Aerox 100

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
alltrox92
Elmoped

Aerox 100

Inlägg av alltrox92 »

tja jag har en aerox 100 men den startar ej:( har kollat och den får gnista och bensin kanske tillochmed för mycket (tändstiftet är typ alltid blött när man fösökt starta) vad ska jag göra???
Användarens profilbild
ProTeam
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av ProTeam »

Testa om den går igång med startgas, gör den det så förösk lyssna hur den går och ställ in den efter det.

Startar den inte så är det dags att börja felsöka, hör av dig då ska jag fixa fram ett felsökningsschema.

// ProTeam
retur
Svårstartad skrothög

Inlägg av retur »

ProTeam skrev:Testa om den går igång med startgas, gör den det så förösk lyssna hur den går och ställ in den efter det.

Startar den inte så är det dags att börja felsöka, hör av dig då ska jag fixa fram ett felsökningsschema.

// ProTeam
mm precis :) ! , dra upp den på stödet och spraya med startgas o så gasar du så att bensinen kommer igenom riktigt :)
jimpajoh
Elmoped

Re: Aerox 100

Inlägg av jimpajoh »

alltrox92 skrev:tja jag har en aerox 100 men den startar ej:( har kollat och den får gnista och bensin kanske tillochmed för mycket (tändstiftet är typ alltid blött när man fösökt starta) vad ska jag göra???
så var min också, men jag öppnade vid membranet och tog ut det över natten så fick det stå och torka, sen bytte jag tändstift.. testa med det
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

kolla så inte vatten läcker genom packningen kan hända att den har brustit så det läcker igenom :?
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

hyosungsf50 skrev:kolla så inte vatten läcker genom packningen kan hända att den har brustit så det läcker igenom :?
en aerox 100cc är fläckt kyld :P
allt går att lösa med lite mildt våld
Låst