Sen sitter det en cdi-box med märket stylepro på moppen, är det original ?
Moppen går att starta nu efter jag ställt nålen lite och fixat lite men det går inte på mer än tomgångs varv. Låter som ett tändningsfel. När det står på tomgång kan jag gasa fullt och den bara ''ekar'', typ som att den får för mycket soppa eller för lite svårt att veta. Jag ställde den på tomgång och satte gasa fullt ett tag och sedan stängde jag av och kollade färgen på stiftet och det va halvt gyllen brunt och lite svart och blöt, då tänker man ju mycket soppa. men hur mkt mera luft jag än ger den så vill den inte och jag har ställt förgasaren så den ska få mindre soppa men samma fel och då är stiftet gyllenbrunt och tort. Jag tror på tändningsfel, vad ska jag göra ?
Alla som påstår sig kunniga hära och kan, här har ni chansen att bevisa att ni kan hjälpa mig.
HjälmeN skrev:Tjena allihopa. Tack för svaren, dem låter bra. Munstycket har jag för mig är 82 eller 83. Det verkar vara för stort ja.
Ang film, hur lägger man upp dom ?
Får beställa ny CDI då da ?
ställ in förgasaren bara
varför ny cdi? den du hade var antagligen strypt så nu har du en ostrypt cdi så den går fortare?
Grejen är ju den att jag har hållt på att ställa in förgasaren i timmar i alla olika lägen och det blir inte bättre, med dom munstycken som är i allafall.
Man kanske ska sattsa på att beställa hem en ny komplett tändning till den ? eller ?