Sida 1 av 3
bästa trimmet för bra acc
Postat: 17 december 2011, 22:43
av Börniee
Tjenare!!
Som rubriken säger så undrar jag vilket/vilka trim som är bäst för att få bra acc.

Postat: 17 december 2011, 22:44
av Ekman
skulle vara bra om du sa vad du har för moppe också..

Postat: 17 december 2011, 22:46
av Roxxen96
Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Postat: 17 december 2011, 22:49
av Börniee
vicke xX SMT skrev:skulle vara bra om du sa vad du har för moppe också..

Aerox.
Ps: jag tänker inte dra på 70cc!
Postat: 17 december 2011, 22:51
av Börniee
Roxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Är det lätt att byta reeds? och hur mycket skillnad gör det?
Postat: 17 december 2011, 22:52
av VoxuzZ
hypertrim.
Postat: 17 december 2011, 23:12
av Börniee
Min setup just nu:
Leovince zx
Mallossi fly clutch
Ca 4,5g vikter
Stage 6 sport variator
Stage 6 tryckfjäder
Blåa kopplingsfjädrar
74 munstycke
Dragen v-ring
Är det något jag kan lägga till?
Jag har aldrig kört med just denna setup så vet inte hur den går!
Postat: 17 december 2011, 23:14
av Roxxen96
Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Lägg till carbon reeds, samt ett ostrypt insug om du inte har det, 17.5 mms förgasare. Sen finns det väl inte så mycket mer att lägga till om du inte vill ta steget till 70 cc..
Postat: 17 december 2011, 23:14
av nAn
zx röret kommer låta som helvete, det låter hyfsat mycket med 50 org, och med 70 kommer du få ha öronproppar
Postat: 17 december 2011, 23:21
av Börniee
Roxxen96 skrev:Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Lägg till carbon reeds, samt ett ostrypt insug om du inte har det, 17.5 mms förgasare. Sen finns det väl inte så mycket mer att lägga till om du inte vill ta steget till 70 cc..
Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?
Postat: 17 december 2011, 23:26
av Roxxen96
Niklas Berntsson skrev:Roxxen96 skrev:Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Lägg till carbon reeds, samt ett ostrypt insug om du inte har det, 17.5 mms förgasare. Sen finns det väl inte så mycket mer att lägga till om du inte vill ta steget till 70 cc..
Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?
Carbon reeds är tunnare än original, om de är tunnare så öppnas de snabbare vilket bidrar till lite bättre axx, bättre gasrespons, och ökat avgasflöde. Ostrypt insug finns att köpa. Va har du för årsmodell? Jag har 08 och de sitter ostrpyt insug original.
Postat: 17 december 2011, 23:30
av Börniee
Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:Roxxen96 skrev:Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Lägg till carbon reeds, samt ett ostrypt insug om du inte har det, 17.5 mms förgasare. Sen finns det väl inte så mycket mer att lägga till om du inte vill ta steget till 70 cc..
Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?
Carbon reeds är tunnare än original, om de är tunnare så öppnas de snabbare vilket bidrar till lite bättre axx, bättre gasrespons, och ökat avgasflöde. Ostrypt insug finns att köpa. Va har du för årsmodell? Jag har 08 och de sitter ostrpyt insug original.
03
Postat: 17 december 2011, 23:31
av anton96
ta bort pluggen på orginalröret så får du det tystaste "effektröret". brukar la gå i ca 70km/h utan plugg o v-ring.. och det kostar inga pengar

Postat: 17 december 2011, 23:35
av Börniee
anton96 skrev:ta bort pluggen på orginalröret så får du det tystaste "effektröret". brukar la gå i ca 70km/h utan plugg o v-ring.. och det kostar inga pengar

Nej men när du ska sälja moppen så får du inte lika mycket som du skulle få och ett nytt orginal rör är inte billigt:O
Postat: 18 december 2011, 00:20
av ValoPallo
Dreva ner
Postat: 18 december 2011, 01:10
av anton96
Niklas Berntsson skrev:anton96 skrev:ta bort pluggen på orginalröret så får du det tystaste "effektröret". brukar la gå i ca 70km/h utan plugg o v-ring.. och det kostar inga pengar

Nej men när du ska sälja moppen så får du inte lika mycket som du skulle få och ett nytt orginal rör är inte billigt:O
det är bara sätta dig pluggen igen ju
Postat: 18 december 2011, 01:26
av Pontusandersson95
nAn skrev:zx röret kommer låta som helvete, det låter hyfsat mycket med 50 org, och med 70 kommer du få ha öronproppar
eller...?
Postat: 18 december 2011, 08:58
av Börniee
ValoPallo skrev:Dreva ner
Vad ska jag dreva ner på en aerox?
Postat: 18 december 2011, 09:19
av DEA!!
Finns miljontals såna här trådar.
http://www.garagego.se/forum/moped/moto ... acc/sida1/
google är en underbar sökmotor, dom har otroligt nog allt :O
Postat: 18 december 2011, 11:46
av antonpg94
Niklas Berntsson skrev:Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:
Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?
Carbon reeds är tunnare än original, om de är tunnare så öppnas de snabbare vilket bidrar till lite bättre axx, bättre gasrespons, och ökat avgasflöde. Ostrypt insug finns att köpa. Va har du för årsmodell? Jag har 08 och de sitter ostrpyt insug original.
03
ja har också en 03, mitt var strypt så de är ju bara beställa på ts elr så drar du iväg en beställning med stage 6 insugskit

Postat: 18 december 2011, 11:53
av 2stroke
Roxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Högvarvigt är 1000 ggr bättre
Testa att sätta ett C16 eller ett Yasuni R på den där setupen och sen kör du mot en likadan med ZX.. ZX-moppen kommer få *fult ord*
Duglig setup iaf;
Stage6 Sport Pro (vänta tills nya modellen släpps i Sverige)
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
D´o Black Edition Förgasare 19-21mm
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Då kan jag lova att dina polare får åka hem med svansen mellan benen, dom kommer dock hem en stund senare än dig..
Och sen om du vill "optimera" så köp Stage6 CNC Remskiva, R/T Kopplingsklocka, något hårdare rem, tryckfjäder (givetvis) och ett set med variatorvikter
Postat: 18 december 2011, 12:03
av gandih500
haha nä men köp du en 17,5 mm förgasare och bestycka den. Då kommer den gå lite bättre. Det behöver du inget ostrypt insug till.
Postat: 18 december 2011, 12:14
av Börniee
2stroke skrev:Roxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Högvarvigt är 1000 ggr bättre
Testa att sätta ett C16 eller ett Yasuni R på den där setupen och sen kör du mot en likadan med ZX.. ZX-moppen kommer få *fult ord*
Duglig setup iaf;
Stage6 Sport Pro (vänta tills nya modellen släpps i Sverige)
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
D´o Black Edition Förgasare 19-21mm
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Då kan jag lova att dina polare får åka hem med svansen mellan benen, dom kommer dock hem en stund senare än dig..
Och sen om du vill "optimera" så köp Stage6 CNC Remskiva, R/T Kopplingsklocka, något hårdare rem, tryckfjäder (givetvis) och ett set med variatorvikter
Ok får se vad jag beställer i vinter:-P
Men jag tror inte jag kommer hem först för min kompis har Derbi Senda limited edition med ett Hebo rör som toppar typ 100+:O
Postat: 18 december 2011, 12:25
av Erikols
Niklas Berntsson skrev:2stroke skrev:Roxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Högvarvigt är 1000 ggr bättre
Testa att sätta ett C16 eller ett Yasuni R på den där setupen och sen kör du mot en likadan med ZX.. ZX-moppen kommer få *fult ord*
Duglig setup iaf;
Stage6 Sport Pro (vänta tills nya modellen släpps i Sverige)
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
D´o Black Edition Förgasare 19-21mm
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Då kan jag lova att dina polare får åka hem med svansen mellan benen, dom kommer dock hem en stund senare än dig..
Och sen om du vill "optimera" så köp Stage6 CNC Remskiva, R/T Kopplingsklocka, något hårdare rem, tryckfjäder (givetvis) och ett set med variatorvikter
Ok får se vad jag beställer i vinter:-P
Men jag tror inte jag kommer hem först för min kompis har Derbi Senda limited edition med ett Hebo rör som toppar typ 100+:O
om du kör med den setupen som han skrev där uppe kommer du ju dra din kompis med bara Hebo rör!
Postat: 18 december 2011, 12:28
av Tobbe96
Niklas Berntsson skrev:2stroke skrev:Roxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Högvarvigt är 1000 ggr bättre
Testa att sätta ett C16 eller ett Yasuni R på den där setupen och sen kör du mot en likadan med ZX.. ZX-moppen kommer få *fult ord*
Duglig setup iaf;
Stage6 Sport Pro (vänta tills nya modellen släpps i Sverige)
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
D´o Black Edition Förgasare 19-21mm
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Då kan jag lova att dina polare får åka hem med svansen mellan benen, dom kommer dock hem en stund senare än dig..
Och sen om du vill "optimera" så köp Stage6 CNC Remskiva, R/T Kopplingsklocka, något hårdare rem, tryckfjäder (givetvis) och ett set med variatorvikter
Ok får se vad jag beställer i vinter:-P
Men jag tror inte jag kommer hem först för min kompis har Derbi Senda limited edition med ett Hebo rör som toppar typ 100+:O
En Derbi med heborör gör lååångt ifrån 100 ärliga km/t

Postat: 18 december 2011, 13:11
av PK
vill inte få dig att verka dum men detta måste vara den dummaste frågar ever...
modda på en yamaha r1-motor och skaffa sliks och en extra jetmotor i bak så ska du få se på acc...
Postat: 18 december 2011, 13:15
av PK
Postat: 18 december 2011, 22:48
av bensinskalle
Låser upp
Setup-tråden är inte obligatorisk.
Postat: 18 december 2011, 22:56
av Börniee
bensinskalle skrev:Låser upp
Setup-tråden är inte obligatorisk.
Äntligen du får ta och lära upp dina nya moderatorer!
De leker med makten att få låsa andra trådar.
Lägg till roxxen96 som moderator, han vet vad han gör:-P
Postat: 18 december 2011, 23:23
av Victorh
Niklas Berntsson skrev:bensinskalle skrev:Låser upp
Setup-tråden är inte obligatorisk.
Äntligen du får ta och lära upp dina nya moderatorer!
De leker med makten att få låsa andra trådar.
Lägg till roxxen96 som moderator, han vet vad han gör:-P
är inte lätt at vara barnvakt till 15 åringar om du tror det...
senså bara för han hjälppt dig eller? skärp dignu serri du har zx vafan öva istället....
sedan tyckte jag iaf de va bra powerking låste för han har rätt detta är mera oft.änn ämne och man kan ta detta i setup tråden...
BTW så du borde ha en varning pga alla dubbelpostarna....
Så skall jag predrika också att vi är inte lås kåta utom aktiva och fösöker hålla en ordning på dethär småbarn cirkuset över alla ni som whinar över moppen inte startar pga att jag inte har tändstiftet på... senså också ingen är perfekt alla gör misstag...
tror ni inte självaste bensinskalle har trippelpostat ja det har hann faktist men senså för att vi bestraffar er för att ni inte läst reglerna betyder inte att ni behöver skicka pm var ni gråter över att du inte visste typ....
Skärpning nu guys skulle ni lära er reglerna skulle vi inte varna eller låsa era trådar fata de nu!!!!!
Postat: 18 december 2011, 23:37
av Börniee
Victorh skrev:Niklas Berntsson skrev:bensinskalle skrev:Låser upp
Setup-tråden är inte obligatorisk.
Äntligen du får ta och lära upp dina nya moderatorer!
De leker med makten att få låsa andra trådar.
Lägg till roxxen96 som moderator, han vet vad han gör:-P
är inte lätt at vara barnvakt till 15 åringar om du tror det...
senså bara för han hjälppt dig eller? skärp dignu serri du har zx vafan öva istället....
sedan tyckte jag iaf de va bra powerking låste för han har rätt detta är mera oft.änn ämne och man kan ta detta i setup tråden...
BTW så du borde ha en varning pga alla dubbelpostarna....
Så skall jag predrika också att vi är inte lås kåta utom aktiva och fösöker hålla en ordning på dethär småbarn cirkuset över alla ni som whinar över moppen inte startar pga att jag inte har tändstiftet på... senså också ingen är perfekt alla gör misstag...
tror ni inte självaste bensinskalle har trippelpostat ja det har hann faktist men senså för att vi bestraffar er för att ni inte läst reglerna betyder inte att ni behöver skicka pm var ni gråter över att du inte visste typ....
Skärpning nu guys skulle ni lära er reglerna skulle vi inte varna eller låsa era trådar fata de nu!!!!!
Vad då öva istället?
En dubbelpost är inte massa!
Postat: 19 december 2011, 06:30
av ValoPallo
Niklas Berntsson skrev:ValoPallo skrev:Dreva ner
Vad ska jag dreva ner på en aerox?
Variatorvikter då, om du är bekant med det
Postat: 19 december 2011, 07:31
av Victorh
ValoPallo skrev:Niklas Berntsson skrev:ValoPallo skrev:Dreva ner
Vad ska jag dreva ner på en aerox?
Variatorvikter då, om du är bekant med det
sen så kan du byta slutdrevet så du får en snabbare utväxling.
Nojaa men räknar upp en helt bra setup var du får upp den nästan sittande.
Zx
Trimmvariator
Race koppling med hårda fjädrar
70cc
Mer behöver du inte och varför inte bara 70cc? du kommer endå torska för allt big deal om du har 50 eller 70 då

Postat: 19 december 2011, 07:31
av Börniee
ValoPallo skrev:Niklas Berntsson skrev:ValoPallo skrev:Dreva ner
Vad ska jag dreva ner på en aerox?
Variatorvikter då, om du är bekant med det
Aha

Postat: 19 december 2011, 07:34
av Börniee
Victorh skrev:ValoPallo skrev:Niklas Berntsson skrev:
Vad ska jag dreva ner på en aerox?
Variatorvikter då, om du är bekant med det
sen så kan du byta slutdrevet så du får en snabbare utväxling.
Nojaa men räknar upp en helt bra setup var du får upp den nästan sittande.
Zx
Trimmvariator
Race koppling med hårda fjädrar
70cc
Mer behöver du inte och varför inte bara 70cc? du kommer endå torska för allt big deal om du har 50 eller 70 då

Ok men vad menade du med öva istället?? Öva på vad?