avancerat det är på originalmätaren. Eftermarknads är ju väldigt simpla att få dit

Men måste man verkligen byta framfälg? kan man inte fiffla över det på den andra fälgen på något sätt?

Edit; såhär ser givaren ut för Senda

[spoiler]Bild[/spoiler]

Och för Drd;

[spoiler]Bild[/spoiler]
When I was in China on the All-American Ping Pong team, I just loved playing ping-pong with my Flexolite ping pong paddle.
Skriv svar