Drev storlek

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
DerbiVippaN
Avstängd

Drev storlek

Inlägg av DerbiVippaN »

Jag har en Derbi Senda r 98 Men bara för det kan jag inte ha större drev en 54 eller? Jag går in på twostroke.se----> Derbi Senda r 98 Drev och Kedjor ----> Sen där kan jag bara ha mellan 46 och 54... Så kan jag inte ha 62 eller högre?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Tveksamt att det ens finns större drev än så till det bakhjulet, 1998 var innan dom hade börjat använda tokstora bakdrev som "strypning". Varför vill du ha större bakdrev?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
DerbiVippaN
Avstängd

Inlägg av DerbiVippaN »

Erik_ skrev:Tveksamt att det ens finns större drev än så till det bakhjulet, 1998 var innan dom hade börjat använda tokstora bakdrev som "strypning". Varför vill du ha större bakdrev?

Bättre axx 8)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Trimma mer istället!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DerbiVippaN skrev:
Erik_ skrev:Tveksamt att det ens finns större drev än så till det bakhjulet, 1998 var innan dom hade börjat använda tokstora bakdrev som "strypning". Varför vill du ha större bakdrev?

Bättre axx 8)
Behöver inte bara bli bättre acceleration.

Bättre acceleration får du genom att kombinera både framdrev och bakdrev så bra som möjligt, dvs att framdrevet ska ha snurrat ett visst antal varv innan bakdrevet snurrat ett varv. Behöver inte bara bli bättre axx utav att byta ett drev, men visst det ger accleration också. Men som sagt du får mest utav att kombinera en bra drevning till din övriga setup!
DerbiVippaN
Avstängd

Inlägg av DerbiVippaN »

MrAndersson skrev:Trimma mer istället!

Jag har en 30 moppe som går i 60-70 men det ända jag har gjort är att dragit väck en strypning i ljuddämpan... Kan du några bättre saker en att dra pluggen för att få bättre axx och topp speed? Funderar på en ny ljuddämpare
http://twostroke.se/product.asp?product=10393
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DerbiVippaN skrev:

Jag har en 30 moppe som går i 60-70 men det ända jag har gjort är att dragit väck en strypning i ljuddämpan... Kan du några bättre saker en att dra pluggen för att få bättre axx och topp speed? Funderar på en ny ljuddämpare
Bara ljuddämparen gör ingen skillnad, det blir bara goare ljud, den kommer låta aningen mer också såklart.
DerbiVippaN
Avstängd

Inlägg av DerbiVippaN »

Roxxen96 skrev:
DerbiVippaN skrev:

Bara ljuddämparen gör ingen skillnad, det blir bara goare ljud, den kommer låta aningen mer också såklart.
så jag kommer inte få mer hastighet med den?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

DerbiVippaN skrev:
Roxxen96 skrev:
DerbiVippaN skrev:
så jag kommer inte få mer hastighet med den?
troligtvis inte, köp ett trimrör istället :D
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Min Senda -98 toppar ungefär 80 (cykeldator & bilmätare, moppemätaren visar fel) med ostrypt avgasrör och uppdrevad en kugg fram. Borde bli lite bättre med ett trimrör, men jag föredrar en tyst moppe som inte syns att den är trimmad.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

ska inte ligga här iaf.

--> 2T-CSRV. Övriga diskussioner eller Drevnings-tråden ifall du vill ha råd på drevningar.

Låser.
Låst