Är det lagligt med styling ljus i huvudtaget ?

//Tjabbas
Ja neon är lagligt i dessa fall :Tjabbas skrev:Hej! Ja som rubriken lyder, är det lagligt att ha neon på en moped ?
//Tjabbas
Behöver inte vara lagligt bara för att det är vitt sken frammåt och rött sken bakåt.Mattyyy skrev:Ja neon är lagligt i dessa fall :Tjabbas skrev:Hej! Ja som rubriken lyder, är det lagligt att ha neon på en moped ?
//Tjabbas
Om det lyser framåt måste det lysa vitt
Om det lyser åt sidorna måste det vara oranget
Om det lyser bakåt så måste det vara rött ljus eller kopplat till blinkers och då är det såklart oranget
Ja det stämmer men det måste också lysa i dom färgerna.Victorh skrev:matty fel!
det måste vara e godkända ljus för att vara lagligt!
Hade gröna bak på min moppe fick alldrig en varning fast ja körde med de på alltid blev stanna flere gånger!
vi har faktist samma bara olika straffMattyyy skrev:Ja det stämmer men det måste också lysa i dom färgerna.Victorh skrev:matty fel!
Hade gröna bak på min moppe fick alldrig en varning fast ja körde med de på alltid blev stanna flere gånger!
Sen så har ju inte finland samma bestämmelser som oss i Sverige
Nu har jag också läst reglerna för bilar men det borde ju vara samma regler angående neon och här kan man läsa lite merVictorh skrev:vi har faktist samma bara olika straffMattyyy skrev:Ja det stämmer men det måste också lysa i dom färgerna.Victorh skrev:matty fel!
Ja men inte bryr sig polisen om du inte kör med stylingljusena på!
Sätter man på "neon" måste man besikta mopeden, och för att besiktningen ska gå igenom måste "neonet" vara godkänt/ certifierat.Mattyyy skrev:Ja det stämmer men det måste också lysa i dom färgerna.Victorh skrev:matty fel!
Detta borde man väl slippa om det är en 30 moppe*:/bensinskalle skrev:Sätter man på "neon" måste man besikta mopeden, och för att besiktningen ska gå igenom måste "neonet" vara godkänt/ certifierat.Mattyyy skrev:Ja det stämmer men det måste också lysa i dom färgerna.Victorh skrev:matty fel!
japppotog skrev:Detta borde man väl slippa om det är en 30 moppe*:/bensinskalle skrev:Sätter man på "neon" måste man besikta mopeden, och för att besiktningen ska gå igenom måste "neonet" vara godkänt/ certifierat.Mattyyy skrev: Ja det stämmer men det måste också lysa i dom färgerna.
helt rätt.Ztraand skrev:Du får väl bara ha igång övrig belysning när moppen är parkerad? Du får inte köra me nån belysning förrutom framlykta,baklykta,blinkers.
TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter