Hej hej satt å funderade lite å tänkte att jag kommer ju fixa ganska så
mycket med moppens utseende så då gör jag en ny projekt tråd där det bara kommer att innehålla det som görs med motorn

Så all styling osv kommer alltså vara i den andra tråden

Här kommer jag också köra lite omröstningar osv så titta in ofta så du kan rösta

Grejer på just nu. sitter mer på mien inget som e roligt å läsa

cylinder: stage6 pro 50cc
Rör: stage6 pro
Variator: stage6 pro
Koppling: stage6 pro
Kopplings klocka: malossi
Förgasare:Dellorto 17,5mm
Reeds: stage6
Rem: stage6
remskiva: R/T
Kommer att göras/bytas.
:drevning. Kom med förslag?
:3 stegs portning samt planad topp
:19-21mm dellorto förgasare?
:12mm vev. har hemma
:Rakt insug. har hemma
:Membran. kom med förslag?
: c16? :S

Hallå pappa tar hem en dremel från jobbet idag så jag tog fram den gamla cylindern för att inspektera

Sannda bort lite rost kanske

Hatar pluggar!

Ser väldigt bra ut i omloppet dock

Ska porta alla kanaler men i utblåset där ska det portas som bara den!
Ska även fixa till colven lite eller ska jag köpa en ny??
UPDATE

fixa på nya R/T remskivan idag

den gamla sletna.....

den nya

R/T är på 100mm och org va på 95mm
går mycket bättre nu dock

förgasaren <3

avslutar med en bild på min skylt som har samlat på sig.....

Update 18/12-11
så där ledsen att det inte händer så mycket just nu men jag låvar att det blir mer till våren!

a ja idag så tänkte jag byta kylar fläkt MEN jag kom inte åt med min insektsnyckel så jag gick in för å hämta en annan å det slutade med att jag nästan rundade skruven. eee kom på då att grejerna va köpta på ullared... D:
så när jag har en som jag kommer åt skruven med så byter jag den

Som ni kanske vet så har jag ju börjat porta org cylindern men jag har bara tänkt å fixa till avgas porten på den då denna cylindern ska man kunna ha som...
här kommer lite bilder på det

Avgasporten e ju helt åta helvete som ni kanske ser

Det nämndes en gång att jag hade en plugg på gas vajern å nu så har jag fixat bilder till er så ni ser hur den ser ut.

Den begränsar då hur mycket du kan dra i vajern. Så känner du att ditt org gashandtag känns som snabb gas titta upp om du har en sån här på vajern

Har även beställt nya lågfarts munstycken som DEA va så snäll å sponsra mig med

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=32483
Har lite ont om pengar just nu

Ha det gött all golbögar och hoppas att ni får en god jul <3
upedate 12-8/1
Jajajajaja JA jag e en lat gävel som inte orkar göra updates eller mecka med moppen så fort det blir under 5grader osv men nu så får ni en så va glada

i mitt senaste paket så fick jag ju en ny fläkt eller va man nu vill kalla det.
å alla skruvar till den kopan som satt framför den va ju fast rostade så va ju tvingen å köpa nya insektsnycklar för å få loss dom då mina gamla kom från...'
A ja här kommer bilder på det

Måste säga att jag förväntade mig att det skulle va smuttsigare där bakom

Om ni ser så sitter det nån plast bit framför cylindern den ska bort senare när jag tar av den kåpan för moddning

En bild så ni ser fur stor skillnad det är på org och på STR8-Oversize
Så tipps tilla alle er som kör lyft kylt köp kylar spoiler å STR8.... så behöver ni aldrig oroa er för värme nyp inte ens med hårt trimmade setups

det e liksom 300 spänna bara

färdiga resultatet då

sjukt nära att den inte fick plast :S

Funderar på om man skulle ta bort det här gallret som sitter där bara för utseendets skull va tycker ni?

org cylindern arbetar jag då å då på tar bara sån jävla tid med gjutgärns cylindrar

Å nu vill jag rekommendera Cocraft!
dom gör så jävla bra verktyg asså!
bild på.....

Update 31 mars
va å hämta mitt strykjärn igår så här kommer lite bilder på det..

eller vänta nu

Det va ju självklart min vev!

Stage6 hpc racing 12mm den ska nog passa fint fint
har också fått hem insug och membran till peugeot motorerna som jag ska porta! så vill ni köpa det när jag är klar så PMa bara!

lite dåliga bilder

a ja detta va allt för idag ha det så gött tills vidare!
Update 13 april
Tänkte fixa ganska så mycket idag å det här e det som blev gjort... hoppas ni gillar det

Min och @vivaAdams
A ja. tog av fläkt kåpan för att jag tänkte såga upp den lite då jag tyckte det va alldeles för dåligt flöde hade man foten bredvid cylindern så va det som en jävla hår tork så vi tog av den och öppna upp den och maximerade flödet

Tog bort hela undersidan av den så nu e jag väl nöjd med kylningen!
Passade på att dekal trimma och detta e då det viktigaste jag har gjort på moppen! den drog som bara den efter detta! det räcker med en polini dekal så ska ni se att den går! (kåpan sitter nu fast med buntband också

Å den fick vi krängt på också med det va ett rent helvete!

.....sluta med att vi fixa som bara den mad Adams insug samt förgasare.

två random bilder

Sitter nu i 45 lågfart å 120 på huvud munstycke å jag tycker den går ganska så bra tendens till att blödra ibland på låga varv så ska testa 42 någon gång när jag får tid. samt att jag ska fixa film till er någon dag så ni får se den köra med inkörd cylinder samt rätt inställd förgasare!
Allt för mig å lämna gärna en kommentar så jag inte tröttnar på att uppdatera!
tack å hej lever pastej!