Sida 1 av 1

Nån som kan hjälpa mig med min Aprilia SR50 ? :)

Postat: 21 februari 2012, 16:54
av dwoc
Tjena! har en aprilia SR50 som jag trimmat med 70cc osv.. skriv gärna om ni vill hjälpa mig få ordning på den! kan inte riktigt svara på vad felet är men ni får se själva om ni vill/kan hjälpa till :) kan bli betald om så önskas

Postat: 21 februari 2012, 17:33
av Ekman
Hmm.. Förstod inte riktigt texten.. Har du problem med moppen och vill att någon ska komma till dig å hjälpa dig med den alltså? :)

Försök att beskriva problemet så kommer du nog få hjälp! ;)

Postat: 21 februari 2012, 17:36
av somlow
Ja lite mer utförligt beskrivande text skulle uppskattas!

Postat: 21 februari 2012, 17:53
av dwoc
grejen är att man måste nog provköra den för att förstå problemet.. du som bor i järfälla kanske kan hjälpa mig? :)

Postat: 21 februari 2012, 17:54
av dwoc
jag bor i Rimbo :)

Postat: 21 februari 2012, 17:58
av Älg
se upp med dubbelposterna

Postat: 21 februari 2012, 18:05
av Peddobear
dwoc skrev:grejen är att man måste nog provköra den för att förstå problemet.. du som bor i järfälla kanske kan hjälpa mig? :)
gameboy trimmat den? :roll:

Postat: 21 februari 2012, 18:09
av Josef Jabbari
Ändra texten och förklara , TYDLIGT vad det är för fel. Hackar den när du kör eller? och du kanske har en kompis i närheten som vill hjälpa dig. Och är det en insprutare årsmodell?. Mvh Jabben :wink:

Postat: 21 februari 2012, 18:55
av Bjule
Tyvärr får jag inte heller ut nått from texten, Skriv setup vad du har gjort osv, Och hur den beter sig så skulle det hjälpa avsevärt! :)

Postat: 21 februari 2012, 19:00
av Axel
Han ber om en TJÄNST. Någon som kan HJÄLPA HAN alltså HOS HAN. Hade gärna hjälpt dig ifall jag bott i närheten.

Postat: 21 februari 2012, 19:01
av Bjule
Mjo... Men vart bor du?

Postat: 21 februari 2012, 20:47
av dwoc
tack som fan alla som verkar vilja hjälpa mig! bor i Rimbo 5 mil norr om stockholm :) närheten av norrtälje :) hör gärna av er mer!

Postat: 21 februari 2012, 21:28
av Bjule
Aha,, Oj det var lite långt kanske :/

Postat: 21 februari 2012, 21:45
av dwoc
äsch de är väl inte så långt :) typ 6 mil :)

Postat: 21 februari 2012, 22:21
av Victorh
Svara på de här frågorna:
Är den trimmad?
Med vad är den trimmad?
Har du gameboytrimmat den?

Postat: 22 februari 2012, 16:13
av dwoc
nuså kanske de kan bli lite lättare för er att hjälpa mig :) har hittat ordernumret så här är allt jag köpt :P

Polini - Cylinderkit (Corsa) 70cc, Polini - ForRace 3 rör, Malossi - Luftfilter (Racing), TNT - Bensinkran, Polini - Huvudmunstycksset 110, 112, 114, .....128 + 135, 140 och 150, Hebo - Insug (Minarelli) :P

Kan detta hjälpa er lite på traven :P

Postat: 22 februari 2012, 16:13
av dwoc
vad betyder gameboy trimmat? :)

Postat: 22 februari 2012, 16:18
av Älg
Dubbelpost igen

Postat: 22 februari 2012, 16:27
av Bergsten
Älg skrev:Dubbelpost igen
K.

Har du monterat trimmet och sedan har det blivit konstigt eller vadå? Hänger inte med riktigt 8)

Postat: 22 februari 2012, 16:30
av Älg
Bergsten skrev:
Älg skrev:Dubbelpost igen
K.

Ursäkta då.

Postat: 22 februari 2012, 16:46
av D3nnis
Förklara gärna vad som är fel inte bara vilka delar du har köpt. Vill du få på delarna på moppen eller går moppen konstigt efter att du har monterat dom eller vad vill du komma fram till? :)

Postat: 22 februari 2012, 17:18
av PK
Alltså antingen så är du ett troll eller så är de serriöst ***********...

Vad är felet?
vad vil du göra åt saken?
vad har du gjort med mopeden?
mad har du försökt att fixa?
var bor du?


Skriver du inte som jag skrev i nästa inlägg du gör här så låser jag tråden för dig.

och sluta dubbelposta för fan.

Postat: 22 februari 2012, 17:43
av MrAndersson
PK skrev:Alltså antingen så är du ett troll eller så är de serriöst ***********...

Vad är felet?
vad vil du göra åt saken?
vad har du gjort med mopeden?
mad har du försökt att fixa?
var bor du?


Skriver du inte som jag skrev i nästa inlägg du gör här så låser jag tråden för dig.

och sluta dubbelposta för fan.

det var min första tanke, troll!
Men inte säkert!

Postat: 22 februari 2012, 18:04
av Roxxen96
MrAndersson skrev:
PK skrev:Alltså antingen så är du ett troll eller så är de serriöst ***********...

Vad är felet?
vad vil du göra åt saken?
vad har du gjort med mopeden?
mad har du försökt att fixa?
var bor du?


Skriver du inte som jag skrev i nästa inlägg du gör här så låser jag tråden för dig.

och sluta dubbelposta för fan.

det var min första tanke, troll!
Men inte säkert!
Ingen oftopic snälla.

Sen vill jag bara säga att jag fick det exakt till det Axel skrev, sen dwoc, skriv allting PK bad dig om så folk kan hjälpa dig. Vi behöver mer information för att kunna hjälpa dig!

Sen som PK sa, inga dubbelposter.. Gör såhär istället:

Vicke xX Smt:

Somlow:

Älg:

Bjern:

Josef Jabbari:

Bjule:

AxxxeL:

Victorh:

Bergsten:

PK:

Svara alla i ett inlägg istället för att posta en gång, sen posta igen innan någon annan hunnit göra det. Om du inte slutar med dubbelposterna kommer du nog tyvärr åka på en varning iomed att du dubbelpostat två gånger. Regler är regler.

Här är reglerna förresten, de kan vara bra att kunna: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753

/ Roxxen96 ;)

Postat: 23 februari 2012, 00:02
av dwoc
Okej ledsen för alla doubleposts.. ska försöka förklara felet just nu.. Monterade först alltihop men lämnade in på en MC verkstad som plockade isär och plockade ihop allt igen så de ska vara rätt monterat :) problemet är att när jag kör så för de första har acclerationen försvunnit och så när jag trycker på så hackar den och går orent.. skulle hemst gärna vilja att någon kom och hjälpa mig :) Bor 2 mil ifrån norrtälje :) Närmare bestämt Rimbo! tack på förhand boys! :)

Postat: 23 februari 2012, 00:07
av MrAndersson
dwoc skrev:Okej ledsen för alla doubleposts.. ska försöka förklara felet just nu.. Monterade först alltihop men lämnade in på en MC verkstad som plockade isär och plockade ihop allt igen så de ska vara rätt monterat :) problemet är att när jag kör så för de första har acclerationen försvunnit och så när jag trycker på så hackar den och går orent.. skulle hemst gärna vilja att någon kom och hjälpa mig :) Bor 2 mil ifrån norrtälje :) Närmare bestämt Rimbo! tack på förhand boys! :)
Kolla färgen på munstycket, och hur låter den när du drar fullgas snabbt? orkar den inte eller bööööar den?

Postat: 23 februari 2012, 00:12
av dwoc
alltså svårt att säga.. lite både och skulle jag nog säga..

Postat: 23 februari 2012, 00:18
av somlow
MrAndersson skrev:
dwoc skrev:Okej ledsen för alla doubleposts.. ska försöka förklara felet just nu.. Monterade först alltihop men lämnade in på en MC verkstad som plockade isär och plockade ihop allt igen så de ska vara rätt monterat :) problemet är att när jag kör så för de första har acclerationen försvunnit och så när jag trycker på så hackar den och går orent.. skulle hemst gärna vilja att någon kom och hjälpa mig :) Bor 2 mil ifrån norrtälje :) Närmare bestämt Rimbo! tack på förhand boys! :)
Kolla färgen på munstycket, och hur låter den när du drar fullgas snabbt? orkar den inte eller bööööar den?
Färgen på munstycket? Är du helt borta eller?
Det han menade nog är att du ska kolla tändstiftet,
Vitt=För liten blandning
Oboy brunt=Bra blandning
Svart=För stor blandning

Men det låter som om du har förgasar problem. När du startar moppen och ska köra iväg bööar den då? Eller är det när du kommer upp i högre farter tex nästan fullgas som den börjar gå orent?

Postat: 23 februari 2012, 00:18
av PK
dwoc skrev:Okej ledsen för alla doubleposts.. ska försöka förklara felet just nu.. Monterade först alltihop men lämnade in på en MC verkstad som plockade isär och plockade ihop allt igen så de ska vara rätt monterat :) problemet är att när jag kör så för de första har acclerationen försvunnit och så när jag trycker på så hackar den och går orent.. skulle hemst gärna vilja att någon kom och hjälpa mig :) Bor 2 mil ifrån norrtälje :) Närmare bestämt Rimbo! tack på förhand boys! :)
det var bättre ;)

jag bor en jävla bit bort men du ska nog kunna fixa det själv med lite tid :)

kör en liten sväng så att den har varit igång. sen slår du bara av tändningen så att du rullar till att du står still. sen skruvar du av tändstiftet från cylindern och kollar vilken färg det har.

ska vara gyllenbrunt. annars är förgasaren felintälld.

låter som att den får för mycket bensin helt enkelt! den svämmar över.

då finns det guider att följa. du behöver bara minska storleken på munstycket helt enkelt samt kanske flytta throttelnålen ett snäpp :)

går den inte då så får du kolla kompressionen i cylindern. den kan dra tjuvluft.


men som sagt. jag kan inte komma och hjälpa dig! men det är inte så komplicera att kolla själv när man väl kommer igång.

MVH

Postat: 23 februari 2012, 00:22
av dwoc
Okej ja då ska jag kolla lite på de där imorgon om jag har tid :) men ni andra då :) nån som bor i tex stockholm? :)

Postat: 23 februari 2012, 23:46
av dwoc
provade att köra lite och stänga av satt den rullade och stannade :) stiftet var gyllenbrunt :P