ja den kommer nog gå av. eftersom dom flästa försärker bara dom skaffarr typ 60cc eller 70cc kolla lite projekt så ser du hur dom har gjort dom som har 100cc
nja asså räcker att du svettsar på lite extra "ram pinnar" lite här och där.. själv tycker jag så här med tanke på att du ändå kommer få modda och med tanke på att de kommer bli dyrt att byta vev osv så tycker jag att du lika gjärna kan köpa en tex AM6 motor med trimm cylinder tex 80cc elle 70cc då kommer du få ut samma effekt och de blir nog lite billigare och snyggare. fett najs om du gjorde det
Men om jag köper ett helt nytt motorblock och sätter dit en 80cc. Hur tror ni att den kommer gå då. jag vet att den inte kommer vara som 100cc men den låter ju helt livs farlig att åka med en 100cc på en sådan ram igentiligen
Carllito skrev:Men om jag köper ett helt nytt motorblock och sätter dit en 80cc. Hur tror ni att den kommer gå då. jag vet att den inte kommer vara som 100cc men den låter ju helt livs farlig att åka med en 100cc på en sådan ram igentiligen
det e inte riktigt 100cc det är typ80 igentligen å det e inga kraftiga trim cylindrar................
"100cc" säger inget om effekten. För 70-80 år sedan var tvåtakts 98cc "lättviktsmotorcyklar" populära, och dom hade omkring 3hk... Blir utan problem frånåkta av en ostrypt modern moppe.
Sedan får man väl reglera hastigheten med gashandtaget, bara för att man kan gasa fullt är man inte tvingad att göra det hela tiden.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
en kompis har en ciao med simonini 100 går grymt bra han hade bara en vanlig ram förstärkning på en annars org ciao den skakade och vibrerade som fan i högre farter nu har han en bättre ram med alu hjul med och ebr gaffel är mycket bättre då:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
Men om man köper en 80cc på ex cykelkraft och nytt block och sånt skit. Är det ens någon skillnad 100cc och 80cc. För det var någon som sa här att 100cc är inte 100 utan 80nånting och då kanske det inte är så står skillnad utan att man bara kan kööpa 80 på cykelkraft
Carllito skrev:Men om man köper en 80cc på ex cykelkraft och nytt block och sånt skit. Är det ens någon skillnad 100cc och 80cc. För det var någon som sa här att 100cc är inte 100 utan 80nånting och då kanske det inte är så står skillnad utan att man bara kan kööpa 80 på cykelkraft
100cc är 100cc? varför skulle det annars heta 100cc om det skulle vara 80cc??
moppepojk26 skrev:skillnaden är att simonini har menbran med gör mycket skillnad men cylindern är bara 83 sen är det väl vevens längd med
Så 100cc är egentligen bara 83cc eller?
100cc är 100cc. 83cc är 83cc.
Det är typ som att gå på sibylla och säga "Tjena, jag skulle vilja ha en 150grammare som säger 90gram"
men vafan kolla på ktm 525/530 och dom! dom ligger inte på just det dom säger heller!? eller ja min Rm är 124cc fast det heter 125?! moppe man säger 50cc fast är 49?
Carllito skrev:
Så 100cc är egentligen bara 83cc eller?
100cc är 100cc. 83cc är 83cc.
Det är typ som att gå på sibylla och säga "Tjena, jag skulle vilja ha en 150grammare som säger 90gram"
men vafan kolla på ktm 525/530 och dom! dom ligger inte på just det dom säger heller!? eller ja min Rm är 124cc fast det heter 125?! moppe man säger 50cc fast är 49?
det hade ju varit väldigt jobbigt om du säger jag har köpt mig en 124.89kubikare idag