Nej inga kvalitets saker, men tar man bra hand om den så håller den ju, eller hur ?moppepojk skrev:inge kvalitets prylar. +att det inte är någon stor leverantör som t.ex Yamaha därför blir de billiga och används inte så bra kvalitet till delar o.s.v. Men jag blev riktigt sugen på att klämma dit 80cc på min oxå. Org är 39mm och 80cc är 54,6
Jo de hållerelias96sandberg skrev:Nej inga kvalitets saker, men tar man bra hand om den så håller den ju, eller hur ?moppepojk skrev:inge kvalitets prylar. +att det inte är någon stor leverantör som t.ex Yamaha därför blir de billiga och används inte så bra kvalitet till delar o.s.v. Men jag blev riktigt sugen på att klämma dit 80cc på min oxå. Org är 39mm och 80cc är 54,6
men då tar dom inte bra hand om dom .,Victorh skrev:blir en varning på alla som+1 det räknas som oft och posthunting så akta vad ni gör
ediit: nämen skojja senså tycker de flesta min keeway är snygg + det är inte mycket mek och aerox delar passar rakt påden har org 16mm fögg
har 2 kompisar me baotian båda skrammlar och är sönder hela tiden..
Vibrerar inte? Min vibrerar så utta helvete, knappt körbar, bara för det känns som en gigantisk vibrator på långa sträckor!peugeotkillen skrev:baotian är nog den skönaste moppen på långa sträcker . mjuk vibrerar inte .motorn jobbar lungt i från en 2taktare . som är jobbig på flera mil långa .
sen att den drar as lite bensin räker en vecka om man kör 2-3 tmmar varje dag . billiga reservdelar .OCH MAN BEHÖVR INTE TÄNKA PÅ OLJA OCH SEVA DOM :d
sen är det klassas som kina skit men det kan diskuteras . MINA 2 SOM JAG HADE GICK SOM ETT SKOTT FÖR ATT VARA 50 CC
Gröngöling skrev:Vibrerar inte? Min vibrerar så utta helvete, knappt körbar, bara för det känns som en gigantisk vibrator på långa sträckor!peugeotkillen skrev:baotian är nog den skönaste moppen på långa sträcker . mjuk vibrerar inte .motorn jobbar lungt i från en 2taktare . som är jobbig på flera mil långa .
sen att den drar as lite bensin räker en vecka om man kör 2-3 tmmar varje dag . billiga reservdelar .OCH MAN BEHÖVR INTE TÄNKA PÅ OLJA OCH SEVA DOM :d
sen är det klassas som kina skit men det kan diskuteras . MINA 2 SOM JAG HADE GICK SOM ETT SKOTT FÖR ATT VARA 50 CC
jag kör min överallt; på åkrar, skogsvägar, grusvägar, skog där det inte är någon väg, genom små bäckar, upp på stora kullar och sen ner, den håller för alltDiNozzan skrev:Vissa vill mer än att bara köra på landsväg och om man ska köra lite offroad som håller dom inte så bra faktiskt. Men om man bara ska köra landsväg så är det nästan det bästa man kan köpa, för den som inte bryr sig om utseendet...
du vet inte vad du snackar om! min baotian funkar skit bra att köra i skogen och snabbt oxå! och den har hållit längre än vad min Derbi Senda drd gjordeDiNozzan skrev:Vissa vill mer än att bara köra på landsväg och om man ska köra lite offroad som håller dom inte så bra faktiskt. Men om man bara ska köra landsväg så är det nästan det bästa man kan köpa, för den som inte bryr sig om utseendet...
du vet inte vad du snackar om! min baotian funkar skit bra att köra i skogen och snabbt oxå! och den har hållit längre än vad min Derbi Senda drd gjordeDiNozzan skrev:Vissa vill mer än att bara köra på landsväg och om man ska köra lite offroad som håller dom inte så bra faktiskt. Men om man bara ska köra landsväg så är det nästan det bästa man kan köpa, för den som inte bryr sig om utseendet...
+1Victorh skrev:blir en varning på alla som+1 det räknas som oft och posthunting så akta vad ni gör
ediit: nämen skojja senså tycker de flesta min keeway är snygg + det är inte mycket mek och aerox delar passar rakt påden har org 16mm fögg
har 2 kompisar me baotian båda skrammlar och är sönder hela tiden..
sorry för OT men måsta bara säga att jag älskar din signatur!Jetforce_Dahlin skrev:Dem är oftast fula, de är oftast 4-taktare samt att det är dålig kvalité.
Ja om man tar hand om det så håller allt, men olyckor sker. Och man vill att det kanske ska överleva det med.
Minns att det fanns en tråd tidigare med en kille som hade kört sin baotian, sen gick ramen av på mitten och moppen föll i två delar. Med bildbevis!
Edit: Här är tråden iaf, dock går det inte att visa bilden av någon anledning, men man ser att det ska vara en bild därhttp://www.twostrokerider.se/forum/view ... 271#358271