Har dr.pulley 4g vikter och testat det, likadant.Mxabbe skrev:Prova ännu lättare vikter prova med bara 4g
Men vad bra då är problemet löst.. Länka en sån t-fjäder. sen ska jag testa i veckan med den funkare inte så äru skyldig mig 3000 krVictorh skrev:Snälla du tryckfjädern skall vara 20% senså för mjuk och för hård tryckfjäder har samma effekt
'mas'dgmvf'sk<djesper178 skrev:Frippel post? xD
Gör det verkligen sån stor skilldnad från 4g ? med 4 -5 g ska den vell ändå varva ut när jag kör.difaren skrev:prova typ 4,25g vikter.
jaja okeej. men jag är så trött på att köpa massa delar när det ändå inte fungerar men ska testa nästa beställnign får bli 20+ tryckfjäder och 4,25 g vikter, tack!difaren skrev:Ja det kan göra stor skillnad.. ?Livelawe skrev:Gör det verkligen sån stor skilldnad från 4g ? med 4 -5 g ska den vell ändå varva ut när jag kör.difaren skrev:prova typ 4,25g vikter.
Det får man vara beredd på som moppepojk. Det hör till..Livelawe skrev:jaja okeej. men jag är så trött på att köpa massa delar när det ändå inte fungerar men ska testa nästa beställnign får bli 20+ tryckfjäder och 4,25 g vikter, tack!difaren skrev:Ja det kan göra stor skillnad.. ?Livelawe skrev: Gör det verkligen sån stor skilldnad från 4g ? med 4 -5 g ska den vell ändå varva ut när jag kör.
Har 72 munstycke. Men jag vet inte om mitt rör är pluggat vid mynnningen tror det :O.740Johansson skrev:Fungerar inte leovince sakerna på du fick med så ska du nog byta munstycke![]()
![]()
![]()
aah okeej men jag vet inte det sitter ingen kona vid mynningen men det typ sticker upp 5 mm upp en ring vid mynningen och jag vet inte hur jag ska få dän den jag försöker knacka bort de men går inte .. >.<VeilSide1337 skrev:ja ta bort pluggen, skitlätt på det röret, och 4.1 g vikter och sätt dit orginaltryckfjädern för fan du har inte direkt hypermoppe... kör orginal och sen hårda kopplingsfjädrar (inte max men hårda iaf) så skaru se att den går bra... 72 i munnstycke låter lite litet, testa 78 till 82 med tanke på din förgasare..
Ja asså om du byter koppling får du ju bättre axx så kör på din malossi koppling, men fortfarande hårda fjädrar som sagt för då varvar den upp innan den drar iväg och då kommer du in i efekten direkt, känner du att efketen kommer utan att moppen åker iväg prova med mjukare då typ medium/hard eller nåt. och vikterna 4.1 fortfarandeLivelawe skrev:aah okeej men jag vet inte det sitter ingen kona vid mynningen men det typ sticker upp 5 mm upp en ring vid mynningen och jag vet inte hur jag ska få dän den jag försöker knacka bort de men går inte .. >.<VeilSide1337 skrev:ja ta bort pluggen, skitlätt på det röret, och 4.1 g vikter och sätt dit orginaltryckfjädern för fan du har inte direkt hypermoppe... kör orginal och sen hårda kopplingsfjädrar (inte max men hårda iaf) så skaru se att den går bra... 72 i munnstycke låter lite litet, testa 78 till 82 med tanke på din förgasare..
har 78 munstycke hemma också, och har malossi koppling vita kopplingsfjädrar och jag är inte ute efter stunt då det ska vell vara bra
?
Nae jag har tydligen ingen plugg... bara ngn ring som sticker upp som jag har bankat bort halva typ men det är ju ingen plugg. vet inte vad felet är på Moppen om det inte är röret...VeilSide1337 skrev:Ja asså om du byter koppling får du ju bättre axx så kör på din malossi koppling, men fortfarande hårda fjädrar som sagt för då varvar den upp innan den drar iväg och då kommer du in i efekten direkt, känner du att efketen kommer utan att moppen åker iväg prova med mjukare då typ medium/hard eller nåt. och vikterna 4.1 fortfarandeLivelawe skrev:aah okeej men jag vet inte det sitter ingen kona vid mynningen men det typ sticker upp 5 mm upp en ring vid mynningen och jag vet inte hur jag ska få dän den jag försöker knacka bort de men går inte .. >.<VeilSide1337 skrev:ja ta bort pluggen, skitlätt på det röret, och 4.1 g vikter och sätt dit orginaltryckfjädern för fan du har inte direkt hypermoppe... kör orginal och sen hårda kopplingsfjädrar (inte max men hårda iaf) så skaru se att den går bra... 72 i munnstycke låter lite litet, testa 78 till 82 med tanke på din förgasare..
har 78 munstycke hemma också, och har malossi koppling vita kopplingsfjädrar och jag är inte ute efter stunt då det ska vell vara bra
?
78 blir nog helt ok skulle jag tro. Pluggen får du bort enkelt, ta en mejsel som får plats i det lilla hålet genom brickan och vicka runt allt va du har hit och dit, den lossar till slut säkert
Som sagt så gjordes senaste posten i februari innan AntonB bumpade upp tråden, och tror med säkerhet att han redan löst sitt problem.-ReM- skrev:Har den ingen ork i uppför är det medall säkerhet ett förgasarfel. Ställ in den så ska du se att det löser sig.En moppe har ju typ 8g variatorvikter original och kommer utan problem upp för backar så där ligger inte problemet