Jag har en Derbi Senda X-race -05a uttagen -06.
Kör den med en MHR 80cc och ett Hebo rör,
Och nu är det så att min kick har börjar krångla så den bara "greppar" i vissa lägen (Går självklart att kicka) Men den är så HIMLA! svårstartad, Även om jag har kört den 30 min och sedan tar en paus på 10 min så är det omöjligt att kicka, får springa igång den, (Det tar tid) Tändstiftet som sitter på har grad 8,(Ganska nyköpt) Vet inte exakt märket på det men kan kolla upp detta,
Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?
Fel inställd tändplatta?
Cdi-box?
klent tändstift?
Hjälp!
MVH Dennis!
Senast redigerad av Spriten den 12 februari 2012, 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
Luftskruven har jag testat flytta runt på, den står på det läget då den går som bäst och kicken är fjädern som har satt sig fel, har försökt fixa det men inte orkat ordentligt.
Har en orginal förgasare Ska köpa en 19 eller 20, hade jag tänkt mig?
Jag vet, org är väldigt dåligt på 80cc... Men det påverkade aldrig tändningen på den förr, men dock så ska jag beställa 24 snarast möjligt, kommer den tända lättare då? eller får jag bara ut mer kraft ur den när den väl är igång? (Går över 100 nu iaf)
Spriten skrev:Jag vet, org är väldigt dåligt på 80cc... Men det påverkade aldrig tändningen på den förr, men dock så ska jag beställa 24 snarast möjligt, kommer den tända lättare då? eller får jag bara ut mer kraft ur den när den väl är igång? (Går över 100 nu iaf)
Förlåt Kalle! Åtgärdat nu!
som jag vill säga Kräm ja
insatt i 2Taktare ser jag ??
du har nog totalt ställt in den fel tror jag bara !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^