Aerox kommer inte framåt.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Aerox kommer inte framåt.

Inlägg av Benjaa14 »

Tjaa ! Försöker komma på varför min aerox inte åker framåt.

Jag har bytt cylinder och variator, även luftfilter Allt lät bra osv till idag då jag satte i variatorn och skulle provköra den.

Gasade full gas och kunde hålla emot moppen den va så klen kom knappt framåt. Och med Sportluftfiltret så dog moppen efter 5sekunder. Någon som vet vad det kan vara ?.

Tror den får för mycket luft och för lite bensin men hur ska man fixa det. Och hur ska jag få den att åka framåt ?
Den går lika snabbt som om du cyklar i en Brant uppförsbacke.

Men problemet med luftfilteret är förmodligen att jag måste byta munstycke eller något. Men det med att den inte vill köra vet jag inte vad jag ska göra åt. :O

Det kanske kan vara kopplingen, ingen aning. Någon som haft ett liknande problem eller kan tänkta sig vad det kan vara för fel.

Tacksam för snabba svar..

tror den lät rätt bra ??

http://www.youtube.com/watch?v=vXsKz-VM ... c8MX1V4%3D

Mvh. Benjaa14
Senast redigerad av Benjaa14 den 11 mars 2012, 19:56, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

har du bytt kopplingsfjädrar? Om du har det, (om det är Hebo) så måste du knipsa av en liten bit av fjädern.. Min gjorde också så som du sa..

När du byter till sportluftfilter så måste du gå upp några mm på munstycken..
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

skulle vara bra ifall du la upp en film så man ser och hör hur den beter sig! :)
men jag tror att den antingen får för mycket eller för lite soppa, dock väldigt svårt och avgöra sånt bara med en beskrivning så lägg gärna upp en fim! :)
kan ju även såklart ha med variatorn och göra men svårt och avgöra nu.
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Benjaa14 »

GileraIce04 skrev:har du bytt kopplingsfjädrar? Om du har det, (om det är Hebo) så måste du knipsa av en liten bit av fjädern.. Min gjorde också så som du sa..

När du byter till sportluftfilter så måste du gå upp några mm på munstycken..
okej. Jo jag har en ny kopplingfjäder men den är inte bytt. Får väll testa att byta den oxå. Jo ska beställa ett munstyckeset så får jag testa vilket som behövs. Kopplingsfjärden får jag testa byta. Tackar ;)
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Benjaa14 »

demmuus95 skrev:skulle vara bra ifall du la upp en film så man ser och hör hur den beter sig! :)
men jag tror att den antingen får för mycket eller för lite soppa, dock väldigt svårt och avgöra sånt bara med en beskrivning så lägg gärna upp en fim! :)
Juste jag har en film på det med nya luftfiltret. Det funkade i typ 1min sen stängdes den av. Hur lägger man upp filmer då ?:O Kan ladda upp den så får ni höra hur den låter. Fast på filmen lät den bra vad jag minns.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Benjaa14 skrev:
demmuus95 skrev:skulle vara bra ifall du la upp en film så man ser och hör hur den beter sig! :)
Juste jag har en film på det med nya luftfiltret. Det funkade i typ 1min sen stängdes den av. Hur lägger man upp filmer då ?:O Kan ladda upp den så får ni höra hur den låter. Fast på filmen lät den bra vad jag minns.

okej. just dedär med och ladda upp filmer är jag inte så bra på så någon annan får nog berätta hur :roll:
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

Benjaa14 skrev:
om du har windows så kan du göra de via windows live movie maker ;)
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Benjaa14 »

GileraIce04 skrev:
Benjaa14 skrev:
jo jag kan fixa den men vet inte hur man laddar upp den här på tsr.
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

Benjaa14 skrev:
GileraIce04 skrev:
Benjaa14 skrev: Juste jag har en film på det med nya luftfiltret. Det funkade i typ 1min sen stängdes den av. Hur lägger man upp filmer då ?:O Kan ladda upp den så får ni höra hur den låter. Fast på filmen lät den bra vad jag minns.
Ba ladda upp den på youtube, sen kopiera länken o klistra in här =)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Hade precis samma problem med min neos. Den drev inte heler frammåt. Felet var att de var nå skit i förgasaren så pröva göra rent den sen ska du se att den kommer gå frammåt.

Film på hur min gick.
http://www.youtube.com/watch?v=ufYGTSMj ... Tg6MRpnPk=
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Benjaa14 »

GileraIce04 skrev:
Benjaa14 skrev:
GileraIce04 skrev: om du har windows så kan du göra de via windows live movie maker ;)
Ba ladda upp den på youtube, sen kopiera länken o klistra in här =)
Så håller på att laddar upp den på YT. Finns uppe nu ;) http://www.youtube.com/watch?v=vXsKz-VM ... c8MX1V4%3D

D3nnis: Tackar Ska testa det oxå :)
Skriv svar