Jag har en Roxon duell sm som jag försöker trimma lite. Har ett MK rör på nu, vet inte exakt vad det för för sort men det var ett högvarvigtrör i alla fall. Den går i 65 nu med allt orginal förutom trimmrör och drevning. Någon som vet hur jag kan få upp den i 80-90 och ha kvar ett grymt axx utan att köpa en ny ostrypt cdi box? Jag har just nu 14 67 i drev
Vad kan jag göra för att få mer effektökning till det här röret? drev nu är 14 - 67. Och har fortfarande orginalmunstycke så det känns inte som jag får ut allt från röret. [/img]
Senast redigerad av prozon den 12 februari 2012, 22:20, redigerad totalt 6 gång.
prozon skrev:Jag har en Roxon duell sm som jag försöker trimma lite. Har ett MK rör på nu, vet inte exakt vad det för för sort men det var ett högvarvigtrör i alla fall. Den går i 65 nu med allt orginal förutom trimmrör och drevning. Någon som vet hur jag kan få upp den i 80-90 och ha kvar ett grymt axx utan att trimma motorn eller köpa en ny ostrypt cdi box?
vad är de för rör du har skaffat då? över eller underliggande? är de överliggande är de förmodligen ett thrower, vilket är ett as gott rör om man inte vill varva som fan hela tiden.
har du bestyckat förgasaren rätt? plockat bort strypningen i förgasaren (en mässings bricka med små hål i som sitter i förgasaren på den sidan som luftfiltret sitter på)
har du gjort det borde den ha gott acc o gå ca 80km/h om inte mer
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:roxons cdi stryper vid 10k rpm va?
vad är de för rör du har skaffat då? över eller underliggande? är de överliggande är de förmodligen ett thrower, vilket är ett as gott rör om man inte vill varva som fan hela tiden.
har du bestyckat förgasaren rätt? plockat bort strypningen i förgasaren (en mässings bricka med små hål i som sitter i förgasaren på den sidan som luftfiltret sitter på)
har du gjort det borde den ha gott acc o gå ca 80km/h om inte mer
Det är ett underlikande mk rör, och jag köpte moppen igår så vet inte så mycket om den än
Kan någon förklara snabbt för mig vad dreven gör. Tror jag behöver sänka mitt drev från 67 till 55 eller något sånt? ska försöka lägga in en bild på båda utav mina rör
prozon skrev:Kan någon förklara snabbt för mig vad dreven gör. Tror jag behöver sänka mitt drev från 67 till 55 eller något sånt? ska försöka lägga in en bild på båda utav mina rör
ju större drev du har bak så blir det mer axx, men ju mindre drev du har bak så går den snabbare men klenare. samma där framme.
prozon skrev:Kan någon förklara snabbt för mig vad dreven gör. Tror jag behöver sänka mitt drev från 67 till 55 eller något sånt? ska försöka lägga in en bild på båda utav mina rör
ju större drev du har bak så blir det mer axx, men ju mindre drev du har bak så går den snabbare men klenare. samma där framme.
Men om jag höjer den bak och sänker den fram? vad i princip skulle hända då? blire någon effektskillnad?
Men om jag höjer den bak och sänker den fram? vad i princip skulle hända då? blire någon effektskillnad?
Tänk som på en cykel men 21 växlar, om du har stort bak men litet fram så varvar motorn ur väldigt snabbt, och det kommer inte gå så himla fort, om du gör tvärt om så kommer det gå fort men är inte säkert att motorn orkar att varva ur. Tex om du cyklar på högsta växeln så går det ju tyngre än att cykla på lägsta, dock går det mycket segare på den lägsta (toppfart)
Vad du har för drevning ger ingen effektvinst. Tex som när du växlar upp med cykel så blir du inte lika stark som Hulken och kan cykla hur snabbt som helst.
julle96 skrev:
Tänk som på en cykel men 21 växlar, om du har stort bak men litet fram så varvar motorn ur väldigt snabbt, och det kommer inte gå så himla fort, om du gör tvärt om så kommer det gå fort men är inte säkert att motorn orkar att varva ur. Tex om du cyklar på högsta växeln så går det ju tyngre än att cykla på lägsta, dock går det mycket segare på den lägsta (toppfart)
Vad du har för drevning ger ingen effektvinst. Tex som när du växlar upp med cykel så blir du inte lika stark som Hulken och kan cykla hur snabbt som helst.
så jag borde alltså sänka mitt framdrev lite? en kompis Derbi hade 13 - 53