har testat med ett helt nytt tändstift också så det är inte stiftet...
OM du inte har läst tillrekligt noga så står det faktist att det inte kommer gnista!!! så att m det inte kommer gnista hur skall bensinen kunna antändas dåRoxxen96 skrev:Om det inte finns något att antändas, hur ska den då starta?Fredd_e skrev:och vad har gnistan med bensinen att göra ?potog skrev:Bensin i moppen?:/
HondaPojkeN skrev:En Multimeter kan du köpa i typ på biltema, clas olsson, ovs.anthmyr skrev:Tack för svar, den är full tankad med 2,5 % olja , vart kan man köpa en el mätare då?
Men det står inte om gnistan verkligen är kollad. Står bara att den "inte får gnista" och det är ganska vanligt att folk tror att det är samma sak som att motorn inte tänder.Riejuman skrev:OM du inte har läst tillrekligt noga så står det faktist att det inte kommer gnista!!! så att m det inte kommer gnista hur skall bensinen kunna antändas dåRoxxen96 skrev:Om det inte finns något att antändas, hur ska den då starta?Fredd_e skrev: och vad har gnistan med bensinen att göra ?
A nä sa bara så för jag hade stått å kickat häromdan när jag såg att jag inte hade någon bensin ... Noob misstag vi alla kan görabensinskalle skrev:Men det står inte om gnistan verkligen är kollad. Står bara att den "inte får gnista" och det är ganska vanligt att folk tror att det är samma sak som att motorn inte tänder.Riejuman skrev:OM du inte har läst tillrekligt noga så står det faktist att det inte kommer gnista!!! så att m det inte kommer gnista hur skall bensinen kunna antändas dåRoxxen96 skrev: Om det inte finns något att antändas, hur ska den då starta?
Aa , har byt tänd kabel nu , bytt stift , jordat om tändspolen osv men ingen jävla gnistapotog skrev:A nä sa bara så för jag hade stått å kickat häromdan när jag såg att jag inte hade någon bensin ... Noob misstag vi alla kan görabensinskalle skrev:Men det står inte om gnistan verkligen är kollad. Står bara att den "inte får gnista" och det är ganska vanligt att folk tror att det är samma sak som att motorn inte tänder.Riejuman skrev: OM du inte har läst tillrekligt noga så står det faktist att det inte kommer gnista!!! så att m det inte kommer gnista hur skall bensinen kunna antändas då
Douglasson skrev:Har du kollat om tändkilen är hel/sitter kvar?