lägger av vid fullgas ?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Simpan
Elmoped

lägger av vid fullgas ?

Inlägg av Simpan »

tjena har en lite fråga angående min gilera smt 06, jo det är så när jag är ute kör, vid fullgas så håller den på att lägga av så man får släppa gasen och börja om från börja detta händer ett antal gånger när jag är ute och kör så jag undrar vad det kan va för fel?

Mvh simpan
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: lägger av vid fullgas ?

Inlägg av Roxxen96 »

Simpan skrev:tjena har en lite fråga angående min gilera smt 06, jo det är så när jag är ute kör, vid fullgas så håller den på att lägga av så man får släppa gasen och börja om från börja detta händer ett antal gånger när jag är ute och kör så jag undrar vad det kan va för fel?

Mvh simpan
För stort munstycke? Kolla stiftets färg. Du kanske satte i ett större precis när vintern började, då det fanns mer syre i luftten så den behövde mer bensin. Så sätt i ett mindre? ;) En vild gissning.
Simpan
Elmoped

Re: lägger av vid fullgas ?

Inlägg av Simpan »

Roxxen96 skrev:
Simpan skrev:tjena har en lite fråga angående min gilera smt 06, jo det är så när jag är ute kör, vid fullgas så håller den på att lägga av så man får släppa gasen och börja om från börja detta händer ett antal gånger när jag är ute och kör så jag undrar vad det kan va för fel?

Mvh simpan
För stort munstycke? Kolla stiftets färg. Du kanske satte i ett större precis när vintern började, då det fanns mer syre i luftten så den behövde mer bensin. Så sätt i ett mindre? ;) En vild gissning.

aa får testa att byta ner till ett mindre munstycke :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Hackar den alltid på fullgas eller kommer det ibland?

Haft liknande problem med derbimotor och då var det något fel på förgasaren som helt plötsligt ströp bensinen. Det löste sig tillslut med en ny förgasare...

Men kolla över blandningen en sväng, det är säkert det som är problemet ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Simpan
Elmoped

Inlägg av Simpan »

bensinskalle skrev:Hackar den alltid på fullgas eller kommer det ibland?

Haft liknande problem med derbimotor och då var det något fel på förgasaren som helt plötsligt ströp bensinen. Det löste sig tillslut med en ny förgasare...

Men kolla över blandningen en sväng, det är säkert det som är problemet ;)
ne det är ibland bara som den håller på att lägga av så då får man släppa gasen och börja om att gasen.

aa okej vore surt att behöva köpa en ny förgasare, har precis renoverat motorn :)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Förgasaren får slut på soppa och då börjar den dö, antagligen pga att det är kallt ute och den således behöver lite mer bensin

Testa att köra med choke i, går den bra då så stämmer det jag sa, isåfall byter du antingen munstycke, ställer in förgasaren så gott det går eller låter moppen stå tills det blir lite varmare :wink:

/E; Om du har kört hela vintern utan problem så är det nog snarare så som bensinskalle säger att förgasaren fått sig en knäpp, men om du börjat köra nu precis efter ett uppehåll hela vintern och inte bytt munstycke så kan det gott och väl vara så
Skriv svar