Tja!
Jag undrar om man ska kunna skruva in blandningsskruven helt och moppen går endå? För så är det på min förgasare i alla fall.
Vad kan man göra för att fixa det här?
Har funderat på det där lite, det är så att jag har en sån här moped där man kan hålla full gas hela tiden utan att det händer nått speciellt, om man då kör i en uppförsbacke och håller fullgas, men varvet sjunker, kommer då nålen att förbli öppen och motorn jobbar med huvudmunstycket eller är det nått som regulerar?bensinskalle skrev:Ja det är normalt. Blandskruven finjusterar endast tillsatsen av bensin på lågvarv och tomgång.
Trotteln och nålen rör sig ju inte om du inte ändrar gasen, bensinflödet beror på flödet genom förgasaren då. Men kör man bara på fullgas och tomgång så skulle det ju i princip fungera lite så som du säger, men det är ju långt ifrån praktiskt.ValoPallo skrev:Har funderat på det där lite, det är så att jag har en sån här moped där man kan hålla full gas hela tiden utan att det händer nått speciellt, om man då kör i en uppförsbacke och håller fullgas, men varvet sjunker, kommer då nålen att förbli öppen och motorn jobbar med huvudmunstycket eller är det nått som regulerar?bensinskalle skrev:Ja det är normalt. Blandskruven finjusterar endast tillsatsen av bensin på lågvarv och tomgång.
Borde ju isåfall inte göra nån skillnad om man justrerar nålen om man bara kör på full gas eller tomgång