Trimhjälp Derbi Senda xtreme 06

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hallenborggg
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 februari 2012, 00:48
Ort: nässjö

Trimhjälp Derbi Senda xtreme 06

Inlägg av Hallenborggg »

Tjena vet inte ens om denna tråd ligger rätt ,
'
Iaf behöver hjälp med trim till min moped , just nu är den helt orginal gör typ 55km/h , vill ha upp den , har hört att man ska dra blindtarmen och ngn slang från avgasröret till luftburken , men finns det ingen plugg på Derbi´s , iså vart fan sitter den ? ,Man måste väl också byta munstycke ? :D
Ajjemen
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 16 maj 2011, 18:58

Re: Trimhjälp Derbi Senda xtreme 06

Inlägg av DerbiTobbe »

Hallenborggg skrev:Tjena vet inte ens om denna tråd ligger rätt ,
'
Iaf behöver hjälp med trim till min moped , just nu är den helt orginal gör typ 55km/h , vill ha upp den , har hört att man ska dra blindtarmen och ngn slang från avgasröret till luftburken , men finns det ingen plugg på Derbi´s , iså vart fan sitter den ? ,Man måste väl också byta munstycke ? :D
Dra blindtarmen vet jag inte om man kan göra :wink:
Men man kan kapa den o svetsa en bricka så det blir tätt. Ingenting du kan göra om du inte har tillgång till svets. Men det är bra mycket roligare med ett trimrör 8)
Hallenborggg
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 februari 2012, 00:48
Ort: nässjö

Inlägg av Hallenborggg »

Jag menade svetsa igen den :P , Finns det ngt billigt skitrör då , orkar inte lägga 3000 spänn på effektrör när ja bara ska ha mopeden över sommaren
Ajjemen
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 16 maj 2011, 18:58

Inlägg av DerbiTobbe »

Själv kör jag på gianelli och kröken kostar 1200 tror jag det är och ljuddämparen 800 så 2000 då :)
Sen är det ju bra och byta drevning och munstycke är ju ett måste såklart 8)
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 16 maj 2011, 18:58

Inlägg av DerbiTobbe »

Tycker 2000 är ett ganska bra pris för att ha en rolig sommar :wink:
Original är bara för tråkigt och även med svetsad blindtarm så är det inte i närheten lika roligt som att köra med ett trimrör 8)
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Tänk på dubbel posten Tobias. :twisted:
Användarens profilbild
DerbiTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 16 maj 2011, 18:58

Inlägg av DerbiTobbe »

Om jag inte vill det då lille David? 8)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

DerbiTobbe skrev:Om jag inte vill det då lille David? 8)
Gianelli begagnat haffar man ju för 0-800kr easy peasy
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

elr så köper du mitt polerade tk rör för 800kr
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

En Derbi 06a borde nog ha plugg i mynningen. Dom nyare derbina har ingen plugg där utan dom har bara blindtarm och just dendär slangen som går upp till luftburken. Men det är bara att ta upp röret och kolla i mynningen om det finns någon plugg där. :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Du kan kapa blindtarmen för att få ut toppfart, det ger inget vidare mer i acceleration. Min polare gjorde det på sin Derbi 07 och den gick ifrån 55 ärliga till cirka 70 ärliga, så lite skillnad blir det. Sen kan du alltid dreva om också. Sen vet jag inte om det finns några mer pluggar, men slangen från luftburken ska du också plugga igen. Vet inte om den kallas EGR eller inte, har för mig det. Men iallafall, kapa blindtarmen, dreva om och plugga den slangen. :)
Senast redigerad av Roxxen96 den 16 februari 2012, 16:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Dra blindtarmen,dreva eller köp ett rör. Har själv en 06:a och hade ingen plugg i min men kolla i röret i myningen. :)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Neje det är bara dumt att kapa sönder originalröret om du bara ska ha den en sommar.
Lägg undan originalröret och köp ett begagnat billigt trimrör, tex mk thrower, Hebo, gianelli, tk osv.
Trimrör är inte dyra beggade, jag köpte mitt thrower för 100 spänn + frakt, och dom pengarna tjänar du lätt in när du kan säga att den är helt original när du säljer den.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

tror det ska finnas en mässingsbricka i förgasarn, ta bort den. sen är ju blindtarmen men köp trimmrör istället. finns en "skorsten" på lufburken, ta bort den o byt munstycke.

kanske ja har glömt nått men men..
MVH julle96
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Det är alltid lika kul när folk tror att originalmopeder går 60.

OnT: Köp ett begagnat Gianelli 2T och en munstyckessats.
Användarens profilbild
Boban xD
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 12 februari 2012, 21:42
Ort: Sjuntorp
Kontakt:

Re: Trimhjälp Derbi Senda xtreme 06

Inlägg av Boban xD »

Hallenborggg skrev:Tjena vet inte ens om denna tråd ligger rätt ,
'
Iaf behöver hjälp med trim till min moped , just nu är den helt orginal gör typ 55km/h , vill ha upp den , har hört att man ska dra blindtarmen och ngn slang från avgasröret till luftburken , men finns det ingen plugg på Derbi´s , iså vart fan sitter den ? ,Man måste väl också byta munstycke ? :D
På Derbi så finns det ingen plugg, det är en Tarm ist som du ser och den lilla som sitter tsm med den svarta slangen kan du också ta bort och svetsa igen hålen, ett tips kapa av tarmen och sen svetsa igen hålet och svetsa på tarmen igen så ser den otrimmad ut men är trimmad ;)
Skriv svar