trimma ludixblaster

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ludixblaster12
Elmoped

trimma ludixblaster

Inlägg av Ludixblaster12 »

Hej jag har en ludix blaster som jag vill antingen trimma eller byta bort men det stora problemet är att om jag ska sätta på ett effektrör och dra v-ringen så måste jag byta munstycke och ställa in luft och tomgångsskruv men min förgasare är så fruktansvärt känslig så om jag bara rör skruven så startar den inte längre så därför har jag en fråga,

HJÄLPER det att byta förgasare!?
snälla hjälp vill verkligen göra detta för det suger att bara åka i 50:(
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Men om du bara rör den lite rör du den lite tillbaka åt motsatt håll så ska den nog starta igen
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Nej det hjälper inte att byta förgasare. Och när du lägger på ett effektrör och drar v-ringen måste du troligtvis inte röra luftskruven eller tomgångsskruven, bara att skruva på ett ca. 10 storlekar större munstycke! :)
Senast redigerad av Ekman den 13 december 2011, 19:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: trimma ludixblaster

Inlägg av Roxxen96 »

Ludixblaster12 skrev:Hej jag har en ludix blaster som jag vill antingen trimma eller byta bort men det stora problemet är att om jag ska sätta på ett effektrör och dra v-ringen så måste jag byta munstycke och ställa in luft och tomgångsskruv men min förgasare är så fruktansvärt känslig så om jag bara rör skruven så startar den inte längre så därför har jag en fråga,

HJÄLPER det att byta förgasare!?
snälla hjälp vill verkligen göra detta för det suger att bara åka i 50:(

Låter konstigt att den inte startar pga att du ändrar, isåfall måste du göra något fel :/ Tror inte det är fel på förgasaren, tror det är felinställning så den blir sur och inte vill starta eller dylikt.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Victor1996 skrev:Men om du bara rör den lite rör du den lite tillbaka åt motsatt håll så ska den nog starta igen-.-
var väl inte de han undra över? -.-
iaf, testa sätt på röret och ta bort brickan och sedan ändra med lite munstycken och luftskruv. För nu är den orginal uppfatta jag och då är antagligen förgasaren ställd på så som de ska vara från fabrik om ingen pillat.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Ludixblaster12
Elmoped

tack!

Inlägg av Ludixblaster12 »

tack för hjälpen uppskattas verkligen!
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Jag har själv en blaster med zx och dragen v-ring och lite annat, som redan sagt så behöver du antagligen inte röra tomgångs eller luftskruven, bara att byta munstycke!
Skriv svar