D3nnis Stunt neos.

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

D3nnis Stunt neos.

Inlägg av D3nnis »

Heeeeejjj söta små pojkar. Håller på med ett litet neos projekt så jag tänkte att jag lägger upp projektet här och hoppas folk gillar de.

Historia: Det började med att jag hade en bmx som jag inte använde sen var de en kille som hade en neos som ville byta så jag tänkte ääh åker väll och byter. Så jag åkte och bytte och var väll lite tveksam om de var något vidare byte jag hade gjort.
Sedan så tog jag moppen in i min lilla meck ställe och började pilla på den. Felen på moppen var att kopplingen var totalt utsliten så den inte drev. Och att gas vaijjern inte fungerade. Men gas vaijjern fixade jag och nu är de kopplingen som behövs bytas som är beställd.

Mål: Ha kul och försöka lyckas så bra inom stuntning som det går.
Inte lägga ner tok för mycket pengar.
Försöka använda så mycket delar som möjligt igenom att reparera ist för att köpa nytt.

Setup: Kommer inte direkt ha någon vidare setup än så länge tills jag har fått moppen att gå bra så det som kommer vara på sälänge är
Urpluggatt.
Sportluft.
Annat rör vet ej vilket.
12a

Styling: Stylingen kommer inte heller bli så mycket med efter som de är en stunt moppe men lite blir det. Det som kommer är

Oranga kåpor med vita inne kåpor.
Polerad v kåpa.
Polerade fälgar/ kanter.

Har inga bilder då jag sitter i skolan jusst nu men bilder kommer komma upp i dag.

Ha det fint så länge så hörs vi.

Lägg en kommentar så är nu gulliga :D

Hej! hAR börjat polerat v-kåpan lite smått nu.

Före
Bild

Efter

Bild

Det är ganska mycket kvar på v-låpan men de tar sån jävla tid för jag sitter med sand papper och gör arbetet som en man istället för att vara bortskämd med maskiner ;)
Updatate kommer snart igen :)
Kommentera!

Tjeena! Liten skriftlig updatate. Har varigt seg nu men de kommer änringar på de. Har iaf fått moppen att fungera fint nu så nu blir de att bygga 12a i natt. Sen när jag får råd så ska de väll även komma lite nya delar så som cylinder osv. Har ej bestämt mig för vilken men vi fårse vad som händer. Bilder kommer komma på moppen och 12an senare i kväll/natt :D ha de fint hej :)
Senast redigerad av D3nnis den 11 mars 2012, 12:32, redigerad totalt 1 gånger.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Uppdatering!

Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Måste bara säga att det där kommer ta tid som bara den.. och jag avundar dig att du tog dig an det med sandpapper..

Jag stod i 13 timmar med borrmaskin + sliprondell korn 80. Sen ytterliggare 2-3 timmar att polera upp den, och ändå blev det inte bra polerat. Så ja lycka till, det kommer ta sin lilla tid. ;)

Ser ut att vara en bra början iallafall. Lycka till!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Roxxen96 skrev:Måste bara säga att det där kommer ta tid som bara den.. och jag avundar dig att du tog dig an det med sandpapper..

Jag stod i 13 timmar med borrmaskin + sliprondell korn 80. Sen ytterliggare 2-3 timmar att polera upp den, och ändå blev det inte bra polerat. Så ja lycka till, det kommer ta sin lilla tid. ;)

Ser ut att vara en bra början iallafall. Lycka till!
Haha tack så mycket men de är fortfarande snö och is ute så tiden spelar ingenroll. :)

Skriv svar