skivbroms fel!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
eckee
Elmoped

skivbroms fel!

Inlägg av eckee »

Hej, har bytt bakdäck och nu när jag skulle sätta på det var bakbromsen lite vrång. bromsklossarna är typ slappa så man kan rubba dom fram och tillbaka med fingret. måste medge att jag har råkat trycka in bromsen förut när bromsen var avtagen. och nu när jag trycker på bromsen är den bara slapp.. också är det svårt att få bromsklossarna att passa i skivan eftersom dom står typ som ett V. vad ska jag göra?
neos_50
Elmoped

Re: skivbroms fel!

Inlägg av neos_50 »

eckee skrev:Hej, har bytt bakdäck och nu när jag skulle sätta på det var bakbromsen lite vrång. bromsklossarna är typ slappa så man kan rubba dom fram och tillbaka med fingret. måste medge att jag har råkat trycka in bromsen förut när bromsen var avtagen. och nu när jag trycker på bromsen är den bara slapp.. också är det svårt att få bromsklossarna att passa i skivan eftersom dom står typ som ett V. vad ska jag göra?
ehm , är de inte bara de att du ska pumpa upp tryck ?
eckee
Elmoped

Inlägg av eckee »

neos_50 skrev:
eckee skrev:Hej, har bytt bakdäck och nu när jag skulle sätta på det var bakbromsen lite vrång. bromsklossarna är typ slappa så man kan rubba dom fram och tillbaka med fingret. måste medge att jag har råkat trycka in bromsen förut när bromsen var avtagen. och nu när jag trycker på bromsen är den bara slapp.. också är det svårt att få bromsklossarna att passa i skivan eftersom dom står typ som ett V. vad ska jag göra?
jo haha kom ju på de dirr efter jag gjort tråden. men jag kan fan inte sära på klossarna helt, dom är som ett upp och ned vänt (V)
neos_50
Elmoped

Inlägg av neos_50 »

eckee skrev:
neos_50 skrev:
jo haha kom ju på de dirr efter jag gjort tråden. men jag kan fan inte sära på klossarna helt, dom är som ett upp och ned vänt (V)
hehe okej :P men de är la bara använda skruvmejsel o trycka tillbaka bromskolvarna om du inte får på de. SEN pumpar du upp trycket i den :P
Låst