Sida 1 av 1
AEROX vill ha bättre axx (70 cc)
Postat: 22 november 2011, 16:48
av Wwillees
shenare har en aerox som jag är as nöjd med toppfarten med, men accet är sämst
SETUP:
stage 6 70cc (streetrace)
17,5 förgasare (dellorto)
huvudmunstycke original.
lågfartsmunstycke original.
tomgångsmunstycke original.
vit tryckfjäder (hårdare en original)
dr pulley 3,5 vikter.
malossi sportluftfilter.
vad är fel ?
ska tror ni att jag har för litet lågfartsmunstycke ?
Postat: 22 november 2011, 16:51
av Mxabbe1
Jag tror du har för litet huvudmynstycke prova att byta upp dig några storlekar

Re: AEROX vill ha bättre axx (70 cc)
Postat: 22 november 2011, 17:01
av difaren
Wwillees skrev:shenare har en aerox som jag är as nöjd med toppfarten med, men accet är sämst
SETUP:
stage 6 70cc (streetrace)
17,5 förgasare (dellorto)
huvudmunstycke original.
lågfartsmunstycke original.
tomgångsmunstycke original.
vit tryckfjäder (hårdare en original)
dr pulley 3,5 vikter.
malossi sportluftfilter.
vad är fel ?
ska tror ni att jag har för litet lågfartsmunstycke ?
Kanske Byta munstycke innan den skär.
Postat: 22 november 2011, 17:06
av joar
tänkte just skriva dreva om, men går det äns att dreva om en scooter? kolla stiftet så serdu om förgasaren är optimalt inställd (:
Postat: 22 november 2011, 17:09
av potog
joar skrev:tänkte just skriva dreva om, men går det äns att dreva om en scooter? kolla stiftet så serdu om förgasaren är optimalt inställd (:
jo det går å dreva.
Lille pöjk effektrör ?
Postat: 22 november 2011, 17:11
av Wwillees
så de är inget fel på lågfartsmunstycket ?
Postat: 22 november 2011, 17:12
av Wwillees
OJJ FÖRLÅT FAN JAG HAR INTE HUVUDMUNSTYCKEORIGINAL DET ÄR 116 förlåt för detta

Postat: 22 november 2011, 17:14
av Mxabbe1
Wwillees skrev:så de är inget fel på lågfartsmunstycket ?
Det munstycket behöver du inte bry dig om med den setupen:P
Postat: 22 november 2011, 17:16
av Wwillees
Postat: 22 november 2011, 17:18
av Mxabbe1
Wwillees skrev:OJJ FÖRLÅT FAN JAG HAR INTE HUVUDMUNSTYCKEORIGINAL DET ÄR 116 förlåt för detta

Jag skulle ändå prova lite olika munstycken

Postat: 22 november 2011, 17:21
av Wwillees
tycker du jag ska ge 118 / 120 en chans eller ska jag gå ned ?
Postat: 22 november 2011, 17:21
av Demuz
har du bytt kopplingsfjädrar?

Postat: 22 november 2011, 17:23
av Wwillees
kopplingsfjädrar svar nej jag prövade gröna men de var för hårda

Postat: 22 november 2011, 17:24
av Wwillees
kopplingsfjädrar svar nej jag prövade gröna men de var för hårda

så nej jag kör med original ?
vilka tycker du jag ska pröva ?
Postat: 22 november 2011, 17:26
av Mxabbe1
Wwillees skrev:kopplingsfjädrar svar nej jag prövade gröna men de var för hårda

så nej jag kör med original ?
vilka tycker du jag ska pröva ?
Prova 120 och se om du märker ngn skillnad

Postat: 22 november 2011, 17:27
av Demuz
Wwillees skrev:kopplingsfjädrar svar nej jag prövade gröna men de var för hårda

okej så den greppa inte alls då eller? vad har du för koppling, original? varvar den fint genom hela registret? färg på stift?

Postat: 22 november 2011, 17:28
av Wwillees
då greppa den typ inte alls förutom i slutet då greppa den :/
Postat: 22 november 2011, 17:32
av Vivaadam
dra på en 19mm förgasare och byt koppling
Postat: 22 november 2011, 17:34
av Wwillees
har lite surt om pengar för tillfället :/
Postat: 22 november 2011, 17:34
av potog
Frågar igen då!
Vad har du för rör????????
Postat: 22 november 2011, 17:36
av Wwillees
redan svarat på din fråga jag har ett Hebo rör
http://twostroke.se/product.asp?product=7614
Postat: 22 november 2011, 17:37
av Mxabbe1
potog skrev:Frågar igen då!
Vad har du för rör????????
Det står lite längre upp....
Postat: 22 november 2011, 17:38
av potog
Citera så jag ser att du pratar med mig
nä men då tror jag nog att det är fögg instälninger som behövs göras

Postat: 22 november 2011, 17:42
av AndersoNN
byt kopplingsfjädrar, tryckfjäder, kolla stiften och ställ in

Postat: 22 november 2011, 17:45
av Demuz
Wwillees skrev:då greppa den typ inte alls förutom i slutet då greppa den :/
isåfall så skulle jag nog rekomendera dig och köpa detta sett med fjädrar:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3239
så får du testa dig fram

för så som jag förstog dig så har du orginalkopplingen med orginalfjädrarna? isf är de på tok för klena fjädrar för en sån setup, och du sa att du hade testat några gröna fjädrar och dom till racekopplingar brukar vara något kortare och då om du sätter sånna på en org koppling så greppar dom för sent.
men dom fjäddrarna som jag länka är till för orgkopplingen
dock inte det lättaste och försöka hjälpa dig när du inte svarar på alla frågor

Postat: 22 november 2011, 17:59
av Wwillees
demmuus95 skrev:Wwillees skrev:då greppa den typ inte alls förutom i slutet då greppa den :/
isåfall så skulle jag nog rekomendera dig och köpa detta sett med fjädrar:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3239
så får du testa dig fram

för så som jag förstog dig så har du orginalkopplingen med orginalfjädrarna? isf är de på tok för klena fjädrar för en sån setup, och du sa att du hade testat några gröna fjädrar och dom till racekopplingar brukar vara något kortare och då om du sätter sånna på en org koppling så greppar dom för sent.
men dom fjäddrarna som jag länka är till för orgkopplingen
dock inte det lättaste och försöka hjälpa dig när du inte svarar på alla frågor

Okej.. Det stämmer jag har bara bytt tryckfjäder och vikter i variatorn...
ska jag köpa ny koppligsfjäder också ?
Postat: 22 november 2011, 18:02
av Demuz
Wwillees skrev:demmuus95 skrev:Wwillees skrev:då greppa den typ inte alls förutom i slutet då greppa den :/
isåfall så skulle jag nog rekomendera dig och köpa detta sett med fjädrar:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3239
så får du testa dig fram

för så som jag förstog dig så har du orginalkopplingen med orginalfjädrarna? isf är de på tok för klena fjädrar för en sån setup, och du sa att du hade testat några gröna fjädrar och dom till racekopplingar brukar vara något kortare och då om du sätter sånna på en org koppling så greppar dom för sent.
men dom fjäddrarna som jag länka är till för orgkopplingen
dock inte det lättaste och försöka hjälpa dig när du inte svarar på alla frågor

Okej.. Det stämmer jag har bara bytt tryckfjäder och vikter i variatorn...
ska jag köpa ny koppligsfjäder också ?
jaa

Postat: 22 november 2011, 22:11
av Wwillees
Tog epan och hämtade koppligsfjädrar och tryckfjädrar hos en polare och så bytte jag ut så nu har jag gröna koppligsfjädrar och en annan tryckfjäder nu går den as najjs

Postat: 22 november 2011, 22:13
av Demuz
Wwillees skrev:Tog epan och hämtade koppligsfjädrar och tryckfjädrar hos en polare och så bytte jag ut så nu har jag gröna koppligsfjädrar och en annan tryckfjäder nu går den as najjs

skönt å höra!
