Sida 1 av 1
strypt cdi på yamaha dt 50 mx?
Postat: 23 mars 2012, 19:33
av mullemäck
hejsan. undrar om någon här vet om det är strypt cdi box på yamaha dt 50 mx ? MVH ludwig
Postat: 23 mars 2012, 19:35
av CaToXXo
Nepp, ostrypt från början.
Postat: 23 mars 2012, 19:47
av mullemäck
[quote="CaToXXo"]Nepp, ostrypt från början.[/quote]
ok. vet du vaad man skall göra om man har
polini 70 cc
högkomptopp 45mm
mikuni 21 mm förgasare
öppet luftfilter
luhao trimkrök
om den toppar 65 på 3an och sedan sjunker den till 60 på 4an ? har 180 munsycke i nu..
Postat: 23 mars 2012, 19:50
av jarken
mullemäck skrev:CaToXXo skrev:Nepp, ostrypt från början.
ok. vet du vaad man skall göra om man har
polini 70 cc
högkomptopp 45mm
mikuni 21 mm förgasare
öppet luftfilter
luhao trimkrök
om den toppar 65 på 3an och sedan sjunker den till 60 på 4an ? har 180 munsycke i nu..
Polaren hade samma problem på sin, eller den dog på höga varv. Visade sig vara flottören som inte släppte in tillräckligt mycket bensin i flottörhuset. Så böj flottör plattan (som flottörnålen sitter i) ytterst lite så kanske de blir bättre. Han har Jamalco rör, hobbex 65cc + 16mm förgasare o den gör 75 på GPS.
Postat: 23 mars 2012, 20:03
av mullemäck
[quote="jarken"][quote="mullemäck"][quote="CaToXXo"]Nepp, ostrypt från början.[/quote]
ok. vet du vaad man skall göra om man har
polini 70 cc
högkomptopp 45mm
mikuni 21 mm förgasare
öppet luftfilter
luhao trimkrök
om den toppar 65 på 3an och sedan sjunker den till 60 på 4an ? har 180 munsycke i nu..[/quote] Polaren hade samma problem på sin, eller den dog på höga varv. Visade sig vara flottören som inte släppte in tillräckligt mycket bensin i flottörhuset. Så böj flottör plattan (som flottörnålen sitter i) ytterst lite så kanske de blir bättre. Han har Jamalco rör, hobbex 65cc + 16mm förgasare o den gör 75 på GPS.[/quote]
okej tack snälla för ett vettigt svar! mikuni orignal 100 munstycke och den har samma toppfart på 180 musntycke alltså 65men accet är bättre med 180! så det kan ju vara det

Postat: 23 mars 2012, 20:06
av jarken
mullemäck skrev:jarken skrev:mullemäck skrev:
ok. vet du vaad man skall göra om man har
polini 70 cc
högkomptopp 45mm
mikuni 21 mm förgasare
öppet luftfilter
luhao trimkrök
om den toppar 65 på 3an och sedan sjunker den till 60 på 4an ? har 180 munsycke i nu..
Polaren hade samma problem på sin, eller den dog på höga varv. Visade sig vara flottören som inte släppte in tillräckligt mycket bensin i flottörhuset. Så böj flottör plattan (som flottörnålen sitter i) ytterst lite så kanske de blir bättre. Han har Jamalco rör, hobbex 65cc + 16mm förgasare o den gör 75 på GPS.
okej tack snälla för ett vettigt svar! mikuni orignal 100 munstycke och den har samma toppfart på 180 musntycke alltså 65men accet är bättre med 180! så det kan ju vara det

Har du testat några andra munstycken är dem två?
Postat: 23 mars 2012, 20:15
av mullemäck
[quote="jarken"][quote="mullemäck"][quote="jarken"][quote="mullemäck"][quote="CaToXXo"]Nepp, ostrypt från början.[/quote]
ok. vet du vaad man skall göra om man har
polini 70 cc
högkomptopp 45mm
mikuni 21 mm förgasare
öppet luftfilter
luhao trimkrök
om den toppar 65 på 3an och sedan sjunker den till 60 på 4an ? har 180 munsycke i nu..[/quote] Polaren hade samma problem på sin, eller den dog på höga varv. Visade sig vara flottören som inte släppte in tillräckligt mycket bensin i flottörhuset. Så böj flottör plattan (som flottörnålen sitter i) ytterst lite så kanske de blir bättre. Han har Jamalco rör, hobbex 65cc + 16mm förgasare o den gör 75 på GPS.[/quote]
okej tack snälla för ett vettigt svar! mikuni orignal 100 munstycke och den har samma toppfart på 180 musntycke alltså 65men accet är bättre med 180! så det kan ju vara det

[/quote] Har du testat några andra munstycken är dem två?[/quote]
130 150 160 170 180. har 190 200 kvar om inte flotören hjälper. hört att topp hastigheten kan försämras om skicket inuti motorn är dåligt. alltså lager och osv. jag har klyvt motorn och bytt alla packningar och kollat allt och de är jätte fint innte där. kan är gammal cylinder försämra det ? 70 cc satt ju på när jag köpte den..
Postat: 24 mars 2012, 16:16
av mullemäck
kan även tillägga om att det sitter grova feta crossdäck på den ! nu har jag pratat me pappa och även grannen som kan hålla med om att det blir motstånd med dom däcken i hög hastighet !? kan detta stämma ?
Postat: 24 mars 2012, 16:24
av G-son
Om du har möjlighet, låna en Jamarcolkrök och provkör.
Vad har du för drevning?
Grövre däck går en aning tyngre, men knappt märkbart. Dåligt pumpade däck rullar å andra sidan väldigt tungt... Kolla även att bromsarna inte ligger på, att kedjan är smord och inte för hårt spänd.
Postat: 24 mars 2012, 17:32
av mullemäck
[quote="Erik_"]Om du har möjlighet, låna en Jamarcolkrök och provkör.
Vad har du för drevning?
Grövre däck går en aning tyngre, men knappt märkbart. Dåligt pumpade däck rullar å andra sidan väldigt tungt... Kolla även att bromsarna inte ligger på, att kedjan är smord och inte för hårt spänd.[/quote]
spelar det någon roll om det är luhao eller jamarcolkrök ? har orginal ljuddämpare!
men högre hastigheter borde det väl kunne märkas? den rullar fint när man drar den och inget är för spänt eller tar i

Postat: 24 mars 2012, 21:53
av G-son
Jamarcolkröken har alltid funkat bra på trimmade DT, däremot har jag någon enstaka gång råkat ut för att Luahokröken bara ger varvtal men ingen effekt - varvar mycket men orkar inget.
Visst kan det väl märkas att det går tyngre i högre hastighet, men vi snackar på sin höjd om 78 vs. 80km/h, inte 65 vs. 80.
Postat: 25 mars 2012, 10:42
av mullemäck
[quote="Erik_"]Jamarcolkröken har alltid funkat bra på trimmade DT, däremot har jag någon enstaka gång råkat ut för att Luahokröken bara ger varvtal men ingen effekt - varvar mycket men orkar inget.
Visst kan det väl märkas att det går tyngre i högre hastighet, men vi snackar på sin höjd om 78 vs. 80km/h, inte 65 vs. 80.[/quote]
nu satte jag jag på mina orginal däck. och 180 munstycke, den gick i 80 och värme nöp. jag har ju aldrig varit med om att den värme nypt så jag drog inte i kopplingen så den har säkert skärt nu....