seriekoppla högtalare!

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

seriekoppla högtalare!

Inlägg av PK »

Sha! :)

har mina nyinköpta logitech z906 till min dator som jag spelar mkt musik på.

när jag spelar spel så vill jag kunna skötata min musik från min laptop och fortfarande ha ljudet i min vanliga dator.

alltså så ska båda datorernas ljud komma ur högtalarna.

hur ska jag koppla detta så bra som möjligt? är en grön, en röd och en svart som sitter i datorn. på min macbook pro så är det bara hörlursutag.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ändra-knappen buggar just nun så kan inte ändra mitt tidigare inlägg :/

aja. kan detta fungera bra? eller går allt åt helvete med spänning och skit?

Bild
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

PoWeRKinG skrev:ändra-knappen buggar just nun så kan inte ändra mitt tidigare inlägg :/

aja. kan detta fungera bra? eller går allt åt helvete med spänning och skit?

Bild

ja det skulle kanske gå, men sätt en diod (ljusdiod eller inte.) så du inte steker moderkorterna :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

men kommer det fullt ljud ur båda då? eller ska jag skaffa en separat växel eller nåt?

vill inte att det delas 250w och 250w :)
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

kan vell höja och sänka på datorerna om du ville ha mer på den ena eller andra ;)
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

lite OT kanske men undrar om de högtalarna är bra för funderar på att också köpa dem? :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Erikols skrev:lite OT kanske men undrar om de högtalarna är bra för funderar på att också köpa dem? :)
För jävla bra är dom :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Grejen är den att det fungerar finfint med flera insignaler till samma ljudsystem. Det är precis samma sak som att kolla på två youtubefiler samtidigt.

Men om man nu kopplar ihop två ljudkällor med en ljudanläggning, så kommer signalerna från de olika ljudkällorna gå både till ljudanläggningen och till den andra ljudkällan, och det är kruxet. Det kanske fungerar, dina ljudkällor kanske klarar av att få ingående signaler i ljudutgången, eller så blir det kortis osv och så är det kört. Därför behövs ev. en likriktare som gör att strömmen inte går bakvägen från ena källan till andra.

Det görs enklast med dioder förmodligen, som karlsson redan påpekat. Sen hur det fungerar praktiskt vet jag inte, kan inte påstå att jag är så värst påläst på den här nivån av elektronik...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar