Hur vet man om CYLINDERN är sönder/ skadad ?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
aerox ph turner
Elmoped

Hur vet man om CYLINDERN är sönder/ skadad ?

Inlägg av aerox ph turner »

Har ett problem jag har en ludix snake som jag köpte bara för 1000 kr en 05.
men den ger inte allt den gör max 60 med zx eller mit ur pluggade org rör . när jag gassar låter det som det kommer något jud från cylinden som inte ska komma. behöver hjälp!
:roll:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Satt dit avgaspackning? Låter väl en aning mer utan den, och det slipper väl ut lite avgaser också då. Tjuvluft någonstans? är ylindern helt rätt fast satt osv? Är cylindern helt hel? Inga sprickor/springor etc? bara förslag på vad man kan kolla.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Konsigt att du inte kommer upp i mer än 60? har du plockat v-brickan? min gör blaster gör nämligen bara ca 60 med v-ring på.
aerox ph turner
Elmoped

Roxxen96 skrev:Satt dit avgaspackning? Låter väl en aning mer utan den, och det slipper väl ut lite avgaser också då. Tjuvluft någonstans? är ylindern helt rätt fast satt osv? Är cylindern helt hel? Inga sprickor/springor etc? bara förslag på vad man kan kolla.
okej ska nog ta en titt till den i helgen om jag orkar :P så jävla mycket att ta bort på en ludix typ hela sadden och tanken.
aerox ph turner
Elmoped

Felix616 skrev:Konsigt att du inte kommer upp i mer än 60? har du plockat v-brickan? min gör blaster gör nämligen bara ca 60 med v-ring på.

va ! jag tog bort både v ring +platan inan gjorde den typ 40 :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

aerox ph turner skrev:
Felix616 skrev:Konsigt att du inte kommer upp i mer än 60? har du plockat v-brickan? min gör blaster gör nämligen bara ca 60 med v-ring på.

bytt munstycke? slirar remmen?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Victorh skrev:
aerox ph turner skrev:

bytt munstycke? slirar remmen?
Tämkte med det, byt munstycke? och kolla så allt i variatorn står rätt till. kanske kan vara slitna variatorvikter.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Om cylindern är söbder lär du nog ha märkt det. Men kolla det dom 2 ovanför mig sa.
aerox ph turner
Elmoped

jag kan ge den störe mundstycke men då kan jag inte köra back hjul den får för mycket bensin. men ska testa en då. vikterna ska jag nog köpa nya för de var lite slitna. ;)
Skriv svar