Hej, nej det ska inte bubbla i slangarna, töm kylarsystemet och fyll på med en slang urkopplad som ska vara ikopplad till vattenpumpen. När du ser att vattnet rinna ut från slangen så kan du sätta fast den igen och fylla på med kylarvätska. Om det fortfarande bubblar kan du pröva att starta motorn och låter vattnet cirkulera en stund för att sedan stänga av och pröva klämma på slangarna igen!
Borge skrev:Hej, nej det ska inte bubbla i slangarna, töm kylarsystemet och fyll på med en slang urkopplad som ska vara ikopplad till vattenpumpen. När du ser att vattnet rinna ut från slangen så kan du sätta fast den igen och fylla på med kylarvätska. Om det fortfarande bubblar kan du pröva att starta motorn och låter vattnet cirkulera en stund för att sedan stänga av och pröva klämma på slangarna igen!
hehe de bubblar inte såg såg fel de är vattnet som fylls på när jag trycker i slangen som gör så vattnet i tanken rör på sig. Fast undrar fortfarande varför radiatorn blir brännhet
Derbi Senda X-Race
"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
okej då vet jag, men kylaren ska ju bli varm och blir Derbi mopederna överhettade så sätts fläkten vid kylaren igång vilket är mycket sällan den gör i sverige
okej då vet jag, men kylaren ska ju bli varm och blir Derbi mopederna överhettade så sätts fläkten vid kylaren igång vilket är mycket sällan den gör i sverige
hahhaha xD
Ahh, ska du ha ban eller? :ninja:
Precis, fläkten går bara igång när man typ bränner däck! Så tror du (rasmus) kan vara lugn.