Victorh skrev:Hejsan skulle ha en iphone 4s som fallit i badkar den startar inte eller något inte min men får nog den om jag fixxar den så hur skall jag göra?
Den är 2 veckor gammal och den har redan en ny så de gör inget med den så jag kan bara tjäna på detta
kommer inte ihåg om man ens kan plocka isär den men om det går så börja med att göra det och blås lite med en hårtork på den så den verkligen är helt torr, sen prova ladda. om det inte hjälper så skaffar du nytt batteri, hjälper inte det så är det nog moderkortet som har gått.
Ta reda på vad som är fuktskadat. om allt är det så är det ingen idé att pröva.
men min lärare hade en iphone, den vart fuktskadad så han tog reda på vad som var sönder, skärmen och högtalare osv.. lite småskit. sen beställde han dem grejerna som var sönder typ från Ebay eller nåt och lagade den själv vilket han tjänade några hundra lappar om inte en tusenlapp än att lämna in den.
Ris absorberar enorma mängder fukt. Ta en påse, fyll den nästan helt med ris, se sedan till att mobilen hamnar i mitten och är täkt med ris. Knyt påsen och låt det ligga i några dagar.
Annars brukar många lägga mobilerna i ugnen på inte allt för hög värme, och det funkar faktiskt.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Sen är ju frågan om mobilen var påslagen när den hamnade i badet eller va de var för nåt? Var den på har den ju säkert kortslutits lite här och där, med andra ord diverse kretser uppbrunna. Kan ju ha klarat sig förstås men då borde den ju fungera nu
Om den var avstängd så har den säkert klarat sig, och behöver bara torkas ordentligt som sakt. Man kan ju i princip doppa ner en laptop i ett bad om den är avstängd, utan att den blir förstörd elektriskt i alla fall, bara den får torka ordentligt så det inte blir nå kortis vid start sen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Sen är ju frågan om mobilen var påslagen när den hamnade i badet eller va de var för nåt? Var den på har den ju säkert kortslutits lite här och där, med andra ord diverse kretser uppbrunna. Kan ju ha klarat sig förstås men då borde den ju fungera nu
Om den var avstängd så har den säkert klarat sig, och behöver bara torkas ordentligt som sakt. Man kan ju i princip doppa ner en laptop i ett bad om den är avstängd, utan att den blir förstörd elektriskt i alla fall, bara den får torka ordentligt så det inte blir nå kortis vid start sen
den var på då.
Men har läst på netet många har fått den att funkka osv.
Låter den ligga ännu 2 dagar i ris sen testar jag sen ugnen 75grader en liten stund om inte öppnar jag och felsöker
kallepalle skrev:ta ur batteriet innan du stoppar den i ugnen bara. annars får du lite go syra osv i mobilen också
Det är det fina problemet med iphone då måste han skruva upp dem och jag tror att han måste ha ett specialverktyg för att ta bort själva batteriet sen.
Ang. Ugnknepet så läste jag lite om det och det går att ha den i ugnen på 100 grader men det är lite riskabelt så testa att ha den på ca 75grader och lägg den på bakplåtspapper och absolut inte varmluftsung får det tydligen vara
kallepalle skrev:ta ur batteriet innan du stoppar den i ugnen bara. annars får du lite go syra osv i mobilen också
Det är det fina problemet med iphone då måste han skruva upp dem och jag tror att han måste ha ett specialverktyg för att ta bort själva batteriet sen.
Ang. Ugnknepet så läste jag lite om det och det går att ha den i ugnen på 100 grader men det är lite riskabelt så testa att ha den på ca 75grader och lägg den på bakplåtspapper och absolut inte varmluftsung får det tydligen vara
då skulle jag hellre rekommendera att den ligger på ett varmt element eller en värmepanna i 2-3 dagar.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller