Sida 1 av 1

hjälp med riejun!

Postat: 10 maj 2008, 21:40
av Drac_01
har nyss köpt ett metrakit sp.. när jag testa de så kunde jag köra högst på 4an :? 5an och 6an så dog moppen.. kan det bero på munstycke,luft??

Tacksam för svar..

Postat: 10 maj 2008, 21:56
av lule
ja det gör det men ta störe munstycke

Postat: 10 maj 2008, 21:58
av DerbiDriver
Har du bytat upp till större munstycke nu när du har sp på då??:O

Postat: 10 maj 2008, 22:09
av Drac_01
jag hade ett tk high quality på förut och till de körde jag 85 munstycke hur stort munstycke ska jag testa med då?

Postat: 11 maj 2008, 11:33
av 0305
85 det är fan orginal mannen, med effektrör ska du ha typ 100-105 testa dig fram.

edit: finns en munstycke tråd...

Postat: 11 maj 2008, 12:01
av TK_DRAC
72 är orginal...med effektrör ska du väl ha mellan 100-120

Postat: 11 maj 2008, 12:51
av T-J
TK_DRAC skrev:72 är orginal...med effektrör ska du väl ha mellan 100-120
72-80 ör orginal

du ska minst byta upp 10 storlekar vid byte av avgassystem och 10 till om du har sportluftfilter

så mellan 90-100 skule jag köra på

moppen värmenöp säkert när den dog
cylinder, kolv, topp kan ha blivit skadade

Postat: 11 maj 2008, 12:57
av rieju mrx HEBO
pröva att trycka in choken när du kör så märker du om den går bättre eller sämmre går den bättre så ska du ha större men går den sämmre så mindre;)

Mvh:Ted

Postat: 11 maj 2008, 13:39
av bensinskalle
T-J skrev:
TK_DRAC skrev:72 är orginal...med effektrör ska du väl ha mellan 100-120
72-80 ör orginal

du ska minst byta upp 10 storlekar vid byte av avgassystem och 10 till om du har sportluftfilter

så mellan 90-100 skule jag köra på

moppen värmenöp säkert när den dog
cylinder, kolv, topp kan ha blivit skadade
Den värmenyper inte bara sådär för att munstycket är för litet.... De ska mycke till, om man inte tokkör moppen även fast den går riktigt pissigt...

Postat: 11 maj 2008, 16:55
av Drac_01
jag har en 12mm förgasare på (30-moppe), så de kanske ska va ännu större munstycke än 100? :?

Postat: 12 maj 2008, 18:27
av bensinskalle
har du mindre förgasare så ska de i regel sitta mindre munstycke i...

Postat: 12 maj 2008, 18:40
av Drac_01
bensinskalle skrev:har du mindre förgasare så ska de i regel sitta mindre munstycke i...
Okej men då får den ju mindre med bensin och går sämre..?

Postat: 12 maj 2008, 19:18
av DerbiDriver
men gör den så alltid att den dör så där?? för OM den nu nöp till så om den då fortfarande går igång o sånt så har du ju komp.. kvar men när du väll kommer upp i varv så håller den på o dö?? right el?:O

Postat: 12 maj 2008, 20:03
av dete50ex
Drac_01 skrev:jag har en 12mm förgasare på (30-moppe), så de kanske ska va ännu större munstycke än 100? :?
Man kan inte ha hur stort munstycke som helst på en liten förgasare eftersom den kräver ju en del luft också....... :D

Postat: 12 maj 2008, 20:26
av rieju mrx HEBO
de e lättst att byta till en störe förgasare tror jag för då får den mer + att de blir bättre botten drag;)

Mvh:Ted

Postat: 12 maj 2008, 20:31
av Gl3nn
Rieju mrx Hebo skrev:de e lättst att byta till en störe förgasare tror jag för då får den mer + att de blir bättre botten drag;)

Mvh:Ted
Botten drag?
Vad jag har förstått så axxar den snabbare med mindre och går hårdare med större?

Postat: 13 maj 2008, 09:34
av rrx_pojken
Gl3nn skrev:
Rieju mrx Hebo skrev:de e lättst att byta till en störe förgasare tror jag för då får den mer + att de blir bättre botten drag;)

Mvh:Ted
Botten drag?
Vad jag har förstått så axxar den snabbare med mindre och går hårdare med större?
Botten drag är axxet:P

ONT: som andra säger UPP in munstyckes storlek jag kör på 102 URPLUGGAT bara

Postat: 14 maj 2008, 20:38
av Drac_01
Rieju mrx Hebo skrev:de e lättst att byta till en störe förgasare tror jag för då får den mer + att de blir bättre botten drag;)

Mvh:Ted
Okej men hur dyrt är det inte med en ny förgasare? :shock:

Postat: 14 maj 2008, 20:41
av Henry
Drac_01 skrev:
Rieju mrx Hebo skrev:de e lättst att byta till en störe förgasare tror jag för då får den mer + att de blir bättre botten drag;)

Mvh:Ted
Okej men hur dyrt är det inte med en ny förgasare? :shock:
Runt 1000kr med insug.

Postat: 14 maj 2008, 20:49
av Drac_01
Henry skrev:
Drac_01 skrev:
Rieju mrx Hebo skrev:de e lättst att byta till en störe förgasare tror jag för då får den mer + att de blir bättre botten drag;)

Mvh:Ted
Okej men hur dyrt är det inte med en ny förgasare? :shock:
Runt 1000kr med insug.
okej men man kanske kan få tag på en bättre begangnad? :D

Postat: 14 maj 2008, 20:49
av Henry
Drac_01 skrev:
Henry skrev:
Drac_01 skrev: Okej men hur dyrt är det inte med en ny förgasare? :shock:
Runt 1000kr med insug.
okej men man kanske kan få tag på en bättre begangnad? :D

Klart du kan.

Postat: 15 maj 2008, 15:59
av Drac_01
Henry skrev:
Drac_01 skrev:
Henry skrev: Runt 1000kr med insug.
okej men man kanske kan få tag på en bättre begangnad? :D

Klart du kan.
Vad ligger begangnade på för pris (cirka) då?

Postat: 15 maj 2008, 16:03
av Hjalte
Ca 600kr för en vettig!

Postat: 15 maj 2008, 17:29
av Borge
Sänk ej lufttillförsel utan öka bensintillförsel!

Postat: 15 maj 2008, 20:25
av Drac_01
Hjalte skrev:Ca 600kr för en vettig!
okej

Postat: 15 maj 2008, 20:52
av Rabxorzz
Rieju mrx Hebo skrev:pröva att trycka in choken när du kör så märker du om den går bättre eller sämmre går den bättre så ska du ha större men går den sämmre så mindre;)

Mvh:Ted
finns inget mer tilllägga om du inte har större munstycke som du kan sätta dit direkt :)

Postat: 17 maj 2008, 09:28
av Drac_01
Rabxorzz skrev:
Rieju mrx Hebo skrev:pröva att trycka in choken när du kör så märker du om den går bättre eller sämmre går den bättre så ska du ha större men går den sämmre så mindre;)

Mvh:Ted
finns inget mer tilllägga om du inte har större munstycke som du kan sätta dit direkt :)
Okej :)