Sida 1 av 1

Låg / högfartsmunstycken

Postat: 15 maj 2008, 14:42
av Riejurider
Låg/högfartsmunstycken när ska jag byta dem ? och vad gör dem för ngt? :P

Re: Låg/högfartsmunstycken

Postat: 15 maj 2008, 15:39
av Hjalte
Riejurider skrev:Låg/högfartsmunstycken när ska jag byta dem ? och vad gör dem för ngt? :P
högfart byter du till ett mindre om den bluddrar på höra varv och till ett större när den går för snålt, dvs att stiftet är vitt.

Lågfart byter du till ett mindre om den bluddrar på låga varv.

Postat: 15 maj 2008, 15:43
av T-J
deras funktion är att de släpper igenom bränsle/luft blandningen i en viss mängd

storleken på munstycken avgör hur mycket

lågfart avgör hur mycket bensin/luftblandning som kommer på låga varv

högfarts munstycket elller huvudmunstycket avgör bränsle/luftblandningen på höga varv

desto större´siffror på munstyckena desto större hål är det i dem
= släpper igenom mera bränsle/luftblandning

när du trimmar bör du byta huvudmunstycket

oftast bör man inte byta lågfartsmunstycket, kanske vid mer "seriös" trimning

Postat: 15 maj 2008, 17:34
av Borge
Dem styr din bränsletillförsel och bör ej bytas om din moped går bra nu. Detta är ingen slitagedel som bör bytas ut för förebyggande syfte utan du gör det vid eventuellt trimmningar/strypningar på din moped!

Postat: 15 maj 2008, 21:27
av Riejurider
Vet inte om jag behöver byta dem men de är nå fel på moppen har provat med 10 olika munstycken xD 75-105 75=förlitet och 105 för stort och problemet med moppen är att när jag köpte ett nytt yasuni R1 och moppen varvar inte på 5-6 växeln :S ingen som vet vad felet kan vara?

Postat: 16 maj 2008, 14:34
av Riejurider
Är de inte en jävel som vet elr? :evil:

Postat: 16 maj 2008, 16:57
av T-J
sätt i ett 85-95 munstycke

Postat: 16 maj 2008, 20:03
av mrxrider
drevningen? nä men jag hadde samma fel när jag hadde gianelli.......visade sig vara en kass kolv :(
men en ny kolv senare och ett heboså var det munstycket och inställningar som jälde nu går han(eller hon vetefan könet på an :shock: )

Postat: 16 maj 2008, 21:04
av LimmiL
jag tror inte bara att det har med munstycket att göra ta av cylindern och kolla hur den ser ut, sota ur röret, sen kan den ju vara för tungt drevad.

M.V.H

Postat: 19 maj 2008, 17:18
av Riejurider
LimmiL skrev:jag tror inte bara att det har med munstycket att göra ta av cylindern och kolla hur den ser ut, sota ur röret, sen kan den ju vara för tungt drevad.

M.V.H
Hmm ska kolla cylindern hur den mår nån dag men de är inget fel på röret köpte de för nån dag sen helt nytt inte kört mycke med den sen är se inte tung drevning på den 11-48