peugeotkillen skrev:tjena jag va med moppen ( inte reggad eller besiktad och har inget körkort m.m )
i en by som heter vittsjö med killarna 7 km ifrån där jag bor för att träffa pöök . iaf så ville min kompis testa min ny trimmade moppe med en annan från vittsjö som har en epa . dom kör sen 5 min senare hadde epan kört framför min kompis så han krockade och glad med moppen och gjorde så att min kompis gjorde ett hål som är 2 cm stort han sa 100 kr och jag bryr min inte för besväret . nu en vecka senare så säger han att min kompis ska betala så han kan spakla och lakera m hela epan hos en proffs lackare

och det går ju på fela 1000
och så har inte min kompis pengar och så hotar han med att anmäla för att min kompis hade kört med min moppe på han .. så säger han att jag kan åka på det . han har tagit i sönder mina kåper mina lampor är krossade och styret böjes men jag får inte en krona för det .
vad ska jag och min kompis göra:(
kan polisen göra något . dom har inte bevis min är nu helt i delar och ska fixas
ursäkta för felstavning är inte bra på det :/
och ändra om felpost
Tycker din kompis ska betala skadorna på din moppe, men som sagt så kan han vägra, och då undrar jag vad för kompis det är, hade jag haft sönder en kompis sak hade jag försökt att återgärda det, sen så kan du inte göra så mycket mer än att kräva eftersom du inte har körkort, den är inte reggad, försäkrad eller besiktad..
Sen så är det din kompis fel som körde in i Epan, han höll tydligen inte tillräckligt med avstånd.
Det hände min polare, skulle möta honom vid en MC-affär men han kom aldrig, han hade kört in i en bil tyvärr, men klarade sig utan större skador, men han fick betala en summa eftersom det var hans fel till olyckan pga att han inte höll tillräckligt avstånd, fanns inga vittnen till olyckan förutom han och föraren i den andra bilen.
peugeotkillen skrev:han skrev .
anmäler du mig så anmäler jag att du är 97a och kör utan körkort .
Anmäl han, låt han anmäla dig, vet dock inte hur det ser ut juridiskt då den inte är försäkrad eller något.
Be dina föräldrar/myndig polare göra en tråd på Flashback i jurist-delen så får du hjälp!
Sen så har du aldrig kört på moppen, du ledde helt enkelt moppen dit med nyckeln i din jackficka, lite jobbigt men du gjorde det allt, sen så tog din kompis nyckeln ifrån din jacka som du la över moppen och körde iväg och var med om olyckan.
Sen gick du hem med moppen.
Edit för att folk ska fatta ovan ^:
Hade det varit jag så hade jag hotat honom med mina kontakter

ja dessa idioter är större en ära kontakter, och låtit dom hotat skiten ur ungen och dess föräldrar så att dom betalar alla skador, sen lite extra för mödan.