Yamaha WR125X ostrypt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Yamaha WR125X ostrypt

Inlägg av larsniklas »

Hallå där, jag har tänkt ett tag nu att skaffa en 125'a ifall jag nånsin får pengarna till det. Det jag undrar är hur många HK pushar en ostrypt WR125X ut och vad är det man behöver göra för att strypa av en sådan?

Är den allmänt bra annars? Mycket underhåll etc? Uppskattar svar.

http://www.yamaha-motor.eu/se/produkter ... w=features
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

125cc fyrtakt avsett för gatbruk, är inte ens säkert att den är strypt för att ha 11kW. Små fyrtaktare avsedda för att hålla länge kan inte ge mycket mer effekt än så...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
boomblaster
Elmoped

Inlägg av boomblaster »

De flesta 4t 125or gör inte ens 11kw, om du inte vill meka välj 4t, inte för att jag tycker att det är särskilt mycket mek på 125 2t beror väl lite på vilken hoj man väljer.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Erik_ skrev:125cc fyrtakt avsett för gatbruk, är inte ens säkert att den är strypt för att ha 11kW. Små fyrtaktare avsedda för att hålla länge kan inte ge mycket mer effekt än så...
dom brukar ha en spärr sen ljuddämparen är strypt och man kan köpa ett större rör.

du får nog ut 20kw om du vill av en 125cc 4t bara du har ork och lust och du kan ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

WRX kommer du inte bli besviken på... Snygg, går riktigt bra "trots" fyrtakten, all-around, bara att köpa skulle jag säga :)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

ValoPallo skrev:WRX kommer du inte bli besviken på... Snygg, går riktigt bra "trots" fyrtakten, all-around, bara att köpa skulle jag säga :)
Riktigt bra om du jämför med en moped ja.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Victorh skrev:du får nog ut 20kw om du vill av en 125cc 4t bara du har ork och lust och du kan ;)
Man kan få ut ganska mycket effekt ur vilken motor som helst om man har tid, pengar och kunskap. Men att göra en såpass genomgripande trimning av motorcykelmotor när en 20 år gammal 3000-kronors lätt MC ändå kommer ha samma eller bättre prestanda efter att enbart strypningen avlägsnats känns som att gå över ån efter vatten.

För övrigt har jag mycket svårt att tro att någon får ut 20kW (27hk eller 218hk/l) ur en 125cc fyrtaktare avsedd för gatbruk utan att lägga mängder av arbete och pengar på det, eller på annat vis göra det olämplig som bruksfordon. Som jämförelse har Honda CRF250 som är byggd för tävlingsbruk med de kompromisser det innebär "bara" 32kW (43hk eller 174hk/l), och det med krav på oljebyte oftare än man byter kalsonger och andra "problem" som inte är acceptabelt på ett bruksfordon som körs på gata.

Shoppa en Cagiva Mito om du vill åka fort, över 30hk ostrypt...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar