Sida 1 av 1

Baotian 63 cc råd tack.

Postat: 2 februari 2012, 07:42
av Toffsen
Hallå alla ny på forumet här så efter följt detta underbara forum så måste man posta också ;P.
En fråga bara är det värt effektskillnaden att slänga på 63 cc, vill ha den starkare med mer ork i uppförsbackar. Eller skall man dit med ett 72 cc kit med topp direkt? Erfarenheter av 63 cc skulle uppskattas. Det är tjejens stall-moppe så den skall ju vara driftsäker och så.
Och jag har koll på variatorbiten mm mm så frågan gäller bara cylinder/topp.
Tacksam för svar och tack för underbart forum.

Mvh
Magnus

Postat: 2 februari 2012, 10:57
av Fredd_e
Hur menar Du med driftsäker.
kinamopeder har ofta en dålig Ram om det är det du menar
Men kör på 72 cc :D

Postat: 2 februari 2012, 11:21
av nippertippan
GY6.an görs i allt från 50-150 cc och det enda som skiljer är i stort variatorns längd, men 50 -> 63 cc känns lite fjuttigt.
skulle nog helst rekommendera 88 cc på dem.
det vill säga 90 cc-kitet.
ger ett märkbart bättre bottendrag och skjuts iväg, det det blir en helt annan moppe.
effektmässigt inte så många mer pållar om man inte trixar med riktigt vassa kammar, mm, men vridet blir närmast massivt.
då orkar den upp för vilka backar som helst, och får en ännu bättre körbarhet, med en väldigt lång vridkurva i maskinen.

Postat: 2 februari 2012, 20:48
av HasSse666
Jag har skruvat en del i 4-taktare... :roll:
Läs mer om mina erfarenheter i denna länk (speciellt steg 6 bör intressera dig)
Länk: Trimma 4-taktare

nippertippan skrev: men 50 -> 63 cc känns lite fjuttigt.
skulle nog helst rekommendera 88 cc på dem.
det vill säga 90 cc-kitet.
Hmmm skulle nog säga "Hon dansar nog en sommar" eller typ en vecka ;)

Postat: 4 februari 2012, 14:32
av Toffsen
Oki tack för svaren jag kollar Hasses steg 6 nu till att börja med :)

Jo förstod efter forskande runt forum att mest "bang for the buck" är nog 72 cc kit så det får bli det.