Victorh skrev:du får nog ut 20kw om du vill av en 125cc 4t bara du har ork och lust och du kan

Man kan få ut ganska mycket effekt ur vilken motor som helst om man har tid, pengar och kunskap. Men att göra en såpass genomgripande trimning av motorcykelmotor när en 20 år gammal 3000-kronors lätt MC ändå kommer ha samma eller bättre prestanda efter att enbart strypningen avlägsnats känns som att gå över ån efter vatten.
För övrigt har jag mycket svårt att tro att någon får ut 20kW (27hk eller 218hk/l) ur en 125cc fyrtaktare avsedd för gatbruk utan att lägga mängder av arbete och pengar på det, eller på annat vis göra det olämplig som bruksfordon. Som jämförelse har Honda CRF250 som är byggd för tävlingsbruk med de kompromisser det innebär "bara" 32kW (43hk eller 174hk/l), och det med krav på oljebyte oftare än man byter kalsonger och andra "problem" som inte är acceptabelt på ett bruksfordon som körs på gata.
Shoppa en Cagiva Mito om du vill åka fort, över 30hk ostrypt...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.