Derbin kommer in upp i varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
JGabbe
Elmoped
Kontakt:

Derbin kommer in upp i varv

Inlägg av JGabbe »

Tjenare!

Har precis slängt på alla orignal saker på min Derbi Senda 06, då försäljning av moppen börjar närma sig. Problmet kom efter dellar var på och alla inställning inställda å jag skulle provköra moppen. Då den då började total dö varje gång varv talen gick över 4 000 varv.

Som sagt alla förgasar inställningar e.tc. är orginal inställa så kan inte komma på vad problemet skulle kunna var.

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Jag med!

Inlägg av ateland »

Detta är ett problem jag har med! jag har nu inne den på min fars jobb där dom konstaterade att cylindern möjligtvis är skuren :/ det kan dock också vara ett tändningsfel te.x tändhatt eller likande.. eller att den inte får bensin av ngn orsak..
Användarens profilbild
Tobbe96
Svårstartad skrothög

Re: Jag med!

Inlägg av Tobbe96 »

ateland skrev:Detta är ett problem jag har med! jag har nu inne den på min fars jobb där dom konstaterade att cylindern möjligtvis är skuren :/ det kan dock också vara ett tändningsfel te.x tändhatt eller likande.. eller att den inte får bensin av ngn orsak..
Om cylindern är skuren så går moppen inte alls ;)
Bild

Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jaså? ;)
gunterberg
Elmoped

Inlägg av gunterberg »

Skulle tro att det är clipset till trotteln som har gått sönder :D
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Re: Jag med!

Inlägg av ateland »

Tobbe96 skrev:
ateland skrev:Detta är ett problem jag har med! jag har nu inne den på min fars jobb där dom konstaterade att cylindern möjligtvis är skuren :/ det kan dock också vara ett tändningsfel te.x tändhatt eller likande.. eller att den inte får bensin av ngn orsak..
Om cylindern är skuren så går moppen inte alls ;)

ifall kolven "bara" nypit och sedan lossat så kan motorn gå :P
Skriv svar