Danielsson's Stunt Neos

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Danielsson's Stunt Neos

Inlägg av ktm_danielsson »

När man sitter här på bakfyllan en lördagmorgon så tänkte jag, varför inte slänga upp ett litet projekt på neosen. Ska inte göra så jätte mycket med den men kan ju vara kul ändå!

Historia
Sålde min DT runt jul/nyår någon gång, efter det letade jag efter en billig moped att ta mig fram med tills jag köpt a-traktor. Efter några veckor fick jag ett PM på moppenet om den här neosen och åkte och hämta den efter någon dag. Gav endast 2500 för den så även om den inte fungerar just i skrivande stund är jag otroligt nöjd!

Setup
Technigas Next-R
Vikter/fjädrar
Kökshandduk som luftfilter :twisted:

Styling/modifikationer
Bad eyes front
Lackad orange
Nudebar
12 platta
4cm höjningssats
Grovt dekaltrimmad med 2 silvriga Stage6 och ett General klistermärke!

2012-02-04

Första dagen i min ägo, snyggt parkead på "stuntpinnen" som Tim säger ;)
Bild

Andra dagen i min ägo... kickfjäder och kickaxelkugg åt helvete och har ingen elstart... Fick även besök av polisen när vi var nere i garaget o försökte fixa det men som tur va gjorde dom inget :)
Bild

Två bilder från torsdags när vi försökte bonnmeka ihop skiten men utan resultat, beställde ny fjäder och kickaxelkugg från Twostroke men fjäder jäveln passade inte, så är på jakt efter kickfjäder till Neos om någon har!!
Bild

Bild
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

först!! :D
edit: kökshandduk som luftfilter?!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Bjern skrev:först!! :D
edit: kökshandduk som luftfilter?!
Japp, en avsliten bit från en kökshandduk med ett hål i mitten, sitter med buntband runt "slangen" sen luftburken ovanpå det då det inte satt tätt innan :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Jag undrar varför i helvette kom polisen ner i din källare?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

gandih500 skrev:Jag undrar varför i helvette kom polisen ner i din källare?
För det är där han har sina offer :)

OnT: Lycka till, har alltid haft en svag punkt för Neosar med moddad framkåpa :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

gandih500 skrev:Jag undrar varför i helvette kom polisen ner i din källare?
Ursäkta att jag var otydlig, det var alltså ett parkeringshus som kallas Conventum garaget därav garaget. Hade varit där nere o stuntat i någon timme så det var därför dom kom :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Så hur många updates blire den här gången då? 1 kanske 2 som vanligt eller? :lol:

Fixa Nerox framkåpa tycker jag fortfarande och om du inte orkar köpa så finns det en för typ 800 på blocket. Annars ser det bra ut
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Mattyyy skrev:Så hur många updates blire den här gången då? 1 kanske 2 som vanligt eller? :lol:

Fixa Nerox framkåpa tycker jag fortfarande och om du inte orkar köpa så finns det en för typ 800 på blocket. Annars ser det bra ut
HAha, +1 till mattyyy!

DU gör projekt lägger upp 6 bilder gör 2 updates sedan dör hela skiten! ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

MrAndersson skrev:
Mattyyy skrev:Så hur många updates blire den här gången då? 1 kanske 2 som vanligt eller? :lol:

HAha, +1 till mattyyy!

Det är för jag inte är så intresserad av mopeder längre, inte har tid för att hålla på mycket, lägger hellre pengarna på annat och jag är jävligt lat :)

Nej jag kommer inte betala 800kr för en nerox kåpa och orkar inte göra en häller.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

ktm_danielsson skrev:
MrAndersson skrev:

HAha, +1 till mattyyy!

Det är för jag inte är så intresserad av mopeder längre, inte har tid för att hålla på mycket, lägger hellre pengarna på annat och jag är jävligt lat :)

Nej jag kommer inte betala 800kr för en nerox kåpa och orkar inte göra en häller.
Jaja jag får bondmecka en åt dig då ;) Ne men den ser ju bättre ut nu iaf än vad dom gör org
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

snyggggg :) tycker det ser ut som de ligger nått gott i den runda burken? :wink:
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

PÖRR! :)

2500kr? fett billigt ju :)

PS: kanske har en kickfjäder hemma.. kan kolla upp det om du vill? :) vet iallafall att jag grejjade med det på min aerox :)

och måste bara säga att din hjälm är jävligt najs! :D

keep it up!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Nutbreaker skrev:snyggggg :) tycker det ser ut som de ligger nått gott i den runda burken? :wink:
Tack! Det gör det minsann ;)

PoWeRKinG skrev:PÖRR! :)

2500kr? fett billigt ju :)

PS: kanske har en kickfjäder hemma.. kan kolla upp det om du vill? :) vet iallafall att jag grejjade med det på min aerox :)

och måste bara säga att din hjälm är jävligt najs! :D

keep it up!
Japp riktigt billigt, han ville ha lite mer egentligen men eftersom det var en såpass snabb affär och han var i stort behov av pengar fick jag den billigare :) Det som inte fungerade vid köp var, låset till sadelboxen, elstart, frambroms och framlyse. Sen är det lite revor i sadeln och inget baklyse, men de går ju framåt och ser helt ok ut för 2500 ;)

Du får gärna kolla upp det, beställde någon universal fjäder till liggande minarelli men den var på tok för liten. Så om du hittar mät gärna diametern på den! :)

Haha den gamla schletne fan, behöver egentligen ny men kör knappt cross längre och allt mindre moped så lite onödigt att lägga ut 5-6000:- på en ny :) Men tack ändå!
Bild

Jag är odödlig
Skriv svar