Nya farthinder

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Nya farthinder

Inlägg av ValoPallo »

http://www.aftonbladet.se/bil/article14565648.ab

Nu är gymnasie-dropoutsen igång och bögar sig igen, det här blir ju skitfint, eller vad säger ni? Skulle inte ni också tycka att det är lite mysigt om vägen faller undan framför er?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Då får man se till att köra lagligt :)
Eller så kör man tillräckligt snabbt för att man inte ska märka av det.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

verkar ju helt livsfarligt! Som o köra över en trottoarskant i 80 kommer ju gå jävligt bra! Eller så snärtar du kopplingen innan, drar bakhjul över :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen :evil:
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen :evil:
Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.

Livsfarlig ide, tänker mig scenariot om de kommer en scooter me små 10/12" däck som är trimmad o gör närmare 80-90 blås och den där falluckan åker ned..
Senast redigerad av jarken den 22 mars 2012, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

det här är ju dödsupplevelse nästan, tappa kontrollen över bilen!, eller får en Wipflashskada eller vad det nu heter.. de bör tänka till innan de lägger ut ngt sånt här..
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen :evil:
dock så är det ju jävligt bra att blinka så man vet när man ska åka? :s men detta är ju fan farligare än att köra i 90 på en 60väg :s
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Ä fyfan. Tänk ska ens fru föda eller något och så tänker man inte på det, fyfan ryser bara jag tänker på det!

Ännu värre med 2-hjuligt! Tänk att köra på en sån och flyga över styret som en säl med jetpack!
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

nått säger mig att dendär saken kommer orsaka olyckor i framtiden..
visst saken är ju till för och rädda liv men den kan ju få motsatt efekt :roll:
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

På moped är det väl skitsamma men när man kör traktor och andra bilister inte blinkar blir man riktigt jävla förbannad ibland. Tycker det är bra att man måste blinka i rondeller och jag själv gör alltid det när jag kör t.ex a-traktor eller moppebil :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

jarken skrev:
Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.

Livsfarlig ide, tänker mig scenariot om de kommer en scooter me små 10/12" däck som är trimmad o gör närmare 80-90 blås och den där falluckan åker ned..

Svänger man vänster i en rondell, blinkar man vänster. Svänger man höger, blinkar man höger. Men ska man köra rakt fram så ska man ju inte behöva blinka höger när man kör ut ur rondellen :) Var så jag menade ;)
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Sen blir det ju kul på vintern när skiten fryser fast, för det kommer de att göra, så mycket vet jag :P

Också blir det ju jäkligt billigt att gräva upp 60 hektar väg och installera asen och sedan underhålla dem tills man inser att det var en relativt skitdålig idé

Pengar som skulle kunna användas till nått vettigt, typ barnbidrag och sjukvård, som vi verkligen behöver
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

DiNozzan skrev:Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
cykel är den nya mopeden
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

DiNozzan skrev:Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
Tur att dem flesta av oss har vuxit ur moppeåldern vid det laget! :roll:
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

Aprilia-Mx skrev:
kommer alltid komma nya ynglingar
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

grabbar ta det lugnt cement är ju inte så dyrt :roll:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög

Inlägg av SnyggaDerbin »

Tänkte på hur det blir för uttrycksningsfordon? T.ex. en man har fallit från ett hus och fått allvarliga skallskador & så kommer ambulansen och hämtar honom och kör snabbt med blå ljusen iväg och sen pang ner i ett sånt här "farthinder" lär ju bli bättre för den drabbade då.. Suck.. Min pappa är politiker och säger att detta är det sjukaste han sett på länge.

Jävligt mycket onödiga pengar enligt mig, som skulle behöva läggas på annat :) T.ex. sjukvård m.m :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

om den här iden blir verklighet då ska ja fan se till o fixa en fet jävla bil för typ 20mille slänga på 10" däck köra som en jävla idiot ner i en sån håla o stämma både statet, idioten som uppfann dom o få försäkring cash!
Eller köpa en bil o ha 39" o skita i alla såna o bara gasa!^^
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Har en del frågor om den här skiten, mestadels ifall man får reda i förväg på vart skiten är annars är det ju riktigt jävla farligt och isåfall om man kör ner i dedär jävla skiten finns det inte en chans att man blir smälld i röven sammtidigt?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

Vad jag förstår är det bara en ide hittills!
Ni förstår väl själva att detta aldrig kommer komma igenom!
Det är ju förfan självmord i en lucka ( haha )
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

om den nu skulle användas på typ 100 vägar och fördt o främst avskräcka billisten från att köra för fort, så är de mkt bättre med en fartkamera som inte har ihjäl folk. tänk er att hålla 100 över en sån i en sänkt sportbil med stenhård fjädring + att trösklarna fastnar.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Vilken jävla idiotiskt ide folk kan komma med, vah? :roll:

Seriöst, något vettigt får de väl allt komma med någon gång...
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Kanske är okej om man har en bil. Men har man en moppe så kanske det inte blir lika kul om man kommer iför hög fart och inte hinner bromsa :p
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ThePowerDerbi skrev:
jarken skrev:

Svänger man vänster i en rondell, blinkar man vänster. Svänger man höger, blinkar man höger. Men ska man köra rakt fram så ska man ju inte behöva blinka höger när man kör ut ur rondellen :) Var så jag menade ;)
Om man inte ser att di förde in på mottsat sida då?

Sluta gnäll att feta ska vara så jävla farligt .... Den lär ju bara falla ner 1cm är väll bara å köra laglig!:)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Undra hur många framvagnar som går åt helvete när dom kommer ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Alltså fattar inte hur denna idé kan gå igenom... Visst den kanske inte skadar själva bilen så himla mycket. Om det där helveteshålet öppnar upp framför mig så är det ju så klart att man nitar, så ligger det än lastbil bak i röven på en, sladdar av och in i ett träd, längtar redan...

En fartkamera hade funkat bättre, billigare och mindre skador.. Desto fortare man kör, desto mindre blir ju guppet. Föraren "Lär" sig ju inte tills näsa gång. Om det däremot hade varit en kamera så lär han sig nog när böterna kommer.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

På var sida av luckan finns också ett område som är brett nog för tvåhjuliga fordon att ta sig över.

ja ni sluta diskutera om det där tror detta blir helt bra endå!

De kommer ersätta farthinder och det är ju bara jävla skönt med moppen kan man endå blåsa förbi de jävla hårt!

Tycker denna ide inte är så dålig för man skall väll köra lagligt!
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

kommer dock inte våga sitta på toa i bussen hemifrån stor partaj jag då,

sjukhus personalen kommer ju ha jävligt kul. å gravgården kommer att fyllas till max direkt.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Är du en av dom som inte gör det?

I så fall tänker jag komma hem till dig och mörda dig ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

ThePowerDerbi skrev:
jarken skrev:

Du har fortfarande fel! blinka ut ur rondellen! alltid! Sparar så jävla mycket irritation bland andra som tror att du ska fortsätta svänga..

Att blinka vänster i rondell är inte så jävla viktigt dock, kan underlätta ibland så om man vill va extra tydlig kan det ju va bra.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

SnyggaDerbin skrev:Tänkte på hur det blir för uttrycksningsfordon? T.ex. en man har fallit från ett hus och fått allvarliga skallskador & så kommer ambulansen och hämtar honom och kör snabbt med blå ljusen iväg och sen pang ner i ett sånt här "farthinder" lär ju bli bättre för den drabbade då.. Suck.. Min pappa är politiker och säger att detta är det sjukaste han sett på länge.

Jävligt mycket onödiga pengar enligt mig, som skulle behöva läggas på annat :) T.ex. sjukvård m.m :)
Deras förklaring var ju så jävla ostig så man vill ju inte tro att de menar allvar:

" Juridiskt sett ska de hålla hastigheten på 30-sträckor även under utryckning. Men med luckan är det värre att åka i 40 kilometer i timmen än 100. Har de en känslig patient med till exempel nackskador så åker de inte fort, enligt ambulansförare vi pratat med. Det räcker ju då med ojämnhet i vägen för att det ska bli problem."

Höh, om jag ligger och förblöder så vill jag gärna att de gasar på lite så att jag kommer fram innan allt blod i kroppen har runnit ur mig, det är väl därför som de har sirener? Så att söndagskörare ska få arslet ut vägen och släppa fram dem?
Aprilia-Mx skrev:
Vilken tur att vissa av oss kommer att skaffa 125:a och kanske ännu tyngre :roll:
Z-K skrev:kommer dock inte våga sitta på toa i bussen hemifrån stor partaj jag då,
HAHA
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

widell
Stolt ägare av vicke xX SMT

Inlägg av widell »

Z-K skrev:kommer dock inte våga sitta på toa i bussen hemifrån stor partaj jag då,

sjukhus personalen kommer ju ha jävligt kul. å gravgården kommer att fyllas till max direkt.
"storpartaj" = sitta i ett litet rum med massa pojkar som lökar och dricka monster ?
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

widell skrev:

"storpartaj" = sitta i ett litet rum med massa pojkar som lökar och dricka monster ?
Sant :lol:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Heiska
Elmoped

Inlägg av Heiska »

Helt okej uppfinning men då får dom betala till alla som skadar sig på dom , då blir det så dyrt för dom så dom tillverkar inga mer och det blir inte mer kaoz
Skriv svar