Tjena, har en vivacity som har setupen:
75cc cylinder
6,75g vikter
Urpluggad
Nu går den som fan, men när jag är ute och kör med den så när jag drar fullgas så går den upp bra i hastighet men sen börjar precis som det låter när man slår av tändningen, den avgassmäller och rycker lite sen måste man slå av tändningen och sen starta så går det igen tills man drar fullgas en liten stund så gör den samma sak igen
Har 60 i munstycke
Är 100 på att det är förgasar inställningar om den baktänder o smäller!
Min gjorde lika dant o de va bara till o byta munstycke sen gick den som en gud (a)
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
AndersoNN skrev:Är 100 på att det är förgasar inställningar om den baktänder o smäller!
Min gjorde lika dant o de va bara till o byta munstycke sen gick den som en gud (a)
Min går som en gud men efter 200 meters körning på fullgas så när man gasar så kommer den ingenstans
PoWeRKinG skrev:kan vara väldigt inställd på alla sätt men VAD JAG TROR är att den får aldeles för lite bensin på de högre varven.
vad jag TROR att du ska göra är att byta förgasare. skulle rekomendera en 21mm eller liknande tror det kan lira bra!
inte säker dock att detta är problemet men det är vad jag skulle göra. du kanske kan låna av någon kompis som har moppen avställd nu på vintern?
min är också avställd
nej men vill inte ha större förgasare för jag stuntar.
men får testa med munstycke .
konstigt är ju att ibland kan man maxa den på is hur länge som helst utan att de händer något men är det på asfalt så går det inte långt