Min dator har strulat lite hit och dit, Men nu får jag det verkligen inte att funka. Jag startar datorn allt börjar lysa och fläkten och allt, Förutom CPU fläkten den tar en liten tid att starta,Men sen drar den i gång
Men Tangentbordet lyser inte, Och den skickar inga signaler till skärmen, Så jag gissar på att det kanske kan vara moderkortet eller nätagget. Men jag r inte så jättebra på datorer
Om nätagget är trasigt skulle inte datorn starta alls, lägger mina 50öre på att ditt moderkort gett upp. alt. ram minnerna. Värsta jag vet är att felsöka el saker, kan bli tokig på de!
Men kan det inte vara att nätagget har blivit dåligt under tiden jag har haft det och inte orkar med nu,,, Men det blir väl bara att lämna in datorn till min slöjdlärare eller på något proffsigt ställe så får dom uppgradera den också
Har du gjort något med datorn på den senaste tiden? T.ex laddat ner från en konstig sida, program som du inte riktigt vet. Varit intresserad och pillat runt i datorn? Virus sök datorn, sedan gör rent. Kanske kan funka, vem vet. Fråga någon som kan mycket om datorer. Om du ska lämna in den så fråga någon innan som är intresserad av datorer med datormdelar hemma som kan prova sig fram
Det var ett tag sen jag virus sökte den, Men allting hände egentligen när jag skulle ladda ner ett operativsystem till ett usbminne. Så bara fastande bilden och då startade jag om den med knappen men då funka den inte längre
Tack för hjälpen jag fick det att funka men nu har jag bara 2 gb i ram förut hade jag 4 , Men är det någon som vet om man kan ha två olika ram minnen eller om jag behöver köpa 2 st nya ?
littlebennyboi skrev:Tack för hjälpen jag fick det att funka men nu har jag bara 2 gb i ram förut hade jag 4 , Men är det någon som vet om man kan ha två olika ram minnen eller om jag behöver köpa 2 st nya ?
2 olika funkar oftast, men det kan bli problem med det. dessutom om ett ligger på 1333mhz och ett på 1600mhz så går båda i 1333mhz. men har du ddr3 så får du ju ett kit på 4gig under 300!
littlebennyboi skrev:Tack för hjälpen jag fick det att funka men nu har jag bara 2 gb i ram förut hade jag 4 , Men är det någon som vet om man kan ha två olika ram minnen eller om jag behöver köpa 2 st nya ?
2 olika funkar oftast, men det kan bli problem med det. dessutom om ett ligger på 1333mhz och ett på 1600mhz så går båda i 1333mhz. men har du ddr3 så får du ju ett kit på 4gig under 300!
Ja jag har ddr3 så det blir väl kanske ett kit på 8gb istället
littlebennyboi skrev:Ja jag har ddr3 så det blir väl kanske ett kit på 8gb istället
Köp ett kit du bara, när jag köpte nya datorn fick jag 8 gb RAM för 90 €, när jag köpte förra datorn fick jag 3 gb för samma pris, så det lönar sig att slösa nu
När mitt moderkort gick slut så startade inte datorn alls, så om ditt är delvis slut så kan det vara problemet