Sida 1 av 2
Kina moped rankning !
Postat: 13 maj 2008, 17:11
av CIME
Vilka kina mopeder är bäst kvalite, motor, hastighet orginal ??
yamati a2 racing verkar ganska bra starkare motor än jetforce som väger 106 kg och yamatin 86 kg
jetforce 5 hk 7300 rpm/min
yamati 5 hk 7500 rpm/min
Postat: 13 maj 2008, 19:46
av Bredmar
Haha, en snubbe på mitt område i växjö säljer några china mopeder som gör typ 70km/h orginal med pluggade effektrör ORGINAL! han säljer dom för 8000:- som registrerade EU-mopeder om du tar bort strypningen i effektröret så gör dom säkert 90- 100km/h

Re: Kina moped rankning !
Postat: 13 maj 2008, 20:05
av neos_50
CIME skrev:Vilka kina mopeder är bäst kvalite, motor, hastighet orginal ??
yamati a2 racing verkar ganska bra starkare motor än jetforce som väger 106 kg och yamatin 86 kg
jetforce 5 hk 7300 rpm/min
yamati 5 hk 7500 rpm/min
yamati lätt , toppar fan 60 org på raka :S
Postat: 13 maj 2008, 21:16
av Riejurider
Bredmar skrev:Haha, en snubbe på mitt område i växjö säljer några china mopeder som gör typ 70km/h orginal med pluggade effektrör ORGINAL! han säljer dom för 8000:- som registrerade EU-mopeder om du tar bort strypningen i effektröret så gör dom säkert 90- 100km/h

Tror du på vad du själv säger elr ? en kina moppe gör knappt 90 med 80cc förgasare rör mm.
Postat: 13 maj 2008, 21:17
av skogen_swe
Postat: 14 maj 2008, 13:58
av CIME
Bredmar skrev:Haha, en snubbe på mitt område i växjö säljer några china mopeder som gör typ 70km/h orginal med pluggade effektrör ORGINAL! han säljer dom för 8000:- som registrerade EU-mopeder om du tar bort strypningen i effektröret så gör dom säkert 90- 100km/h

HAHA skön snubbe okej verkar ganska bra vet du något om märket eller affären
Postat: 14 maj 2008, 15:40
av Sendarajder
hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
Postat: 14 maj 2008, 16:10
av Cpi Driver
hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
Säg inte att alla kina moppeder har gräsklippar motorer och att effekten halveras pga vad du nu menar så är det inte. Visst finns det skitt moppeder från kina men alla är inte det. Det här säger jag inte för att försvara cpi på något sätt eftersom dom görs i taiwan och österrike
för brukning sitter ihop förbrukning

Postat: 14 maj 2008, 16:39
av CIME
hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
det är ingen 4 takts utan en två takt samma som den och har variatorring !!
Postat: 14 maj 2008, 16:43
av Sendarajder
CIME skrev:hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
det är ingen 4 takts utan en två takt samma som den och har variatorring !!
ja men på peugeots mopeder kan man garantera att dom har 5hk org det kan man inte göra på kina moppar eller på min moppe själv som är gjord i korea.
och allt har inte med hk att göra
Postat: 14 maj 2008, 17:36
av lule
varför kan man inte garantera att kina moppar har ca 5 hk ,klart man kan göra .var tror du att de flesta grejorna på en icke kina moppe görs jo i kina och de länderna .
Postat: 14 maj 2008, 17:37
av lule
R.I.P DooD

Postat: 14 maj 2008, 17:37
av anderrsss
Haha kim bara du blåser david ÖÖÖÖÖÖÖÖ så kan du ha vilken jävla moppe du vill :p
Postat: 14 maj 2008, 17:39
av anderrsss
+ 4takt har ju sina fördelar med, du kan ge dig fan på att bara för att dom värkar lite fuckt i kina så kan dom mer om moppar en dig som skriver torsk :S
Postat: 14 maj 2008, 20:51
av neos_50
hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
mätarn behöver la inte va så stor , men den kanske visar mycke fel

skojjar bara med dig, fattar va du menar

Postat: 14 maj 2008, 20:55
av nisse__nice
vem fan bryr sig om sånt där egentlign
Postat: 14 maj 2008, 20:59
av chifen
hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varv
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte i

då skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.
Postat: 14 maj 2008, 21:06
av Sendarajder
chifen skrev:hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varv
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte i

då skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.
då kan du kanske förklara vf min hyosung är snabbare än min kompis baotian? hehe

dom har lika många hästar
Postat: 14 maj 2008, 21:10
av chifen
annan utväxling? uppmätt samma hästar? han har väl varvstopp tidigare så den inte varvar fullt kanske... mät upp hästar och kör på passande utväxling för båda motorer

som att tjaffsa om att en moppe med 10/100 drevning med hypersetup går långsammare än sendan som kör 13/53 med urpluggat

olika utväxlingar, förluster i kraftöverföring osv

kolla så de har lika starka motorer först också, 4-taktare förlorar oftast lite på varven som gör att de inte toppar lika mycket med samma utväxling och kan därför utväxlas lite högre
Postat: 14 maj 2008, 21:59
av Reves
en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
Postat: 14 maj 2008, 22:20
av TK_DRAC
Min kompis har en sky team den gick askass i början nu efter 200 mil gör den nästan 70 orginal...hur fan kan den de???
Postat: 14 maj 2008, 22:40
av chifen
Reves skrev:en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
efter som de inte varvar lika mycket = går inte lika fort och att de inte får upp samma effekt som 2-taktarna (har också mycket med att göra med varven) men sedan är det inte så många hög kvalitéts 4-taktare på marknaden eller hur? inte lika mycket pengar nedlagt i motorn som t ex en aerox original... tänk efter lite innan du öppnar munnen din.
du kan ju ha en helt annan utväxling som sagt på en 4-taktare då de orkar dra även från låga varv pga vridmomentet, då går de ganska bra också. visst du kommer inte kunna ställa upp i hyperklassen men det är inte så mycket framtaget till 50cc 4-takt heller. vänta några år bara

ingen som trodde 4-takts skotrarna skulle gå bra när dom kom heller, några år senare piskar de på rätt bra, eller hur?
Postat: 14 maj 2008, 23:50
av Sendarajder
chifen skrev:annan utväxling? uppmätt samma hästar? han har väl varvstopp tidigare så den inte varvar fullt kanske... mät upp hästar och kör på passande utväxling för båda motorer

som att tjaffsa om att en moppe med 10/100 drevning med hypersetup går långsammare än sendan som kör 13/53 med urpluggat

olika utväxlingar, förluster i kraftöverföring osv

kolla så de har lika starka motorer först också, 4-taktare förlorar oftast lite på varven som gör att de inte toppar lika mycket med samma utväxling och kan därför utväxlas lite högre
han har tagit bort strypningen som går till variatorn (den rosa kabeln)
jag har cdi strypning på min inu
Postat: 15 maj 2008, 18:01
av Dz2
hyosungsf50 skrev:chifen skrev:hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varv
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte i

då skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.
då kan du kanske förklara vf min hyosung är snabbare än min kompis baotian? hehe

dom har lika många hästar
Okej alltså, jag är kompison som har den därra Baotian.
1. Den har inte samma effekt, Hyosung har mycket mer.. (5Hk mot ~2Hk)
2. Din hyosung är inte snabbare heller? ...eller har jag missat att jag drar dig på låånga raksträckor? (1-2km+)
Visst den har klart bättre acceleration, men inte högre toppfart. (Än, iaf)
Postat: 15 maj 2008, 18:41
av Beta_rr04
i cross tävlar 250 2-takt mot 450 4-takt. Vrf? jo, 2-takt leverarar med effekt med mindre cc!
Postat: 15 maj 2008, 19:08
av Sendarajder
Dz2 skrev:hyosungsf50 skrev:chifen skrev:
läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varv
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte i

då skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.
då kan du kanske förklara vf min hyosung är snabbare än min kompis baotian? hehe

dom har lika många hästar
Okej alltså, jag är kompison som har den därra Baotian.
1. Den har inte samma effekt, Hyosung har mycket mer.. (5Hk mot ~2Hk)
2. Din hyosung är inte snabbare heller? ...eller har jag missat att jag drar dig på låånga raksträckor? (1-2km+)
Visst den har klart bättre acceleration, men inte högre toppfart. (Än, iaf)
jippi mother fucker 2km/h snabbare hahahaha din har ingen cdi strypnming då:P det har miin

Postat: 15 maj 2008, 20:32
av Dz2
2? ...den gör 65km/h när den e uppvärmd nu på raksträcka.
Din gör 55km/h?
Postat: 15 maj 2008, 22:26
av gabbelito
och min gör 75 på raksträcka

nej, kom igen nu, stay OT

Postat: 15 maj 2008, 22:27
av Dz2
gabbelito skrev:och min gör 75 på raksträcka

nej, kom igen nu, stay OT

Haha, förlåt

^^ Skall inte hända mer här iaf xD! =D
- Ville bara bevisa att kinapuff kan ändå gå rätt så snabbt , typ..
Postat: 16 maj 2008, 14:20
av Sendarajder
Dz2 skrev:gabbelito skrev:och min gör 75 på raksträcka

nej, kom igen nu, stay OT

Haha, förlåt

^^ Skall inte hända mer här iaf xD! =D
- Ville bara bevisa att kinapuff kan ändå gå rätt så snabbt , typ..
well well shit the same:P ska ändå beställa den ostrypta cdi:n på månda:D
Postat: 16 maj 2008, 14:43
av Riejurider
chifen skrev:Reves skrev:en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
efter som de inte varvar lika mycket = går inte lika fort och att de inte får upp samma effekt som 2-taktarna (har också mycket med att göra med varven) men sedan är det inte så många hög kvalitéts 4-taktare på marknaden eller hur? inte lika mycket pengar nedlagt i motorn som t ex en aerox original... tänk efter lite innan du öppnar munnen din.
du kan ju ha en helt annan utväxling som sagt på en 4-taktare då de orkar dra även från låga varv pga vridmomentet, då går de ganska bra också. visst du kommer inte kunna ställa upp i hyperklassen men det är inte så mycket framtaget till 50cc 4-takt heller. vänta några år bara

ingen som trodde 4-takts skotrarna skulle gå bra när dom kom heller, några år senare piskar de på rätt bra, eller hur?
2-takts moppar kmr alltid gå bättre än 4-takt kina skit thats it

Postat: 16 maj 2008, 18:05
av Sendarajder
Riejurider skrev:chifen skrev:Reves skrev:en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
efter som de inte varvar lika mycket = går inte lika fort och att de inte får upp samma effekt som 2-taktarna (har också mycket med att göra med varven) men sedan är det inte så många hög kvalitéts 4-taktare på marknaden eller hur? inte lika mycket pengar nedlagt i motorn som t ex en aerox original... tänk efter lite innan du öppnar munnen din.
du kan ju ha en helt annan utväxling som sagt på en 4-taktare då de orkar dra även från låga varv pga vridmomentet, då går de ganska bra också. visst du kommer inte kunna ställa upp i hyperklassen men det är inte så mycket framtaget till 50cc 4-takt heller. vänta några år bara

ingen som trodde 4-takts skotrarna skulle gå bra när dom kom heller, några år senare piskar de på rätt bra, eller hur?
2-takts moppar kmr alltid gå bättre än 4-takt kina skit thats it

tack äntligen en som håller med mig

Postat: 16 maj 2008, 18:07
av Dz2
Jag håller också med

Men vi kan säga såhär, 2-takt är klart jätte bra och är bättre än 4-takt.
Men 4-takt är inte heller jätte dålig - 4-takt är helt klart "godkännt" på mopeder

Men inget mer
Postat: 16 maj 2008, 18:19
av Andreas34
men shit, jag kör en baotian ghost... bara lite lättare vikter och jag drar dom flesta som är på skolan, hänger på en speedfight 2 X-race med 6 grams-vikter och min gör ca:65-70 på raka och då är det bara lättare vikter..
tycker inte det är nåt o diskutera utan att bara vara glad för den moppe man har
Postat: 16 maj 2008, 21:52
av Dz2
Andreas34 skrev:men shit, jag kör en baotian ghost... bara lite lättare vikter och jag drar dom flesta som är på skolan, hänger på en speedfight 2 X-race med 6 grams-vikter och min gör ca:65-70 på raka och då är det bara lättare vikter..
tycker inte det är nåt o diskutera utan att bara vara glad för den moppe man har
Mjo, men nu e det ju såhär att det mänskliga psyket gör så att vi alltid vill ha mer.
Därför trimmar vi mopeder, inte sant?
Visst vi är alla klart nöjda med våra mopeder men...de kan ju alltid gå lite bättre

Det är väll det hela TSR handlar om mer eller mindre eller har jag förstått helt fel?