"No signal Detected" - Datorproblem

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

"No signal Detected" - Datorproblem

Inlägg av babel95 »

tjena ja! ni som är intresserade att hjälpa mig och inte har läs min tidigare tråd kan kolla här där jag har förklarat felet lite: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=32354

Nu iaf så har jag installerat om datan och har kommit in på den(var tvungen att installera utan grafikkort)

det verkar som att felet uppstår när jag kör lite tyngre spel på den :D

funkar:
1. league of legends
2. gta san andreas
3. CS 1.6

funkar inte:
1. just cause 2
2. Cs source

hoppas att någon datakunnig kan hjälpa mig! :D

undrar om det bara är att köpa ett nytt(bättre) grafikkort?, nu kör jag med "nvidia Geforce 220 gt" det är inte så bra men jag maxar gta osv... :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

du har ju redan en tråd som du länkade? :)

aja min är likadan. när den blir varm så låser den sig och sen vill den inte starta och gå. kan vara något liknande.

men jag skulle gå till närmsta databutik och hitta någon kunnig. ta med bilder på hur datorn ser ut med fläktar och allt det och vad som sitter i den så kan dom nog kolla det åt dig :) kan vara att det blir fel luftflöde eller nåt. jag vet inte.

men jag tror iallafall att mitt fel är att gkortet är dåligt, men kolla med butik först :)
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

PoWeRKinG skrev:du har ju redan en tråd som du länkade? :)

aja min är likadan. när den blir varm så låser den sig och sen vill den inte starta och gå. kan vara något liknande.

men jag skulle gå till närmsta databutik och hitta någon kunnig. ta med bilder på hur datorn ser ut med fläktar och allt det och vad som sitter i den så kan dom nog kolla det åt dig :) kan vara att det blir fel luftflöde eller nåt. jag vet inte.

men jag tror iallafall att mitt fel är att gkortet är dåligt, men kolla med butik först :)
jag lämnade in den en gång, då tog dom 300kr
sen blev det samma fel då skulle dom ha 5000kr för att laga.. men då sket vi i det så skickade dom tillbaka den t butiken då ville dom ha 1000kr för felsökning :S när vi skulle hämta ut den så ville vi ha en spin på vad som var fel.. då visste dom inte men dom lagade den första gången.. idiot expert
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Låter som den blir överhettad och stängs av pga att den inte ska pajja?
Ladda ner HWmonitor och coretemp och kolla vad du har för temps.
Hur många fläktar har du i ditt chassi? Vad har du för grejer i datorn?
Är det mycket damm i datorn så blås ur det med tryckluft, damm gör att det blir varmare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

PoWeRKinG skrev:du har ju redan en tråd som du länkade? :)

OFT: Det är ju för att du har dåligt kyling, och grafikkortet blir för varmt... Skaffa fler fläktar och bättre chassi!

ONT: Cs s är ju inget direkt krävande spel, och tycker du borde skaffa nytt grafikkort då det du har nu är riktigt kaaas ;P Sen så är det ju inte dåligt med många fläktar! :)

EDIT: Har ni två rätt drivrutiner?
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

aha men asså jag provar och sruvar bort chassi och sätter en fläkt där men vad är rätt drifrutiner för mig då?

men ska det verkligen bli så då??

skärmen blir helt svart och det låter i hörlurarna i 2 sec sen blir skärmen helt svart och så står det "no signal detected"
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

kände på grafikkortet nu efter att datorn har varit på ett tag :D

jag brände mig nästan, antar att det inte ska vara så :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

chillaa me dubbelpostarna.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

babel95 skrev:kände på grafikkortet nu efter att datorn har varit på ett tag :D

Är det passivkyling på grafkortet? Rätt drivrutiner är dom drivrutiner som är rätt^^
Skriv: "nvidia Geforce 220 gt drivers download" på google sen får du leta lite....
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

DiNozzan skrev:
babel95 skrev:kände på grafikkortet nu efter att datorn har varit på ett tag :D

Är det passivkyling på grafkortet? Rätt drivrutiner är dom drivrutiner som är rätt^^
Skriv: "nvidia Geforce 220 gt drivers download" på google sen får du leta lite....

vet inte vad passiv kylning är men om jag skulle satsa på ett nytt grafikkort skulle det hjälpa tro? :P
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

bump!
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

fråga på sweclockers.se, vet nog mycket mera där än här ;)

och du får inte bumpa så tidigt! Först efter 1v. har du rätt att bumpa!

läs genom reglerna: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Tjenare, har inte samma problem men kanske ändå kan ta det här, när jag är inne på BF3 så blir det som rutor i marken och det är rätt färg, men allt annat är mörkt som fan, vet ni vad felet kan va?
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

vicke xX SMT skrev:fråga på sweclockers.se, vet nog mycket mera där än här ;)

och du får inte bumpa så tidigt! Först efter 1v. har du rätt att bumpa!

läs genom reglerna: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
har gjort en tråd där men inge svar men typ 300 visningar..
Skriv svar