Tjo, kicken slutade ta på derbin helt plötsligt efter ett litet ljud ifrån motorn.
Känns precis som om kopplingen är intryckt, hel lustigt. Försökte ta av kåpan för o se vad som hänt, men får fan inte av den? den lossnar ungefär 1 cm runt om , sen går det inte längre. Har hållt på o tänkt i en vecka hur ja ska göra för o få av skiten, men inte lyckats. Någon som har nåt tips ??? Wiren, o vattenslangarna är VÄCK, så det är inte felet.
AxxxeL skrev:Tjo, kicken slutade ta på derbin helt plötsligt efter ett litet ljud ifrån motorn.
Känns precis som om kopplingen är intryckt, hel lustigt. Försökte ta av kåpan för o se vad som hänt, men får fan inte av den? den lossnar ungefär 1 cm runt om , sen går det inte längre. Har hållt på o tänkt i en vecka hur ja ska göra för o få av skiten, men inte lyckats. Någon som har nåt tips ??? Wiren, o vattenslangarna är VÄCK, så det är inte felet.
Tack på förhand
Säker på att du skruvat bort ALLA skruvarna?
Jag drog o slet i min kopplingskåpa men kunde inte få bort skiten då vare ju en skruv som hade gömt sig
funkar inte våld använd mer våld nej men försök att vicka,slita,dra , bända.. den kommer att lossna , en kompis kåpa satt helt fast med men det är bara att fortsätta
jag har knackat o dragit o haft mig, säkert en timme. svettades som en gris, o den rörde sig kanske 2 mm från de läget där den fastnade. Lönlöst, obvious.
det är något som håller fast den inifrån, o behöver hjälp. Någon kunnig?...
Har letat efter det men det står ingen stans att det skulle vara någon typ spärr på insidan , hasSe har ju en guide (AM6 dock men ändå) när jag lossa den på min Beta rr va det inga problem så det är någ bara att fortsätta att banka
Jotack, jag vet hur man tar av kåpan. bara gjort de sisådär 100 ggr, men nu sitter den fanimej där. Det var nåt som krasade,o kicken tar inte , eller tar, typ som om man har kopplingen inne. det är inte som vanligt alltså!
Så, nån som kan det här, vad är felet?
och nej, jag ska inte banka så jävligt anthmyr. då kan diverse grejer bli skeva o jävliga.
AxxxeL skrev:Jotack, jag vet hur man tar av kåpan. bara gjort de sisådär 100 ggr, men nu sitter den fanimej där. Det var nåt som krasade,o kicken tar inte , eller tar, typ som om man har kopplingen inne. det är inte som vanligt alltså!
och nej, jag ska inte banka så jävligt anthmyr. då kan diverse grejer bli skeva o jävliga.
vad skulle det hjälpa om jag får fråga? det är ju helt insmetat i olja på insidan, o förstår inte va det skulle hjälpa. Säger det en gång till, om ni inte kan något om de, skriv inte massa då. Jag är inte helt bäng.
Ber om svar från nån veteran här, ni kan säkert detta. Pusshej
AxxxeL skrev:Jotack, jag vet hur man tar av kåpan. bara gjort de sisådär 100 ggr, men nu sitter den fanimej där. Det var nåt som krasade,o kicken tar inte , eller tar, typ som om man har kopplingen inne. det är inte som vanligt alltså!
trodde du aldrig haft av den innan, men asså "glider" kicken ?
hur menar du med kicken? ja, exakt som när man har inte kopplingen o kickar. fast de gäller kanske andra motorer, derbin kan man ju kicka igång me kopplingen inne, höhö.
AxxxeL skrev:hur menar du med kicken? ja, exakt som när man har inte kopplingen o kickar. fast de gäller kanske andra motorer, derbin kan man ju kicka igång me kopplingen inne, höhö.
Nej, tänker inte ta någon slägga
Fler tips???
aa, ingen aning vad det kan vara med kicken men det lär du ju se NÄR du får av motorkåpan men försök köra ner en träkil eller liknande
Själv tror jag det är något med kicken.. Men om du kan få ut den 1 cm kan du väll ta en skruvmejsel eller liknande mellan motorn oh motorkåpan och sen dra den så känner du värr det som "håller fast" den som du säger?
ladda upp en bild så blir det nog lite lättare att tänka ut vad du kan göra
men du kan ju prova med en mejsel elr ngn järn bit och sätta imellan sedan knacka med en hammare väldigt försiktigt för man vill ju inte få en spricka i blocket elr så :S
men det är ju en massa skruvar kvar på kåpan testa skruva ur alla dom skruvarna för kanske en av dom sitter fast i någon innan för kåpan tex mellan vattpumpen och kåpan är det 2 skruvar
joar skrev:
Monster klibba fungerar bäst, speciellt i kombination med snabbgas, då får du den att gå ca 30 km/h snabbare!
dom skruvarna har ju ingenting med saken o göra, dom sitter fast i kåpan, ej i blocket. Allt är borta, den ska egentligen bara vara att dra rakt ut, men något stoppar den. Fler tips på o få bort den uppskattas! ska ut lite senare idag och kämpa med den.
om jag kommer ihåg rätt så är en av skruvarna vid vattenpumpen LÅNG och går in i motorblocket, ta bort dem och så kan du ju ta lös kylarslangen när du ändå håller på. Man kan tänka att det är gummi så det är ju mjukt men är faktiskt ganska så hårt
där kicken ska sitta kan det sitta en bricka som håller fast axlen det är iaf så på min cross men vet inte om det är samma på din motor men aja kolla iaf
två av skruvarna är rättså långa . dom är ute...
men tack för svaren!!! behöver fler, höhö.
Fick ut den lite mer idag, kanske går detta tillslut.... Det är säkert något med kicken som håller fast den!