Tja, har tänkt att rengöra insidan av blocken på mopparna , frågan är om det går med högtryck? om man inte sprutar mot lagrena då... har tömt blocket på koppling,startdrev osv hoppas någon vet
anthmyr skrev:Tja, har tänkt att rengöra insidan av blocken på mopparna , frågan är om det går med högtryck? om man inte sprutar mot lagrena då... har tömt blocket på koppling,startdrev osv hoppas någon vet
ja det går fastvärför skulle det inte vara rent på insidan ?
edit du kan oxså spruta på lagrena om du torkar och smörjer dom efter
Senast redigerad av saile96 den 14 december 2011, 11:48, redigerad totalt 1 gånger.
Om du ska använda högtryck, eller tvätta öht utom utsidan så bör du rensa blocket helt. Kör du med högtryck, eller avfettning etc, är det extremt lätthänt att det kryper in i lager, innanför packboxar etc, och drar med sig ev skit om du kör med högtryck. Händer det förkortar du livslängden avsevärt på motorn.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skulle aldrig våga tvätta med vatten kring lager, förutom när man bara spolar av moppen med vatten, Om du ska tvätta på insidan skulle jag nog ha tagit ur allt i motorn och blästrat istället.
När ja fick släcka en eld i garaget o mitt block var i två delar, o de kom brandsläckarpulver i de, så var de diesel i kompressorsprutan o rengöra. Tog sin lilla tid, men annars hade de bara varit o kasta skiten.
Asså insidan va dålig beskrivning.. Men under variator kåpan , bakom tändningen ( ska inte köra mer högtyck där ) ligger massa små "spån" från remmen och det är svårt att komma åt med bensin och en trasa, eftersom blocket är "gropit" och då tänkte jag man kanske kunde köra med högtryck
anthmyr skrev:Asså insidan va dålig beskrivning.. Men under variator kåpan , bakom tändningen ( ska inte köra mer högtyck där ) ligger massa små "spån" från remmen och det är svårt att komma åt med bensin och en trasa, eftersom blocket är "gropit" och då tänkte jag man kanske kunde köra med högtryck
om de bara är massa "spån" som du säger som ligger där kanske tryckluft fungerar?
anthmyr skrev:Asså insidan va dålig beskrivning.. Men under variator kåpan , bakom tändningen ( ska inte köra mer högtyck där ) ligger massa små "spån" från remmen och det är svårt att komma åt med bensin och en trasa, eftersom blocket är "gropit" och då tänkte jag man kanske kunde köra med högtryck
om de bara är massa "spån" som du säger som ligger där kanske tryckluft fungerar?
aa, vet att man kan värma upp motorn ( köra) sen bara blåsa ut skiten men har ingen högtryck nu
blocket bör vara helt tomt, vill du ha ett tips från min sida så köp en stor avfettningsdunke på biltema och lägg i en stor hink eller dylik tillsammans med blocken över en natt.
Sedan sköljer du av blocken med vatten, vattenslang eller högtrycks tvätt spelar ingen roll.
Sen köper du citronsyra och blandar runt det i vatten och stoppar i blocken över en natt igen ( för att få bort oxering)
Danne skrev:blocket bör vara helt tomt, vill du ha ett tips från min sida så köp en stor avfettningsdunke på biltema och lägg i en stor hink eller dylik tillsammans med blocken över en natt.
Sedan sköljer du av blocken med vatten, vattenslang eller högtrycks tvätt spelar ingen roll.
Sen köper du citronsyra och blandar runt det i vatten och stoppar i blocken över en natt igen ( för att få bort oxering)