Sida 1 av 1

Inställning av 70cc

Postat: 2 januari 2012, 23:05
av moppenissen96
Ska ha på Polini sport 70cc troligtvis men då funderar jag på om det går om jag sätter i 95 muntycke i min orgförgasare , sätter 6,5 g vikter och kapat blindrör på orgröret , Kommer detta gå eller kommer den bara gå skit och blöddra ? Hur fort komemr den gå med detta?

Kan man ha polini sport 70cc och doppler s3r med en orginal förgasare med munstycke storlek 95 eller kommer det gå piss? :)

Tack i förväg :D :lol:

Postat: 2 januari 2012, 23:09
av Ekman
Beror på vad du har på för munstycke nu. Sen tror jag att du måste öka bränsletillförelsen på hela registret, alltså lågfartsmunstycke, nål och huvudmunstycke.

Har inte bytt till 70cc själv så jag kan somsagt ha fel.

Postat: 2 januari 2012, 23:13
av moppenissen96
För jag pallar inte köpa allt då det är en budget moppe :) för den gå skit bra med org cylindern nu så skulle va synd och krabba så den går skit mena ja :)

Postat: 3 januari 2012, 01:09
av peugeotkillen
du ska inte behöva byta något
jag bytte till 70 cc jag behövde inte byta munstycke eller lågfartmunstycket .
min hade brun färghela tiden :)

Postat: 3 januari 2012, 01:48
av MrAndersson
DU behöver byta! DU kan inte köra o inte byta, som peugotpojken säger, den måste ju skära när som din cylinder!

Postat: 3 januari 2012, 01:53
av peugeotkillen
MrAndersson skrev:DU behöver byta! DU kan inte köra o inte byta, som peugotpojken säger, den måste ju skära när som din cylinder!



hur f*n då när det är brun färg på stiftet kan du förklara det för mig :O

Postat: 3 januari 2012, 02:00
av wille95
peugeotkillen skrev:
MrAndersson skrev:DU behöver byta! DU kan inte köra o inte byta, som peugotpojken säger, den måste ju skära när som din cylinder!



hur f*n då när det är brun färg på stiftet kan du förklara det för mig :O
kör du med org förgasare?

Postat: 3 januari 2012, 02:41
av PK
min 70cc skar när jag testade den. hade kaske haft den i 10 min.

så byt för guds skull förgasare!

19mm och större munstycken så ska du se att den går bra :) hur du ställer in förgasaren finns det guider på om du söker.

Postat: 3 januari 2012, 10:29
av 1337Noah
testa, ingen kan svara på om din moppe kommer gå bra med just det munstycket. men du behöver garanterat gå upp om du ska köra 70 cc !

Postat: 3 januari 2012, 10:41
av joar
va har du original då? 14,5?

Postat: 3 januari 2012, 12:02
av Mattyyy
joar skrev:va har du original då? 14,5?
Jag misstänker att det är Peugeot och då har han 12mm fögg original.

Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden

Postat: 3 januari 2012, 12:05
av Victorh
Mattyyy skrev:
joar skrev:va har du original då? 14,5?
Jag misstänker att det är Peugeot och då har han 12mm fögg original.

Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden

jaa 70cc och 12mm kmr alldrig gå bra -.- sedan peugot killen stäng av moppen på fullgas och kolla stiftet sedan för om du kollar bara tomgångens färg så kan det vara fel...

till 70 cc är det 5-10% större munstycke typ

Postat: 3 januari 2012, 13:00
av joar
Victorh skrev:
Mattyyy skrev:
joar skrev:va har du original då? 14,5?
Jag misstänker att det är Peugeot och då har han 12mm fögg original.

Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden

jaa 70cc och 12mm kmr alldrig gå bra -.- sedan peugot killen stäng av moppen på fullgas och kolla stiftet sedan för om du kollar bara tomgångens färg så kan det vara fel...

till 70 cc är det 5-10% större munstycke typ


HAHAHHA natthumor, hur fan kan man (fl)äns tro att det funkar med milli? xD jag skulle intäns våga starta:S men aja det är du som köper nyy cylinder kitt sen :roll:

Postat: 3 januari 2012, 16:37
av wille95
Victorh skrev:
Mattyyy skrev:
joar skrev:va har du original då? 14,5?
Jag misstänker att det är Peugeot och då har han 12mm fögg original.

Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden

jaa 70cc och 12mm kmr alldrig gå bra -.- sedan peugot killen stäng av moppen på fullgas och kolla stiftet sedan för om du kollar bara tomgångens färg så kan det vara fel...

till 70 cc är det 5-10% större munstycke typ
ja körde
70cc
trimrör o bättre reeds o hela skiten MED 14mm org förgasare, de funkar, men du får bättre blandning om du kör med en lite större förgasare :)

Postat: 3 januari 2012, 18:51
av joar
wille95 skrev:
Victorh skrev:
Mattyyy skrev: Jag misstänker att det är Peugeot och då har han 12mm fögg original.

Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden

jaa 70cc och 12mm kmr alldrig gå bra -.- sedan peugot killen stäng av moppen på fullgas och kolla stiftet sedan för om du kollar bara tomgångens färg så kan det vara fel...

till 70 cc är det 5-10% större munstycke typ
ja körde
70cc
trimrör o bättre reeds o hela skiten MED 14mm org förgasare, de funkar, men du får bättre blandning om du kör med en lite större förgasare :)


det är ju bara dumt enligt mig att köpa massa trim om man sen inte köper en ny fögg så man inte kan utnyttja all effekt.

Postat: 3 januari 2012, 19:06
av moppenissen96
Hehe peugeotkillens moppe kan ju inte gå säkskilt bra fast den kanske går.

Kan jag köra 17,5 mm dellorto kopia (motorforce) och 70cc och orginal rör (avstypt) dock cylindern är bara sport 70cc så kan detta gå eller?

Postat: 3 januari 2012, 19:15
av joar
det kan funka bättre, men det ultimata skulle vara mellan 19- 21. Jag tror nog det blir bra ändå med 17,5 milli (:

Postat: 4 januari 2012, 11:22
av ollebolle15
Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? :) det är en orginalcylinder som han ska fixa ;)

Postat: 4 januari 2012, 11:27
av Ekman
ollebolle15 skrev:Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? :) det är en orginalcylinder som han ska fixa ;)
beror helt och hållet på vad du har för förgasare på just nu.

Postat: 4 januari 2012, 11:29
av ollebolle15
vicke xX SMT skrev:
ollebolle15 skrev:Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? :) det är en orginalcylinder som han ska fixa ;)
beror helt och hållet på vad du har för förgasare på just nu.
jag har en 12mm förgasare nu :)

Postat: 4 januari 2012, 11:30
av bensinskalle
ollebolle15 skrev:Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? :) det är en orginalcylinder som han ska fixa ;)
Han är medveten om att du har aluminiumcylinder va?...

Går inte att borra upp dem hur som helst, och det är inte säkert att det finns material så det räcker heller.

Du måste inte skaffa större förgasare men det är ju en fördel.

Postat: 4 januari 2012, 11:32
av ollebolle15
bensinskalle skrev:
ollebolle15 skrev:Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? :) det är en orginalcylinder som han ska fixa ;)
Han är medveten om att du har aluminiumcylinder va?...

Går inte att borra upp dem hur som helst, och det är inte säkert att det finns material så det räcker heller.

Du måste inte skaffa större förgasare men det är ju en fördel.
Det en en gjutjärns cylinder, och vi har kollat så det finns material och så.

Postat: 4 januari 2012, 11:39
av potog
Den kommer ju gå bra men inte optimalt. Då den kommer att gå ganska så tunt.

Postat: 4 januari 2012, 11:42
av ollebolle15
potog skrev:Den kommer ju gå bra men inte optimalt. Då den kommer att gå ganska så tunt.
okej tack :)

Postat: 4 januari 2012, 12:16
av somlow
Till TS byt förgasare, 17,5 kommer fungera bättre än sf org förgasare så köp den och sen går du upp i munstycke några storlekar.

Postat: 4 januari 2012, 12:57
av ollebolle15
somlow skrev:Till TS byt förgasare, 17,5 kommer fungera bättre än sf org förgasare så köp den och sen går du upp i munstycke några storlekar.
okej :) tack för svar! men 17,5mm räcker till vell? :)

Postat: 4 januari 2012, 13:03
av Ekman
ollebolle15 skrev:
somlow skrev:Till TS byt förgasare, 17,5 kommer fungera bättre än sf org förgasare så köp den och sen går du upp i munstycke några storlekar.
okej :) tack för svar! men 17,5mm räcker till vell? :)
17,5 räcker bra till :)

Postat: 4 januari 2012, 15:32
av draclover
17.5 funkar lagom bra med större munstycke det som e bra med en 17,5 e att blir du tagen brukan inte polisen plocka den för många nyare mopeder har 17,5 orginal :) vet en kille han körde med 70cc stage 6 streetrace som det står 49cc på sidan 17,5 och annat dom tog bara röret :)

Postat: 4 januari 2012, 15:35
av NeosTobbe
Lagg

Postat: 4 januari 2012, 15:35
av NeosTobbe
Nu vet jag inte vad ni skrivit då jag inte orkar läsa allt.


Men när jag satt på min Stage 6 pro cylinder på min neos så körde jag med 12mm förgasare och det gick fin fint hade så hela sommaren.

Men rekomenderar att du köper minst 17.5mm och lovar dig att 50cc och 70cc är nästan lika med orginal förgasare. Jag fick lite bättre axx och ~10km/h~ .

Nu har jag 17.5mm stor jävla skillnad så köp ny förgasare med!