Sida 1 av 1
Problem Förgasare , Bakdelen av Variatorn ! Aerox -06
Postat: 11 maj 2008, 17:08
av zIMMPE
Hittar inte munstycket i Förgasaren ska det inte sitta Inne i skålen ?
Ska byta kopplingfjädrar och Tryckfjäder Ha fått lös kopplingsklockan men vet inte hur jag ska hålla fast själva delen när jag ska ta bort den stora muttern för att sära den några förslag eller tips hur man kan göra?

Postat: 11 maj 2008, 18:48
av jaghetersixten
munstycket ska väll sitta om du skruvar bort koppen
Postat: 11 maj 2008, 19:15
av Andreas9951
Precis, skruva bort skålen så ser du det stora huvudmunstycket i förgasaren

Postat: 11 maj 2008, 19:25
av zIMMPE
Andreas9951 skrev:Precis, skruva bort skålen så ser du det stora huvudmunstycket i förgasaren

Men jag ser inget finns bara 1 skruv och den håller i den vita saken som rör sig där inne :S
Postat: 11 maj 2008, 19:46
av Andreas9951
zIMMPE skrev:Andreas9951 skrev:Precis, skruva bort skålen så ser du det stora huvudmunstycket i förgasaren

Men jag ser inget finns bara 1 skruv och den håller i den vita saken som rör sig där inne :S
Konstigt, för där i mitten borde munstycket sitta

Det är mässingsfärgat med ett spår i så man kan skuva ut det och byta
Postat: 11 maj 2008, 20:36
av zIMMPE
Andreas9951 skrev:zIMMPE skrev:Andreas9951 skrev:Precis, skruva bort skålen så ser du det stora huvudmunstycket i förgasaren

Men jag ser inget finns bara 1 skruv och den håller i den vita saken som rör sig där inne :S
Konstigt, för där i mitten borde munstycket sitta

Det är mässingsfärgat med ett spår i så man kan skuva ut det och byta
Jag vet hur de ser ut men de är inget där i :S
Postat: 11 maj 2008, 20:48
av rasmus_aerox
använd mutterdragare i variatorn

Postat: 11 maj 2008, 21:37
av Aerox08
Varför ta bort variatorn ? när du kan ta bort kåporna och sadeln
Postat: 11 maj 2008, 22:40
av zIMMPE
Aerox08 skrev:Varför ta bort variatorn ? när du kan ta bort kåporna och sadeln
''
För att jag ska byta Kopplingsfjädrar och tryckfjäder